اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

محبوب‌ترین سیستم‌ عامل دسکتاپ معرفی شد

با گذشت چهار سال از انتشار ویندوز ۱۰، روند کُند مهاجرت به این سیستم‌عامل سرعت گرفته و در شمار کاربران دسکتاپ، آن را جلوتر از ویندوز ۷ قرار داده‌ است.

مایکروسافت در‌ حالی‌ سال ۲۰۱۸ را به‌پایان رساند که عنوان با‌ارزش‌ترین شرکت جهان را ازآنِ خود کرده بود؛ اما این سال نقطه‌ی عطف مهمی نیز برای ویندوز محسوب می‌شد. براساس اخبار Net Applications، آخرین نسخه از اینسیستم‌عامل، یعنی ویندوز ۱۰، در‌نهایت با شکست‌دادن ویندوز ۷، سهم بیشتری از بازار را تصاحب کرده و محبوب‌ترین سیستم‌عامل دسکتاپ جهان شد. در مقایسه با سهم ۳۶.۹ درصدی ویندوز ۷ در دسامبر ۲۰۱۸، سهم ویندوز ۱۰ از بازار سیستم‌عامل‌های دسکتاپی، ۳۹.۳۳ درصد بوده‌ است. دستیابی به این مهم حاصل تلاش سه‌و‌نیم ساله مایکروسافت بوده و نیز نشان‌دهنده‌ی میزان محبوبیت ویندوز ۷ از زمان انتشار آن، حدودا ۱۰ سال پیش است.

حال در سال ۲۰۱۹، طبق اطلاعات به‌‌‌دست‌آمده در ماه ژوئیه، سهم ویندوز ۷ در بازار رایانه‌های شخصی، ۳.۶ درصد سقوط کرده که بزرگ‌ترین افت در تاریخ سیستم‌‌عامل‌ها محسوب می‌شود؛ ازاین‌رو، مایکروسافت در حال وارد‌کردن فشار برای ترغیب کاربران به‌ استفاده از ویندوز ۱۰ است.

این کاهش سهم در بازار چشمگیر به‌نظر می‌رسد و در ماه‌های قبل، ویندوز ۷ در مقایسه با ویندوز ۱۰ همچنان سهم عادلانه‌ای را دراختیار داشت. در ژوئن ۲۰۱۹ این سهم برای ویندوز ۷، ۳۵.۳۸ درصد از کل سیستم‌‌عامل‌های‌ بازار را شامل می‌شد؛ در‌حالی‌که این رقم برای ویندوز ۱۰، ۴۵.۷ درصد بود. آمار یک ماه بعد، سهم ۳۱.۸۳ درصدی ویندوز ۷ در مقایسه با سهم ۴۸.۸۶ درصدی ویندوز ۱۰ را از این بازار نشان می‌دهد. به‌گفته‌ی سایت ComputerWorld، این دومین افت درخورتوجه در آمار کاربران ویندوز ۷ در بازار رایانه‌های شخصی به‌صورت ماهانه است.

ازآنجاکه مایکروسافت هشدار‌دادن به کاربران ویندوز ۷ درباره‌ی پایان‌دادن به پشتیبانی از این سیستم‌عامل را آغاز کرده است، احتمالا مهاجرت به ویندوز ۱۰ می‌تواند این افت ۳.۶ درصدی را توجیه کند. باوجوداین، سهم ویندوز ۷ در این سال‌ها، ثابت باقی مانده‌ است. ComputerWorld اشاره می‌کند حتی این کاهش در سهم سیستم‌عامل در بازار به این دلیل مهم است که از سال ۲۰۱۱، یعنی زمانی‌که ویندوز ۷ به‌زحمت عمری دوساله داشت، چنین افت کاربری دیده نشده‌ بود.

مایکروسافت قصد داشت بعد از انتشار ویندوز ۱۰، در عرض سه سال این سیستم‌عامل را روی میلیاردها دستگاه الکتریکی نصب کند؛ اما پس از اینکه مشخص شد نسخه‌ی موبایلی این سیستم‌عامل هیچ کمکی در دستیابی به این هدف نمی‌کند، زمان‌بندی خود را برای تصرف بازار تغییر داد. ویندوز ۱۰ در‌حال‌حاضر روی ۷۰۰ میلیون دستگاه شامل کامپیوترهای دسکتاپ، تبلت‌ها، گوشی‎‌های هوشمند و حتی کنسول‌های بازی XBOX one نصب شده‌ است. ویندوز ۷ با وجود تمامی فشارهای مایکروسافت به کاربران برای به‌‍روز‌رسانی رایگان ویندوز و نیز کمپین بازاریابی «کامپیوتر دسکتاپ چه‌ کاری انجام می‌دهد؟» بر مدار قدرت باقی‌ ماند؛ کمپینی که برای هدف‌گیری کاربران دارای سیستم‌هایی با عمر چهارپنج ساله طراحی شده‌ بود.

افزایش سهم ویندوز ۱۰ از بازار کامپیوترهای دسکتاپ نقطه‌ی عطف مهمی برای این سیستم‌عامل درست یک‌ سال پیش‌ از قطع پشتیبانی‌های گسترده‌ی مایکروسافت از ویندوز ۷ است. شایان ذکر است مایکروسافت ۱۴ ژانویه ۲۰۲۰ به تمامی پشتیبانی‌های خود از ویندوز ۷ پایان خواهد داد. ناگفته پیداست که مایکروسافت هنوز نیاز دارد کسب‌و‌کارهای ثروتمند را به‌جای انتخاب برنامه‌ی به‌روز‌رسانی‌های امنیتی گسترده (ESU) برای ویندوز ۷ به ارتقای سیستم‌های کامپیوتری خود به ویندوز ۱۰ متقاعد کند. ردموندی‌ها هفت سال پیش نیز با مشکل مشابهی برای انتقال کسب‌و‌کارها از ویندوز XP به ویندوز ۷ مواجه بودند و تصمیم گرفتند برگه‌های راهنمایی به‌منظور مقایسه‌ی هزینه‌ی این دو سیستم‌عامل را برای متقاعد‌ساختن کسب‌وکارها منتشر کنند.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد