اونس طلا2232.37
مظنه14,417,000
18 گرم3,328,100
ارزش سکه32,481,501
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000
رئیس اتحادیه طلا و جواهر مشهد در گفتگو با سایت طلا عنوان کرد:

عوامل سه گانه کسادی بازار طلا / منتظر روزهای خوبی برای تولید کنندگان طلا و جواهر هستیم

سایت طلا: رئیس اتحادیه طلا و جواهر مشهد با اعلام کسادی مطلق در بازار طلا و بیان علل سه گانه آن، از اقدامات امیدوارکننده برای تولیدکنندگان طلا و جواهر خبرداد.

باقر معبودی نژاد در گفتگو با سایت طلا با بی سابقه خواندن رکود در بازار طلا گفت: در جلسه ای که در این اتحادیه برگزار شد ابعاد بی رونقی بازار مورد بحث و بررسی قرار گرفت و باید عنوان کرد که این بازار بسیار بسیار راکد است و یکی از دلایل عمده آن عدم رغبت خرید طلا توسط مردم و قدرت خرید پایین آنان است.

وی با اشاره به ثبات نسبی قیمت طلا طی سالهای اخیر و متضرر شدن خریداران طلا افزود: با توجه به اجرت و مالیات های بالا خرید طلا برای مردم توجیهی نداشته و ایشان با زیان مواجه شده اند. همچنین فروشندگان طلا نیز با هزینه های بالا و مالیات های سنگین با مشکلاتی مواجه هستند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر مشهد، عامل دوم رکود در این بازار را مالیات بر ارزش افزوده برشمرد و تصریح کرد: 9 درصد مالیات برارزش افزوده رقم بالایی است که قدرت خرید را کم می کند، در صنف های دیگر درصد سود آنقدر بالاهست که 9 درصد در آن ناچیز است، ولی در صنف طلا و جواهر 7 درصد سود طلافروش بوده ولی 9 درصد که می آید خریدار جا می زند.

وی ضمن بیان اینکه رکود در همه جا هست ولی در صنف طلا و جواهر مشهود است، در رابطه با عامل سوم کسادی بازار گفت: همه ساله در ماه مبارک رمضان بازار با افت محسوسی مواجه می شود و امسال نیز مانند سالهای قبل بازار طلا در رکود بوده و این عوامل همگی، بی رونقی بازار را تشدید کرده است.

معبودی نژاد قاچاق طلا را نتیجه کم توجهی به تولیدکنندگان طلا دانست و در گفتگو با سایت طلا خاطرنشان کرد: زمانی که نتوانیم به کارگاههای خود رونق بدهیم و تسهیلات و دستگاههای مورد نیاز آنان را فراهم کنیم، ناخودآگاه طلا به صورت قاچاق وارد کشور می شود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر مشهد بااشاره بر لزوم برآورده کردن نیازهای مصرف کنندگان طلا و جواهر گفت: سعی داریم که اصلاحاتی در قوانین صادرات و واردات این صنف انجام دهیم تا تعرفه واردات لوازم مورد نیاز تولیدکنندگان طلا به صفر برسد، و دستگاههای مدرن وارد شود، همچنین تسهیلات در اختیار سازندگان قرار بگیرد که ان شاءالله در آینده شاهد تولیدات با کیفیت و مناسب بوده و منتطر روزهایی خوبی برای این صنف باشیم.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد