اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
طیب نیا اعلام کرد؛

توافق ایران و صندوق بین‌المللی پول برای همکاری‌های فنی

وزیراقتصاد دستاوردهای خود را از سفر به واشنگتن تشریح کرد و گفت: در جلسه با رئیس صندوق بین‌المللی پول، پیگیری همکاری‌های فنی بین طرفین، مورد توافق قرار گرفت.

علی طیب‌نیا گزارش کوتاهی را از سفر به واشنگتن و شرکت در اجلاس سالانه بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول بیان کرد و اظهار داشت: تیمی از ایران در این سفر، در جلسات رسمی بانک جهانی و صندوق بین‌المللی که گزارش مالی و عملکرد این دو نهاد عرضه شد، شرکت کرد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی اضافه کرد: علاوه بر این، در حاشیه این نشست‌ها با وزرای اقتصاد و دارایی کشورهای فرانسه، سوئد، نروژ، ایتالیا، ترکیه، چین، هند و هلند در مورد راه‌های گسترش همکاری‌های اقتصادی دوجانبه ملاقات و مذاکره کردم.

وی با بیان اینکه در ملاقات با وزیران اروپایی به بدعهدی آمریکا در عمل به تعهدات برجام اشاره کرده و ضرورت برقراری روابط بانکی را مورد تاکید قرار دادم، ادامه داد: در حاشیه اجلاس بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول، با مدیران ارشد بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول نیز جلسات متعدد و سازنده‌ای داشتیم.

این عضو کابینه یازدهم تصریح کرد: ما معتقدیم تحریم‌های ظالمانه نباید مبنای کاهش و یا قطع همکاری‌های این دو نهاد با ایران می‌شد و بدین ترتیب هم اکنون در فضای جدید پسابرجام، انتظار طبیعی ما ارتقای روابط است.

طیب‌نیا با بیان اینکه در نشست با مقامات بانک جهانی بر ضرورت ارتقای همکاری‌ها و آغاز تامین مالی طرح‌های توسعه‌ای کشور تاکید کردم، اظهار داشت: علاوه بر این در ملاقات با قائم‌مقام این بانک توافق شد که نقشه‌راه همکاری‌های فنی و مشاوره‌ای حسب توافقات دوجانبه تکمیل و در اجرای آن تسریع شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی اضافه کرد: در جلسه با رئیس صندوق بین‌المللی پول، پیگیری همکاری‌های فنی بین طرفین، مورد توافق قرار گرفت.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد