اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
تحلیلگر ارشد موسسه جی ای ام:

کاتالیزورهای زیادی می تواند موجب افزایش چشمگیر قیمت طلا شود

سایت طلا : مدیر یک شرکت بزرگ بین المللی سرمایه گذاری تاکید کرد: در شرایط کنونی کاتالیزورهای زیادی در بازارهای بین المللی وجود دارد که می تواند موجب افزایش قیمت جهانی طلا شود.

به گزارش سایت طلا، جان لامبرت مدیر شرکت جی ای ام در مصاحبه اختصاصی با کیتکونیوز تصریح کرد: کاتالیزورهای زیادی در بازارهای بین المللی وجود دارد که می تواند موجب ادامه روند صعودی قیمت طلا در بازارهای بین المللی شود.

بر اساس این گزارش وی در ادامه افزود: واقعا مهم نیست که کاتالیزور بعدی برای افزایش قیمت طلا چه خواهد بود، چیزی که اهمیت زیادی دارد این است که طلا برای افزایش قیمت پتانسیل زیادی دارد.

این تحلیلگر اقتصادی گفت: کاهش ارزش دلار آمریکا می تواند مهمترین و سریعترین کاتالیزور برای افزایش قیمت طلا باشد. به نظر من افزایش ارزش دلار در شرایط کنونی، جعلی و تقلبی است.

وی در ادامه افزود: گرچه ارزش دلار آمریکا تحت تاثیر گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو با تقویت نسبی روبرو شده، ولی با روشن شدن این مساله که نرخ بهره در بلندمدت همچنان پایین خواهد بود، ارزش دلار نیز کاهش خواهد یافت.

لامبرت اظهار داشت: این مساله غیر ممکن است که فدرال رزرو بخواهد نرخ بهره را به طور متوالی و ثابت افزایش دهد. افزایش نرخ بهره آمریکا در شرایط کنونی به ضرر رشد اقتصادی خواهد بود.

سایر بانکهای مرکزی بزرگ جهان به خصوص ژاپن و اروپا نیز سیاست های انبساطی پولی و پایین نگه داشتن نرخ بهره را در اولویت قرار داده اند.

ادامه اجرای این سیاستها منجر به افزایش بدهی های ملی و در نهایت رشد چشمگیر نرخ تورم خواهد شد که این دو مساله به نفع قیمت طلا خواهد بود.

این تحلیلگر ارشد اقتصادی گفت: عامل مهم دیگری که می تواند موجب افزایش قیمت طلا طی سال آینده شود، نگرانی های سیاسی در اروپا است، همه پرسی اصلاح قانون اساسی ایتالیا برگزاری انتخابات در فرانسه و آلمان و آغاز روند خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا مهمترین عواملی است که می تواند بر قیمت طلا موثر باشد.

برپایه گزارش سایت طلا، طی 15 ماه آینده اروپا با تنش های سیاسی داخلی روبرو خواهد شد و این مساله می تواند موجب افزایش تقاضای سرمایه گذاری و مکان امن برای طلا شود.

توصیه شرکت سرمایه گذاری جی ای ام به سرمایه گذاران بین المللی این است که 5 درصد سبد سرمایه گذاری خود را به طلا اختصاص دهند.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد