اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

تقویت تدریجی دلار

سایت طلا : با وجود عبور دلار از مرز 3500 تومان و ثبت سومین هفته ی افزایشی، احتیاط و کاهش حجم معاملات بازار را دربرگرفت.

به گزارش سایت طلا، بهای دلار که این روزها دیگر در کانال 3500 تومان تثبیت شده، امروز روند صعودی خود را ادامه داد و با بیش از 10 تومان افزایش به 3527 تومان رسید.

روز گذشته نیز بهای دلار با تحرکات معامله گران غیر رسمی و برخی از معامله گران سکه رشد قیمت را تجربه و 11 تومان به ارزشش افزوده شد و این در شرایطی است که دلار هفته ی گذشته را نیز با افزایش قیمت آغاز کرد اما نتوانست این روند را در طول هفته ادامه دهد و با رشد نسبی به هفت روز گذشته پایان داد.

بر اساس این گزارش، روز شنبه ی گذشته شاخص بازار ارز طبق نظر برخی از فعالان غیر رسمی از مرز 3500 تومان عبور و در ابتدای این کانال بر بهای 3503 تومان آرام گرفت. سقوط اونس در هفته ی گذشته سبب شد تا سکه بازان با خرید دلار زمینه ی افزایش این ارز را فراهم کنند.

دلار در این روز طبق نظر طرفداران افزایش قیمت در حالی تغییر کانال داد که به غیر از توقف یک روزه در 16 مهر ماه، در سال 94 بر بالای این سطح تثبیت نشده بود.

دلار روند افزایشی را در روز یکشنبه نیز پی گرفت و ارزشش در سایه ی تمایل به خرید و تقاضا که توسط معامله گران سکه و پایین بودن نرخ ارز در بازار داخل نسبت به کشور عراق رخ داد، با 12 تومان افزایش به 3515 تومان رسید. رقمی که بالاترین نرخ از 29 دی ماه سال گذشته بود. البته حضور صرافی بانکها و مدیریت آنها مانع از رشد بیشتر این ارز شد.

در این روز یورو و پوند نیز همزمان با دلار افزایش بها را تجربه کردند که رشد آنها ناشی از تحرک این ارزها در بازارهای جهانی بود و سبب ورود پوند انگلیس به مرز قیمتی 5400 تومان شد. مرزی که پوند از 15 دی ماه سال 93 به خود ندیده بود.

یورو و پوند در این روز با بهای 3872 و 5410 تومان به متقاضیان عرضه شدند.

در سومین روز هفته کاهش تقاضا از هیجان افزایشی دلار کاست و ارزش این ارز 5 تومان به عقب نشست. فعالان آغاز اقدامات هسته ای ایران طبق برجام را در این امر موثر دانستند. صرافی بانکها نیز فروش های خود را در این روز ادامه دادند.

گزارش سایت طلا حاکیست، روز سه شنبه که تمایل خاصی برای معامله وجود نداشت سبب شد دامنه ی نوسانات دلار به شدت کاهش یابد و این ارز بدون تغییر بر بهای 3510 تومان ثابت بماند که این روند در دو ارز اروپایی نیز مشاهد شد و آنها بر بهای 3875 و 5410 تومان قرار گرفتند.

شاخص بازار ارز معاملاتش را در روز چهارشنبه بین بهای 3505 تا 3510 تومان محدود کرد که با قرار گرفتن بر بهای 3505 تومان افت 5 تومانی را نسبت به روز گذشته شاهد بود.

در این فضای بازار، یورو نیز 15 تومان از ارزشش را تحت تأثیر تغییرات این ارز در بازار جهانی از دست داد.

در آخرین روز هفته در حالیکه بازار ارز شاهد افت دو ارز اروپایی بود، دلار رشد نسبی را تجربه و بر بهای 3507 تومان بسته شد تا سومین هفته ی افزایشی دلار به ثبت برسد.

گفتنی است،دلار در دو هفته ی ابتدایی آبان ماه رشد قیمت را تجربه و سومین هفته را نیز با استارتی افزایشی آغاز کرد اما آیا این روند در بازار ارز ادامه دارد یا خیر مورد تناقض معامله گران است.

برخی از معامله گران روند نزولی طلای جهانی و ورود سکه بازان را به بازار ارز زمینه ساز رشد دلار می دانند. آنها معتقد هستند تقاضای این روزهای دلار بیشتر مربوط به این قشر است اما برخی دیگر روند افزایشی را دوام دار نمی دانند که این امر از مشخص نبودن روند بازار حکایت می کند و زمینه ی احتیاط را بین سرمایه گذاران بالا برده است.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد