اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

پروژه ارتقاء سه‌برابری هسته IP شبکه ملی اطلاعات افتتاح شد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات طی مراسمی پروژه‌ی ارتقاء سه برابری هسته‌ی IP شبکه‌ی ملی اطلاعات را افتتاح کرد.

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات طی مراسمی با حضور ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی و تعدادی از معاونان وزیر ارتباطات پروژه ی ارتقای سه برابری هسته ی IP شبکه ی ملی اطلاعات را افتتاح کرد. وی گزارش یک ساله ای از اقدامات وزارت ارتباطات و بخش ICT کشور در توسعه ی شبکه ی ملی اطلاعات ارائه کرد و گفت:
شبکه ی ملی همان طور که از نامش پیدا است، صرفا شبکه ی وزارت ارتباطات نیست و یک شبکه ی ملی است. این گزارش صرفا حاصل دستاورد وزارت ارتباطات نیست و تمام بخش ها شامل بخش های خصوصی و عمومی و دولتی در این گزارش آمده است.
وی همچنین عنوان کرد در راستای دستور مرکز ملی فضای مجازی، تمامی دستگاه های آمریکایی از شبکه ی ملی اطلاعات حذف شده است و در کل شبکه ی ملی اطلاعات از هیچ محصول آمریکایی استفاده نمی شود. وی در این مراسم در مورد فیلترینگ گفت:
از همه خواهش می کنم مطالبات سیاسی خود را در شبکه ی ملی اطلاعات وارد نکنند و فیلترینگ نیز ارتباطی با شبکه ی ملی اطلاعات ندارد.
آذری جهرمی، همچنین از ایجاد توافقاتی با کشور ترکیه به منظور کاهش اثر تحریم ها در حوزه ی اینترنت خبر داد و گفت:
بنابر ابلاغ مرکز ملی فضای مجازی درباره ی کاهش اثر تحریم ها در حوزه ی اینترنت با کشور ترکیه توافقاتی انجام داده ایم و با کشورهای عراق و روسیه نیز مذاکراتی در زمینه ی پییرینگ شبکه در دستور کار است.
آذری جهرمی در ادامه ی صحبت های خود از توافقی چهارجانبه در منطقه شامل کشورهای ایران، ترکیه، روسیه و آذربایجان خبر داد که از کسب وکارهای نوپا در بازارهای بین المللی و سرمایه گذاری خطرپذیر حمایت می کند تا بازار کسب وکارهای خطرپذیر در منطقه رشد کند. وزیر ارتباطات در ادامه به حمایت از پیام رسان های بومی تأکید کرد و گفت:
وزارت ارتباطات مسئولیت هایی برای حمایت از پیام رسان ها بر عهده داشته و از آن ها حمایت کرده، ولی برخی دستگاه های مدعی وظایف خود را انجام نداده اند و صرفا مدعی کم کاری وزارت ارتباطات هستند.
وی همچنین با انتشار توییتی نوشت:
ظرفیت هسته ی شبکه ی ملی اطلاعات از ۶/۸ ترابیت به ۱۸ ترابیت بر ثانیه رسید. مسیریاب ها و سوییچ های سیسکو از هسته ی شبکه ملی اطلاعات جمع آوری شد، بسته ی حمایتی دولت از کسب وکارهای خدمات ابری، میزبانی و CDN نیز رونمایی شد. گزارش کامل اقدامات یک ساله ی توسعه شبکه ی ملی اطلاعات نیز ارائه شد.
از دیگر موضوعات بررسی شده در این مراسم می توان به موارد زیر اشاره کرد:رشد ٣٠٠درصدی خدمات ابری و میزبانی داخل کشور طی یک سال گذشتهرشد نزدیک به ٢٠٠درصدی اپلیکیشن های بومی طی یک سال گذشتهرشد ٢٠٠درصدی ترافیک VODهای بومی کشوررشد سهم صفر درصدی بازار به سهم ۵٠درصدی نرم افزارهای بومی مسیریابیارائه ی بسته حمایتی از کسب وکارهای خدمات ابری و توزیع محتوا ارائه ی قیمت بین المللی به تامین کنندگان محتوای بومی برای کاربران خارجی در IXP بین الملل در آینده نزدیک

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد