اونس طلا2195.88
مظنه14,191,000
18 گرم3,276,000
ارزش سکه31,972,323
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

مقایسه عمر باتری و سرعت شارژ Huawei Mate 20 X و آیفون XS MAX

مسلما عمر باتری یکی از مهم‌ترین فاکتورهای خرید گوشی‌های هوشمند است چرا که یک گوشی خاموش حتی اگر بهترین امکانات را داشته باشد به درد هیچ کاربری نمی‌خورد! شاید بخواهید بدانید در بین جدید‌‌ترین گوشی‌های ارائه شده توسط برند هوآوی و آیفون، باتری کدام گوشی هوشمند عمر بیشتری دارد و کدامیک سریع تر شارژ می‌شود؟

بنابراین ما تصمیم گرفتیم با انجام آزمایشاتی روی این دو گوشی، باتری آنها را مورد بررسی قرار داده و نتایج را در ادامه با شما به اشتراک بگذاریم.

قبل از شروع آزمایشات، بیایید به مشخصات فنی این دو گوشی نگاهی بیاندازیم . Huawei Mate 20 Xبا صفحه نمایش 7.2 اینچی خود به یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی مجهز شده و این در حالیست که آیفون XS MAXبا باتری 3174 میلی آمپر بر ساعت، ضعیف تر از گوشی Huawei Mate 20 X ظاهر شده است.

به عنوان اولین آزمایش، بازی‌های ویدیویی پر حجم را انتخاب کرده‌ایم که شاید یکی از بهترین راه‌های آزمایش باتری گوشی‌های هوشمند باشد. برای شروع، بازی معروف Thrilling Battlefield را در با کیفیت‌ترین حالت تصویر و روشنایی صفحه 50% و حالت بی‌صدا برای هر دو گوشی قرار می‌دهیم. پس از گذشت 5 ساعت بازی، تنها 16% از باتری آیفون باقی مانده بود و با 6 ساعت ادامه این روال گوشی آیفون خاموش شد در حالیکه Huawei Mate 20 X در شرایط یکسان با رقیب آمریکایی خود، همچنان 31% شارژ داشت. علاوه بر ظرفیت باتری، شاید بتوان تکنولوژی خنک کننده گرافن را که برای اولین بار در جهان در این گوشی هوآوی به کار گرفته شده است علت اصلی دوام این باتری نسبت به آیفون دانست چرا که تکنیک‌های گرمازدایی به کار گرفته شده در این تکنولوژی می‌تواند تاثیر بسزایی در دوام باتری داشته باشد.

در مرحله دوم آزمایشات انجام شده روی باتری دو گوشی مذکور، 5 اپلیکیشن پرکاربرد را به طور همزمان باز کرده و یک ویدیو آنلاین را برای تماشا انتخاب کردیم. در این حالت پس از گذشت زمان 2 ساعت، آیفون خاموش شد و گوشی هوآوی همچنان با 45% شارژ به نمایش ویدیو و ارائه خدمات خود ادامه داد.

یکی دیگر از جنبه های مهم در تست باتری، زمان لازم برای شارژ شدن باتری تلفن همراه است. Huawei Mate 20 X با شارژر فوق سریع 22.5 واتی خود تنها در زمان 10 دقیقه، 17 درصد شارژ می‌شود. این شارژر فوق سریع همچنین قادر است شارژ باتری را درزمان نیم ساعت به 49% برساند!

نباید این نکته را از قلم انداخت که این شارژرها علاوه بر سرعت بالا در شارژ تلفن همراه، از فاکتور امنیت نیز برخوردار هستند. هوآوی اولین تولید کننده گوشی‌های هوشمند در جهان است که گواهینامه امنیت شارژ را از شرکت معتبر آلمانی به نام TÜV Rheinland دریافت کرده است.

آیفون XS MAX در زمان 30 دقیقه تنها 18 درصد شارژ می‌شود که نشان دهنده آن است که Huawei Mate 20 X نه تنها از حیث باتری بلکه از حیث شارژر نیز قوی از تر بهترین گوشی آیفون ظاهر شده است.

از دیگر ویژگی‌های X Huawei Mate 20 می‌توان به پردازنده هوشمند کایرین 980 و واحد پردازش عصبی دوگانه (dual-NPU) اشاره کرد که ترکیب دو ویژگی مذکور در کنار هوش مصنوعی این گوشی را به محبوب کاربران تبدیل کرده است. این گوشی همچنین قادر است با استفاده از هوش مصنوعی خدمات کاربردی بسیاری را در اختیار کاربران بگذارد که از این بین می‌توان به قابلیت اندازه‌گیری میزان کالری مصرفی و قابلیت تشخیص سناریو‌های مختلف برای عکاسی با کیفیت بهتر اشاره کرد که این گوشی را به رقیبی قدرتمند برای پرچم داران فعلی بازار از جمله آیفون بدل کرده است.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد