اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

تهران سفید پوش می شود/ بارش برف در مناطق کوهستانی همراه با کولاک

روز سه شنبه با خروج این سامانه هوای سرد و خشک تا پایان هفته کل کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد و این کاهش دما تا آخر هفته ادامه پیدا می‌کند.

احمدی کار‌شناس هوا‌شناسی گفت: امروز در نیمه غربی از شمال غرب، غرب تا جنوب غرب بخشی از سواحل شمالی، دامنه‌های جنوبی البرز و جنوب تهران بارندگی به شکل برف و باران ادامه پیدا می‌کند و برای خوزستان، فارس و بوشهر همراه با رگبار و رعد و برق خواهد بود.

وی ادامه داد: شدت بارندگی در استانهای کردستان، گیلان، زنجان، مرکزی، بخش شمالی همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد پیش بینی می‌شود.
وی تصریح کرد: برای دوشنبه به تدریج سامانه بارشی از مناطق غربی عبور می‌کند و بیشترین فعالیت خود را در سواحل شرقی دریای خزر، ارتفاعات شرقی البرز و بخشهای شرقی کشور خواهد داشت.
وی ادامه داد: برای روز دوشنبه شدت فعالیت بارشی در خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، بخشهایی از شمال اصفهان، سمنان، مازندران و گلستان پیش بینی می‌شود.
این کار‌شناس حجم بارندگی‌ها را به حدی می‌داند که می‌تواند مشکلاتی برای مناطق کوهستانی و معابر سردسیر ایجاد کند.
وی آبهای جنوبی کشور را به شدت مواج پیش بینی کرد و ادامه داد: خلیج فارس و دریای عمان برای بخش‌های جنوبی البرز به ویژه استان تهران، سمنان، البرز و قزوین وزش شدید باد را خواهیم داشت.
احمدی تصریح کرد: روز سه شنبه با خروج این سامانه هوای سرد و خشک تا پایان هفته کل کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد و این کاهش دما تا آخر هفته ادامه پیدا می‌کند.
این کار‌شناس در پایان گفت: برای تهران بارش برف از امروز تا فردا ظهر ادامه خواهد داشت و کاهش ۳ الی ۴ درجه‌ای را شاهد خواهیم بود.


**بارش برف در مناطق کوهستانی همراه با کولاک

سرهنگ رحمانی رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا در ادامه با بیان اینکه در روزهای اخیر شاهد بارش نزولات جوی در اغلب محورهای مواصلاتی استانهای سراسر کشور هستیم، گفت: این وضعیت در استان‌های شمالی، مرکزی و غربی به صورت بارش برف خصوصا در مناطق کوهستانی همراه با کولاک است.
وی با بیان اینکه تردد در اغلب محورهای اصلی کشور در جریان است افزود: دو محور تونل خلخال و شمشک_ دیزین به علت بارش برف و نبود ایمنی تا اطلاع ثانوی مسدود اعلام شده است.
رحمانی تصریح کرد: با کاهش محسوس دما انتظار داریم که سطح معابر دچار یخ زدگی شود و لازم است که رانندگان در طول زمستان حتما از تجهیزات ایمنی استفاده کنند و برای تردد در مناطق برفی و کوهستانی استفاده از زنجیر چرخ لازم است.



انتهای پیام

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد