اونس طلا2414.52
مظنه14,446,000
18 گرم3,334,800
ارزش سکه32,546,838
قدیم (بهار)37,900,000
جدید (امامی)40,450,000
نیم23,600,000
ربع14,900,000
رئیس سابق فدرال رزرو آمریکا :123.124

فدرال رزرو آمریکا بانک مرکزی کل جهان نیست

سایت طلا : رئیس پیشین فدرال رزرو آمریکا تاکید کرد : بازارهای مالی و اقتصادهای خارجی در کناری ایستاده اند تا ببینند فدرال رزرو آمریکا در نشست آتی خود چه سیاست های پولی جدیدی را اتخاذ خواهد کرد.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز ، بن برنانکی رئیس سابق فدرال رزرو آمریکا در سخنانی تصریح کرد: فدرال رزرو آمریکا لزوما بانک مرکزی کل جهان نیست ولی امروز می بینیم بازارهای مالی و اقتصادهای خارجی منتظر برگزاری نشست دسامبر فدرال رزرو هستند تا ببینند فدرال رزرو چه سیاست های پولی جدیدی را اتخاذ می کند و آیا نرخ بهره را افزایش خواهد داد یا نه.

بر اساس این گزارش وی در ادامه افزود: من فکر نمی کنم این مساله درست باشد که بازارهای مالی و اقتصادهای خارجی در کناری بایستند و منتظر فدرال رزرو آمریکا باشند. من فکر می کنم این واقعیت که دلار آمریکا همچنان بر مبادلات ارزی و تجاری جهان تسلط دارد علت اصلی اهمیت نشست های فدرال رزرو برای اقتصاد جهانی است.

گزارش سایت طلا می افزاید، در شرایطی که بخش عمده ای از مبادلات ارزی و تجاری جهان بر اساس دلار آمریکا انجام می شود، این مساله ظاهرا منطقی و طبیعی است که بازارهای مالی و اقتصادهای مختلف منتظر سیاست های پولی فدرال رزرو آمریکا باشند چرا که نوسانات ارزش دلار و نرخ بهره می تواند تاثیر زیادی بر تحولات اقتصادی و بازارهای مالی داشته باشد.

وی در ادامه گفت: برخی سیاستگذاران به خصوص در کشورهای نوظهور بر این باورند که فدرال رزرو با اتخاذ سیاست های انبساطی پولی و کاهش ارزش دلار ، به دنبال افزایش قدرت رقابت اقتصادی آمریکا و در نتیجه تشدید جنگ ارزی در جهان است.

برنانکی اظهار داشت: من فکر نمی کنم جنگ ارزی یک مساله مهم و قابل توجه باشد. تاثیر جنگ ارزی بر تحولات امروز اقتصاد جهانی ناچیز است. در دوره ای که من رئیس فدرال رزرو آمریکا بودم هیچ نشانه ای وجود ندارد که ما به دنبال تقویت قدرت رقابت آمریکا برای توسعه صادرات از طریق کاهش ارزش دلار گام برداشته باشیم.

وی افزود: علت اصلی این مساله که برخی سیاستگذاران در کشورهای نوظهور و در حال توسعه مساله جنگ ارزی را مطرح می کنند، این است که می خواهند به اهداف داخلی خود دست یابند. در واقع ابراز نگرانی کشورهای نوظهور نسبت به سیاست های پولی آمریکا یک مساله واقعی نیست.

برنانکی گفت: بی شک گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو تا پایان سال 2015 میلادی تاثیر زیادی بر نوسانات ارزش دلار و تحولات اقتصادی جهان خواهد داشت. البته در این مدت صحبت های زیادی در خصوص تاثیرات مالی افزایش احتمالی افزایش نرخ بهره فدرال رزرو شنیده ایم ولی کمتر کسی به تاثیرات تجاری این مساله اشاره کرده است.

وی در پایان تاکید کرد: به نظر من فدرال رزرو در شرایط کنونی باید به دنبال دستیابی به ثبات مالی باشد و این هدف را مهمترین اولویت خود قرار دهد.

انتهای پیام /

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد