اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

کاهش ارزش دلار در آستانه انتشار متن مذاکرات فدرال رزرو، قیمت طلا را افزایش داد

سایت طلا : قیمت جهانی طلا امروز چهارشنبه در آستانه انتشار متن مذاکرات نشست اخیر فدرال رزرو آمریکا با افزایش نسبی روبرو شده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی رویترز، در حالی که سرمایه گذاران بین المللی منتظر انتشار متن مذاکرات نشست سپتامبر فدرال رزرو آمریکا هستند، کاهش ارزش دلار موجب شد تا قیمت جهانی طلا در آغاز مبادلات چهارشنبه با افزایش نسبی روبرو شود.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا با 0.4 درصد افزایش به بیش از 1258 دلار رسیده است. قیمت طلا روز گذشته با کاهش 0.5 درصدی همراه شده بود.

متن مذاکرات نشست اخیر فدرال رزرو آمریکا قرار است امروز چهارشنبه در ساعت 6 بعد از ظهر به وقت گرینویچ منتشر شود. ویانا لای تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری ان ای بی در این باره تاکید کرد: اگر متن مذاکرات نشست فدرال رزرو اطلاعات بیشتری را درباره نظر مقامهای ارشد بانکی آمریکا در خصوص افزایش نرخ بهره فراهم کند، می توان نظر قطعی تری درباره وضعیت نرخ بهره آمریکا تا پایان امسال ارائه کرد.

فدرال رزرو آمریکا تا پایان امسال 2 نشست دیگر در ماه های نوامبر و دسامبر برگزار می کند. انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز در ماه نوامبر برگزار خواهد شد و بعید به نظر می رسد که نرخ بهره در نشست نوامبر تغییر کند.

با برگزاری 2 مناظره بین ترامپ و کلینتون نظرسنجی ها نشان می دهد که شانس نامزد دموکرات بیشتر از نامزد جمهوریخواه برای پیروزی در انتخابات خواهد بود.

رشد تقاضای فصلی در بازارهای آسیایی به خصوص چین و هند نیز می تواند عامل مهمی بر نوسانات قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت باشد.

تازه ترین نظرسنجی نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست دسامبر به بیش از 70 درصد رسیده است.

شاخص ارزش دلار آمریکا نیز در برابر سبدی از ارزهای معتبر بین المللی با 0.2 درصد کاهش روبرو شده و به 97.51 واحد رسیده است.

ادوارد میر تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری اف سی استون نیز تاکید کرد: افت ارزش سهام در بازار وال استریت آمریکا تاثیر زیادی بر افزایش نسبی قیمت طلا داشته است.

به نظر می رسد انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین طی روزهای آینده عامل مهمی در نوسانات قیمت کالاهای راهبردی به خصوص طلا خواهد بود. در پیش بودن فصل جشن های سراسری در چین و هند نیز می تواند موجب رشد تقاضای طلا شود.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد