اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
74

ادامه روند نزولی نرخ بهره در منطقه یورو

سایت طلا : تازه ترین آمارهای رسمی نشان می دهد نرخ تورم منطقه یورو در ماه فوریه به پایین ترین سطح در 14 ماه اخیر رسیده است.

به گزارش رویترز، کاهش نرخ تورم منطقه یورو طی ماه فوریه موجب شده است تا بانک مرکزی اروپا رویکرد محتاطانه تری برای متوقف کردن برنامه خرید اوراق قرضه داشته باشد.

بر اساس این گزارش نرخ تورم منطقه یورو در ماه فوریه به 1.2 درصد رسیده است. این رقم در ماه قبل از آن به 1.3 درصد رسیده بود. این رقم هنوز فاصله زیادی را هدف 2 درصدی تورم از سوی بانک مرکزی اروپا دارد.

بانک مرکزی اروپا در سه سال گذشته بیش از 2 تریلیون یورو اوراق قرضه خریداری کرده است تا رشد و رونق اقتصادی کشورهای اروپایی را تسریع کند. در حالی که نرخ بیکاری منطقه یورو با کاهش و رشد اقتصادی با افزایش روبرو شده برخی تحلیلگران توصیه کرده اند که برنامه خرید اوراق قرضه از سوی بانک مرکزی اروپا تا پایان امسال متوقف شود.

با انتشار امارهای جدید تورم، کارشناسان اقتصادی نسبت به متوقف شدن برنامه خرید اوراق قرضه هشدار می دهند.

تقویت ارزش یورو در برابر دلار و سایر ارزهای معتبر بین المللی نیز فشار زیادی را صادرکنندگان اروپایی وارد کرده است. نشست آتی بانک مرکزی اروپا قرار است 8 مارس برگزار شود و منابع آگاه اعلام کرده اند که در این نشست سیاست های پولی تغییری نخواهد کرد.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد