اونس طلا2372.76
مظنه15,056,000
18 گرم3,475,600
ارزش سکه33,921,168
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,500,000
نیم23,800,000
ربع15,200,000

بانک اطلاعات الکترونیکی سازمان مالیات سدی در برابر فرار مالیاتی

از طریق سامانه جامع اطلاعاتی سازمان مالیات می توان به راحتی فعالیت اقتصادی افراد را پیگیری نمود و فرارمالیاتی به وجود آمده را بررسی و از بروز آن جلوگیری کرد.

ناصر عاشوری قلعه رودخانی کارشناس اقتصادی در خصوص اقدامات لازم برای جلوگیری از فرار مالیاتی ،گفت : بدلیل عدم آگاهی برخی از مسئولین و نبود سیستم های لازم جهت برخورد با متخلفین، میزان فرار مالیاتی در کشور افزایش پیدا کرده است .
وی ادامه داد:متاسفانه تا پیش از این، دولت اقدامات لازم برای بررسی شرایط و جلوگیری از فرار مالیاتی در قالب بانک اطلاعاتی جامع انجام نداده است اما قراربر این شده که در آینده این بانک راه اندازی شود تا با کد ملی فرد مورد نظر بتوان به اطلاعات وی دسترسی داشت و از فرار مالیاتی جلوگیری کرد.

عاشوری افزود : آموزش لازم کادر مالیاتی از راهکارهای اصلی مبارزه با فرار مالیاتی در کشور محسوب می شود ؛ ایجاد یک فرهنگ عمومی برای افراد مختلف جامعه همچون بازرگانان ، تجار و کاسب ها نیز می تواند راهی درجهت جلوگیری از این تخلف باشد .

این کارشناس اقتصادی اظهار کرد: افرادیکه از درآمد بالایی برخوردار هستند ، باید میزان مالیات خود را که از طریق سازمان امور مالیاتی کشور اعلام می شود، پرداخت نمایند زیرا برای اداره کشور وعمران و آبادانی باید مالیات های تعیین شده پرداخت شود در واقع مالیات برای دولت نیست و حق ملت است.

وی با اشاره به اجرای طرح جلوگیری از فساد یا فرار مالیاتی از سال جاری در کشور، گفت: از طریق سامانه جامع اطلاعاتی می توان به راحتی فعالیت اقتصادی افراد را پیگیری نمود و فرارمالیاتی به وجود آمده را بررسی و از بروز آن جلوگیری کرد.

عدم فعالیت برخی از بنگاه های اقتصادی دلیل اصلی ایجاد فرار مالیاتی
محمد علیپور کارشناس اقتصادی در خصوص اجرایی شدن طرح جلوگیری از فرار مالیاتی گفت : امید است با حمایت دولت و اجرای این طرح با رصد اطلاعات افراد از طریق سامانه ، از تخلف فرار مالیاتی تا حد زیادی کاسته شود .

وی در پاسخ به اینکه چه عواملی باعث فرار مالیاتی در کشور می شود، اذعان داشت : عدم فعالیت برخی از بنگاه های اقتصادی دلیل اصلی انجام این تخلف است در حالیکه در شرایط رونق اقتصادی و فعالیت مناسب واحدهای تولیدی ، میزان فرار مالیاتی در کشورکاهش می یابد.

علیپور تصریح کرد: قانون جدید مبارزه با فرار مالیاتی می‌تواند مشوق خوبی برای داوطلبانی باشد که حاضرند مالیات را در راستای عمران و آبادانی کشور بپردازند .
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد