اونس طلا2432.17
مظنه14,576,000
18 گرم3,364,800
ارزش سکه32,839,728
قدیم (بهار)37,000,000
جدید (امامی)40,350,000
نیم23,200,000
ربع15,000,000
تحلیل کیتکو نشان داد:

سرمایه گذاران بازار طلا منتظر نشست مارس فدرال رزرو هستند

سایت طلا : قیمت جهانی طلا در هفته گذشته نه تنها با کاهش نسبی روبرو شد بلکه بدترین عملکرد خود را در 4 ماه اخیر ثبت کرده و تحلیلگران هشدار می دهند که انتظارات مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو موجب ادامه روند نزولی قیمت طلا خواهد شد.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکونیوز، قیمت طلا در پایان مبادلات روز جمعه به 1235 دلار رسیده و در هفته ای که گذشت بیش از 2.5 درصد کاهش یافته است. قیمت طلا که در 4 هفته گذشته با افزایش روبرو شده بود، اکنون در مسیر نزولی قرار گرفته و به نظر می رسد گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست مارس، فشار بیشتری را به قیمت طلا وارد خواهد کرد.

البته نقره نیز طی هفته گذشته با کاهش قیمت روبرو شده است. این نخستین هفته از ابتدای سال 2017 میلادی بوده که قیمت نقره با کاهش همراه بوده است. قیمت نقره در هفته گذشته بیش از 3 درصد کاهش یافته است.

در حالی که نظرسنجی موسسه سی ان ئی در اوایل هفته گذشته نشان می داد که احتمال افزایش نرخ بهره در نشست مارس فدرال رزرو به 30 درصد رسیده ولی پس از اظهارات مقام های ارشد فدرال رزرو و حمایت آنها از افزایش نرخ بهره، این احتمال به مرز 80 درصد رسیده است.

جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا در اظهارات مهمی به این مساله اشاره کرده است که دوره اجرای سیاست های انبساطی پولی در آمریکا به پایان رسیده است.

اوگن واین برگ تحلیلگر ارشد کامرز بانک تاکید کرد: هنوز نسبت به افزایش قیمت جهانی طلا امیدوار هستم. قیمت طلا همواره در آستانه نشست فدرال رزرو تمایل به کاهش دارد. ممکن است قیمت طلا در کوتاه مدت به زیر 1200 دلار نیز کاهش یابد ولی در بلندمدت افزایش خواهد یافت.

وی افزود: به نظر من قیمت طلا متمرکز بر نرخ بهره واقعی آمریکا خواهد بود نه فقط نرخ بهره اسمی که از سوی فدرال رزرو تعیین می شود.

کریستوفر واچینو تحلیلگر ارشد موسسه دیلی اف ایکس تاکید کرد: قیمت طلا در کوتاه مدت ممکن است با چالش زیادی روبرو شود ولی همچنان سرمایه گذاری مطمئنی برای بلندمدت به شمار می رود.

به نظر می رسد سطح حمایتی قیمت طلا در کوتاه مدت 1220 دلار خواهد بود و اگر این سطح شکسته شود قیمت طلا تا 1205 دلار کاهش خواهد یافت.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد