اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
بررسی رویترز نشان داد:

افزایش چشمگیر تولید نفت اوپک در ماه اوت علی رغم کاهش تولید ایران

نتایج تازه ترین بررسی و تحقیق رویترز نشان می دهد که تولید نفت کشورهای عضو اوپک طی ماه اوت در حالی با افزایش روبرو شده است که تولید نفت ایران کاهش یافته است.

به گزارش رویترز، رشد تولید لیبی و عراق نقش مهمی در افزایش چشمگیر تولید نفت اوپک طی ماه اوت داشته و تحریم های آمریکا تاثیر منفی بر تولید و صادرات نفت ایران در این مدت داشته است.

بر اساس این گزارش تولید نفت اوپک طی ماه اوت با 220 هزار بشکه افزایش نسبت به جولای به بیش از 32.79 میلیون بشکه رسیده است.

اوپک و متحدانش در ماه ژوئن موافقت کردند تا با توجه به فشار ترامپ ، میزان تولید نفت خود را افزایش دهند. قیمت نفت امسال برای نخستین بار از سال 2014 میلادی به بیش از 80 دلار رسیده است.

بیشترین سهم در افزایش تولید نفت اوپک را در این مدت لیبی داشته است. البته تولید نفت این کشور همچنان به خاطر تنش های سیاسی و ناآرامی های داخلی به شدت نوسان دارد.

دومین افزایش زیاد تولید نفت مربوط به عراق است. صادرات نفت این کشور از بنادر جنوبی به یک رکورد جدید دست یافته است. تولید نفت عربستان در ماه اوت به 10.48 میلیون بشکه در روز رسیده است. این رقم در ماه ژوئن به بیش از 10.60 میلیون بشکه رسیده بود.

تولید نفت نیجریه نیز با رشد 30 هزار بشکه در روز روبرو شده است. کویت و امارات متحده عربی نیز تولید نفت خود را افزایش داده اند. تولید نفت ایران در این مدت با کاهش 150 هزار بشکه در روز همراه بوده است. تولید نفت ونزوئلا نیز طی ماه اوت با کاهش روبرو شده است.

تولید نفت اوپک در ماه اوت به بالاترین سطح خود از سپتامبر 2017 میلادی رسیده است.

برچسب ها :
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد