اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
عاشوری قلعه رودخانی:

تفاوت نرخ سود بانکی با میزان تورم، قابل قبول نیست/تزریق نقدینگی به رشد بالای دوباره تورم منجر نشود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: نرخ تورم حدودا کمتر از 15 درصد اعلام می شود این در حالی است که نرخ سود بانکی بیش از 20 درصد است که این اختلاف نرخ قابل قبول، نیست.

ناصرعاشوری قلعه رودخانی درگفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره ضرورت کاهش نرخ سود بانکی گفت: تعیین نرخ سودبانکی براساس مولفه های اقتصادی است،بنابراین نرخ سود بانکی باید با توجه به نرخ تورم در اقتصاد کشور محاسبه شود البته حدود 2 الی 3 درصد نیز به عنوان کارمزد بانکی علاوه بر میزان تورم باید در محاسبه نرخ سود بانکی لحاظ شود.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حال حاضر نرخ تورم حدودا کمتر از 15 درصد اعلام می شود این درحالی است که نرخ سود بانکی بیش از 20 درصد اعلام می شود که این اختلاف نرخ قابل قبول، نیست.

این نماینده مردم درمجلس نهم با تاکید براینکه باید به صورت پلکانی نرخ سودبانکی کاهش یابد، افزود: در رابطه با کاهش نرخ سود بانکی،کمیسیون اقتصادی مجلس با مسولان اقتصادی دولت و روسای بانک ها جلساتی برگزار کرده که به هدف متناسب شدن نرخ سود بانکی با نرخ تورم دست یابند.

عاشوری قلعه رودخانی گفت:نرخ بالای سود بانکی باعث شده بخش تولید و کشاورزی که مولد و اشتغال زا است، نتواند فعالیت کند.

بانک ها و موسسات مالی خصوصی موظف اند در چارچوب سیاست های اقتصادی کشور فعالیت کننند

وی ادامه داد: باید تدابیری اتخاذ شود که علاوه بر بانک های دولتی ، بانک ها و موسسات مالی خصوصی نیز در راستای سیاست های اقتصادی کشور فعالیت داشته باشند.

عاشوری قلعه رودخانی افزود: بانک های دولتی و خصوصی و همچنین موسسات مالی باید شرایطی را فراهم تا بانک ها نقدینگی های جامعه را جذب کنند و به ازای دریافت کارمزد بانکی، منابع مالی را در قالب تسهیلات روانه بخش های مانند تولید کنند.

وی گفت: برخی از موسسات مالی و بانکی در سال های گذشته به دلیل اتخاذ تدابیر اشتباه اقتصادی از مسیر سیاست های صحیح اقتصادی خارج شدند،این درحالی است که موسسات بانکی خصوصی نیز نباید به دلایلی مانند خصوصی بودن باعث اختلال در اقتصاد کشور شوند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد: تزریق نقدینگی باید براساس کار کارشناسی و سیاست مشخص باشد تا اثرات سوء تورمی و اقتصادی در پی نداشته باشد.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد