اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

پیش از سرمایه گذاری رو ارزهای دیجیتال این فاکتور ها را بررسی کنید

راهنما و فاکتور های مهم جهت انتخاب ارز های دیجیتال برای سرمایه گذاری

مهم ترین فاکتور ها در انتخاب ارز دیجیتال

مارکت کپ اولین فاکتور در انتخاب ارز دیجیتال

مارکت کپ یک کوین مهم ترین فاکتور برای بررسی و تایید است. رقمی که به عنوان مارکت کپ یک کوین مشاهده می کنید کل ارزشی که آن کوین در بازار رمزارز دارد را به شما نشان می دهد. این فاکتور با ضرب قیمت کوین در حجم در گردش آن کوین بدست می آید.

این فاکتور اولین چیزی است که در انتخاب یک ارز دیجیتال به آن استناد می کنیم.

برای مثال اگر قیمت یک بیت کوین 8,000 دلار باشد و حجم کل بیت کوین هایی که در چرخه وجود دارد، 17,000,000 BTC باشد، مارکت کپ بیت کوین برابر با 136,000,000,000 دلار است.

سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال

حجم در گردش

میزان کوینی که در بازار عرضه شده یکی از فاکتور هایی است که به ما ارزش در گردش کوین را در بازار می دهد. به کمک حجم در گردش می توانیم ارزش کل در گردش یک کوین و سهم آن را در بازار پیدا کنیم.

اگر حجم عرضه شده از یک کوین کافی و زیاد باشد، می توانیم روی آن سرمایه گذاری کنیم.

بلاک چین

بلاک چین از این جهت مهم است که یک سری فاکتور های مهم را در کارکرد یک سیستم مالی از جمله الگوریتم، امنیت، تایم ساخته شدن بلاک ها و… را مشخص می کند. در واقع بلاک چین قلب یک ارز است.

این که پیش از سرمایه گذاری، بلاک چین آن ارز را بررسی کنید، نکته مهمی است. در واقع وقتی قرار است که بلاک چین یک ارز را بررسی کنیم، باید الگوریتم مورد استفاده در آن، امنیت و… را بررسی کنیم.

وایت پیپر

وایت پیپر مشابه یک کاغذ قانونی برای کوین است و شامل تمامی جزئیات و مزایا و معایب یک کوین می شود. وایت پیپر به شما یک معرفی کامل از کوینف توسعه دهندگان، هشدار ها و… را از سوی سازنده آن کوین می دهد.

چشم انداز ها، اهداف و نقشه راه از مهم ترین فاکتور هایی هستند که در وایت پیپر یک پروژه یا ارز به آن اشاره می شود و پیش از انتخاب یک ارز دیجیتال می بایست آن ها را با خواسته های خود مقایسه کنید.

جهانی بودن

جهانی بودن یک کوین هم نکته مهمی است که باید بررسی کنید.

اگر یک کوین جهانی باشد، یعنی این که تمامی افراد در سراسر جهان می توانند از آن برای انتقال دارایی های خود استفاده کنند و بنابراین افرادی بیشتری جذب آن می شود.

بیت کوین

حداکثر عرضه

بررسی عامل حداکثر عرضه به این معناست که بررسی کنید قرار است روی هم رفته چقدر از کوین مورد نظر شما در چرخه وجود داشته باشد.

برای مثال حداکثر عرضه بیت کوین، 21 میلیارد است و این به این معناست که بر اساس قوانین بیت کوین هیچ گاه امکان ندارد که بیشتر از این مقدار بیت کوین در چرخه وجود داشته باشد.

حداکثر عرضه از این جهت فاکتور مهمی است که می توانید آینده کوین را بهتر درک کنید. کوینی که حداکثر عرضه مشخصی ندارد، معمولا مورد توجه افراد قرار نمی گیرد و معمولا با نزدیک شدن به میزان حداکثری عرضه یک کوین، قیمت آن بالاتر می رود.

جامعه پشتیبان کوین

جامعه پشتیبان کوین نقشی مهمی در رفع مشکلات کاربران و هماهنگی با آنان دارد. اکثر کوین ها همیشه سعی دارند تا جامعه کاربری خود را بهبود دهند چرا که یک کوین با جامعه کاربری خوب همیشه موفق است.

جامعه کاربری بزرگ و فعال در زمینه توسعه شبکه و رفع ایرادات آن همیشه نقطه قوت یک شبکه به حساب می آید.

انتخاب ارز دیجیتال بر اساس رنکینگ

حتما این توصیه را در وب سایت های مختلف دیده اید که می گویند 100 یا 200 کوین اول را برای سرمایه گذاری انتخاب کنید چرا که امنیت سرمایه گذاری در آن ها بیشتر از سایر کوین هاست.

معمولا اگر سرمایه کمی دارید، بهتر است که روی کوین های پایین تر در جدول سرمایه گذاری کنید و اگر می خواهید ریسک خود را در این بازار کمتر کنید، بر روی کوین های اول جدول تمرکز کنید.

عمر کوین

هر چه عمر کوین بیشتر باشد نشان از خوب بودن و اصالت آن می دهد و انتخاب ارز دیجیتال با عمر بالا برای سرمایه گذاری گزینه بهتری است.

انتخاب ارز دیجیتال بر اساس رنکینگ

دقت به نقشه راه در انتخاب ارز دیجیتال

همانطور که به عنوان یکی از فاکتور های اشاره شده در وایت پیپر کوین به آن اشاره کردیم، نقشه راه یک پروژه یا کوین به شما می گوید که قرار است در آینده چه اقداماتی برای بهبود پروژه یا کوین مورد نظر رخ دهد.

همچنین معمولا در وب سایت پروژه یا کوین اعلام می شود که نقشه راه پروژه تا چه حدی طی شده و پروژه الان در چه وضعیتی است. اگر در یک پروژه نقشه راه دنبال شود یعنی آن پروژه در حال عمل به وعده هایش است.

حجم معاملات 24 ساعته

حجم معاملات در طی 24 ساعت گذشته نیز فاکتوری است که به شما میزان علاقه مندی کاربران را نشان می دهد. این رقم نشان می دهد که چه میزان پول در 24 ساعت گذشته برای خرید و فروش یک کوین رد و بدل شده است.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد