سایت طلا را در تلگرام دنبال کنید.
اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

جزئیات طرح تبدیل محصولات ایران خودرو؛ یک پیشنهاد عجیب!

ایران خودرو برای آن مشتریانی که ماه‌ها قبل قرار بود ماشینی که پیش‎خرید کرده بودند را تحویل بگیرند، خودرو جایگزین معرفی کرده است. طوری که اگر هفت ماه پیش قرار بود دانگ فنگ H۳۰ تحویل بگیرید، حالا باید به دنا پلاس و پژو پارس رضایت دهید. اگر ۱۵ ماه از موعد تحویل تندر پلاس شما گذشته، می‌توانید آن را با پژو پارس جایگزین کنید


ایران خودرو برای آن مشتریانی که ماه‌ها قبل قرار بود ماشینی که پیش‎خرید کرده بودند را تحویل بگیرند، خودرو جایگزین معرفی کرده است. این شرکت در بخشنامه‌ای که به طرح تبدیل محصولات ایران خودرو اختصاص دارد، اعلام کرده «پیرو درخواست برخی از مشتریان ایران خودرو و بروز تأخیر طولانی در تحویل برخی از خودروها، امکان تبدیل به سایر خودرو‌ها تا پایان ماه جاری (تکمیل ظرفیت) فراهم شد.»
 
به گزارش سایت طلا به نقل از  فرارو، بررسی جزئیات این بخشنامه نشان می‌دهد ایران خودرو هنوز به تعهداتی که یک سال از موعد آن‌ها می‌گذرد عمل نکرده و حالا از مشتریان انتظار دارد به جای تندر پلاس، پژو پارس تحویل بگیرند و به جای دانگ فنگ H۳۰ به دنا پلاس و پژو پارس رضایت دهند. بررسی طرح‌های مختلف ایران خودرو نشان می‌دهد این شرکت صرفا به تولید سه محصول یعنی دنا پلاس تیپ ۱، سمند EF۷ بنزینی و پژو پارس TU۵ مشغول است و به کلی بیخیال دیگر محصولات شده. طوری که چه در طرح فروش فوری و اقساطی و چه در طرح تبدیل محصولات ایران خودرو، صرفا شاهد ارائه این سه محصول به مشتریان هستیم. 

باید توجه داشته باشید که بر اساس اعلام ایران خودرو، سود مشارکت و جریمه دیرکرد به سرمایه مشتریانی که موعد تحویل خودروشان به تعویق افتاده تعلق گرفته است. طرح تبدیل محصولات ایران خودرو از شنبه این هفته شروع شده و قرار است تا زمان تکمیل ظرفیت و نهایتا یک ماه آینده ادامه داشته باشد.

تبدیل خودرو بعد گذشت بیش از یک سال!

ایران خودرو در بخشنامه جدید خود از بدعهدی‌هایش رونمایی کرده. در این طرح تبدیل مشتریان ایران خودرو که ماه‌ها و سال‌ها پیش برای خرید خودرو ثبت نام کرده بودند مدت زیادی از موعد تحویل خودرو آن‌ها می‌گذرد، اما هنوز خبری از دعوتنامه نیشت، می‌توانند برای تبدیل خودرو درخواستی‌شان به نمایندگی‌های ایران خودرو مراجعه کنند. نکته عجیب در بخشنامه جدید ایران خودرو، طرح تبدیل خودرو‌هایی است که ۱۵ ماه از موعد تحویل آن‌ها می‌گذرد، اما هنوز برای مشتریانش دعوتنامه صادر نشده.
 
جزئیات طرح تبدیل محصولات ایران خودرو مطابق شکل زیر است:


تندر پلاس ثبت نام کردید؟ بعد ۱۵ ماه پژو پارس تحویل بگیرید

 خط تولید تندر پلاس متوقف شده و ایران خودرو هیچ توجهی به طرح‌های پیش فروش قبلی خود نمی‌کند. زمانی که هر ماه مشتریان را به شرکت در طرح‌های پیش فروش دعوت می‌کرد، قول داده بود که بعد از گذشت چند ماه به مشتریان تندر پلاس تحویل بدهد، اما حالا بیش از یک سال از موعد تحویل تندر پلاس‌هایی که قرار بود خردادماه ۹۷ به دست مشتریان برسند، هنوز که هنوز است به مرحله ارسال دعوتنامه نرسیده‌اند و پول مشتریان دست ایران خودرو مانده است.


 
حالا ایران خودرو بعد از گذشته این همه مدت به مشتریانش پیشنهاد کرده به جای تندر پلاسی که ثبت نام کرده بودند، پژو پارس TU۵ تحویل بگیرند! مقایسه قیمت این دو محصول در بازار و کارخانه نشان می‌دهد در حال حاضر قیمت رنو تندر پلاس دنده‌ای در بازار ۱۲۶ میلیون تومان است و با توجه به توقف تولید آن، دیگر قیمت مصوب برای آن اعلام نمی‌شود. در طرف مقابل پژو پارس با موتور TU۵ که آن را به عنوان پژو پارس کد ۱۹ می‌شناسند، در بازار ۱۰۲ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. به عبارتی مشتریان طرح‌های فروش تندر پلاس، با وجود اینکه ۱۵ ماه از موعد سررسید قراردادشان می‌گذرد، حالا باید به ماشینی که ۲۰ میلیون تومان ارزان‌تر است رضایت دهند.

دانگ فنگ H30 ثبت نام کردید؟ بعد هفت ماه دنا و پژو پارس بگیرید

بر اساس این بخشنامه کسانی که قرار بود بهمن‌ماه ۹۷ خودرو خود یعنی دانگ فنگ H۳۰ Cross AT را تحویل بگیرند، حالا بعد از گذشت بیش از هفت ماه می‌توانند به جای دانگ فنگ، دنا پلاس یا پژو پارس TU۵ ثبت نام کنند. تازه برای شرکت در طرح تبدیل و دریافت خودرو جایگزین هم باید ۳۰ روز دیگر منتظر بمانند و معلوم نیست ایران خودرو به این تعهد خود پایبند بماند، یا این موضوع هم به عاقبت تعهدات قبلی منجر شود. باید توجه داشته باشید که در حال حاضر قیمت دانگ فنگ H۳۰ در بازار رقمی حدود ۱۲۹ میلیون تومان است و حدود ۳۰ میلیون تومان بالاتر از نرخ مصوب کارخانه قیمت‌گذاری می‌شود. ایران خودرو آخرین بار قیمت دانگ فنگ H۳۰ تیپ ۲ را ۷۶ میلیون تومان اعلام کرده بود. باید توجه داشته باشید که نرخ مصوب خودرو‌های جایگزین، یعنی دنا پلاس تیپ ۱ و پژو پارس TU۵ هر دو نرخ مصوب بالاتری نسبت به دانگ فنگ دارند، اما در بازار ارزان‌تر قیمت‌گذاری می‌شوند. برای مثال دنا پلاس تیپ ۱ توسط ایران خودرو ۱۱۱ میلیون تومان در نظر گرفته می‌شود.


 
با این حساب مشتریانی که بخواهند دانگ فنگ ۷۶ میلیونی را به دنا پلاس تبدیل کنند، باید رقمی حدود ۴۰ میلیون ما به تفاوت پرداخت کنند. البته ۷۶ میلیون تومان آن‌ها تا اینجای کار شامل سود و مشارکت و جریمه تاخیر شده و افزایش پیدا کرده است. با این حال بعد از تحویل گرفتن خودرو، دنا پلاس آن‌ها در بازار با قیمت ۱۱۹ میلیون تومان خریدار خواهد داشت، در حالی که دانگ فنگی که ثبت نام کرده بودند، حالا به ۱۲۹ میلیون تومان رسیده.
 
وضعیت پژو پارس TU۵ هم تقریبا مشابه است. کسانی که قرار بود بهمن‌ماه ۹۷ دانگ فنگ تحویل بگیرند، حالا بعد از گذشت بیش از هفت ماه برای تبدیل خودرو ثبت نامی خود باید فکری به حال ما به تفاوت پژو پارس ۸۵ میلیونی و دانگ فنگ ۷۶ میلیون بکنند. البته این نرخ‌هایی است که ایران خودرو برای محصولاتش در نظر می‌گیرد. اگر به بازار بروید، وضعیت کاملا برعکس است. خریداران بازار دانگ فنگ را ۱۲۹ میلیون می‌خرند، اما برای پژو پارس TU۵ رقمی حدود ۱۰۲ میلیون تومان پرداخت می‌کنند. با این حساب، کسانی که دانگ فنگی که ثبت‌نام کردند را به پژو پارس تبدیل کنند، با وجود پرداخت مابه تفاوت، ماشین ارزان‌تری نصیبشان خواهد شد. آن هم بعد گذشت بیشتر از هفت ماه!

دنا پلاس توربو ثبت نام کردید؟ بعد یک سال دنا پلاس تحویل بگیرید

طرح تبدیل ایران خودرو برای آن دسته از مشتریانی که دنا پلاس توربو ثبت نام کرده بودند و قرار بود مرداد و شهریور سال گذشته ماشینشان را تحویل بگیرند، دنا پلاس تیپ ۱ در نظر گرفته است. دنا پلاسی که بررسی مشخصات آن نشان می‌دهد تفاوت زیادی با دنا پلاسی که قبلا می‌شناختیم دارد. باید توجه داشته باشید که در حال حاضر دنا پلاس توربو در بازار رقمی حدود ۱۶۳ میلیون تومان قیمت دارد و در طرف مقابل دنا پلاس تیپ ۱ حدود ۱۱۹ میلیون تومان یعنی حدود ۴۰ میلیون ارزان‌تر خرید و فروش می‌شود.

دنا ثبت نام کردید؟ سمند و پژو پارس تحویل بگیرید

یکی از شگفتی‌های بخشنامه ایران خودرو آنجاست که با وجود تداوم تولید دنا پلاس تیپ ۱ و حضور آن در طرح‌های فروش فوری و اقساطی این شرکت، به مشتریان پیشنهاد شده به جای دنایی که قرار بود تیرماه ۹۸ یعنی حدود سه ماه پیش دریافت کنند، پژو پارس TU۵ یا سمند EF۷ تحویل بگیرند. تازه آن هم با موعد تحویل ۳۰ روزه که معلوم نیست مثل تعهد قبلی اجرا شود یا نه؟ این در حالی است که اصولا خودروی جایگزین باید بیشترین شباهت را با خودرویی که مشتریان ثبت نام کرده‌اند داشته باشد.
همچنین باید توجه داشته باشید که قیمت دنا معمولی در بازار رقمی حدود ۱۰۸ میلیون تومان است. در حالی که پژو پارس TU۵ در بازار ۱۰۲ میلیون و سمند EF۷ بنزینی در بازار ۸۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود. در طرف مقابل قیمت مصوب کارخانه برای دو محصول جایگزین، بیشتر از نرخ مصوب برای دنا است و با این تفسیر مشتریان با پرداخت مابه‌تفاوت، خودروی ارزان‌تری را تحویل خواهند گرفت.

دیگر محصولات حاضر در طرح تبدیل ایران خودرو

طرح تبدیل محصولات ایران خودرو به دانگ فنگ، تندر پلاس و دنا محدود نیست. این شرکت اعلام کرده، مشتریانی که تیرماه ۹۸ موعد تحویل سمند سورن آن‌ها فرارسیده، اما هنوز برای آن‌ها دعوتنامه صادر نشده است، می‌توانند به جای سمند سورن معمولی که در بازار ۹۲ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود، سمند EF۷ بنزینی دریافت کنند که قیمت آن در بازار ۸۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است. تازه موعد تحویل خودرو جایگزین ۳۰ روز آینده اعلام شده و معلوم نیست ایران خودرو کی به این تعهد خود عمل کند.
همچنین آن دسته از مشتریان شرکت ایران خودرو که قرار بود تیرماه ۹۸ یعنی سه ماه پیش پژو پارس دوگانه‌سوز تحویل بگیرند، حالا باید قید ماشین دوگانه‌سوز را بزنند. ایران خودرو پیشنهاد کرده به جای پژو پارس دوگانه‌سوز، ماشینشان را با پژو پارس سال یا پژو پارس LX جاگزین کنند. در حال حاضر قیمت پژو پارس دوگانه سوز در بازار ۹۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است و در طرف مقابل پژو پارس سال با قیمت ۸۹ میلیون و پژو پارس LX با قیمت ۱۰۱ میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شود. باید توجه داشته باشید که قیمت مصوب کارخانه برای پژو پارس دوگانه‌سوز کمتر از خودرو‌های جایگزین است و احتمالا مشتریان برای تبدیل خودرو جایگزین، باید به شرکت ایران خودرو ما به تفاوت پرداخت کنند. این یعنی ما‌به‌تفاوت برای خودرو ارزان‌تر!


سایر خبر های این گروه
.
ثبت نظر با عضویت در سایت امکان پذیر است
1 0

شینتیل خان میگه :

تاریخ: 1398/07/07 ساعت 23:25
جدا" اسم اینکار ایران خودرو رو چی میشه گذاشت ؟ کلاهبرداری یا کلمه دیگه ای ؟ دقیقا" یادمه زمان ثبت نام هم در دوران تحریم بودیم. پس بهانه تحریم رو نمیتونه بیاره. ایران خودرو با علم به اینکه نمیتونه به تعهداتش عمل کنه پولهای متقاضیان را جمع کرد .
پس با این حساب دانگ فنگ داران سفت بچسبند به ماشینشون.چرا که این خودرو لااقل گیربکس ژاپن داره و خیلی از آپشنهای دیگه. حالا شما تصور کن متقاضی یکسال پیش به امید داشتن ماشین اتومات و................. طالب این ماشین میشه . حالا شما فرض کن با هزا ر سختی و مشقت پول اولیه رو واریز میکنه.( بخدا همه دلال نیستند ) بعد یکسال بهش میگن : نه . اچ سی کراس جیزه . بیا دنا و پژو با کیفیت بسیار پایین ببر آنهم فقط سفید . بقیه رنگها خوب نیست........... چی میشه گفت ؟ و احتمالا" تا زمان همین خودروهای جایگزین چند ماهی هم طول میکشه و از نظر قیمتی این مردم بیچاره هستند که متضرر شدن.


پر بحث ترین خبرها
اخبار سایر رسانه ها
پر بازدیدترین خبرها
نمودار قیمت طلا