اونس طلا2414.52
مظنه14,476,000
18 گرم3,341,700
ارزش سکه32,614,428
قدیم (بهار)37,900,000
جدید (امامی)40,450,000
نیم23,600,000
ربع14,900,000

موگرینی: به تعهدات خود برای لغو تحریم های ایران پایبندیم

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از دیدار وزیران امور خارجه کشورهای عضو گروه ۱+۵ با ایران در حاشیه اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل گفت: اتحادیه اروپا به تعهدات خود درخصوص لغو تحریم های اعمال شده علیه ایران پایبند است.


به گزارش اسپوتنیک، فدریکا موگرینی تاکید کرد: توافقنامه هسته ای ایران ایجاب می کند همه طرف ها به تعهدات خود عمل کنند.

گروه پنج به علاوه یک و ایران چهاردهم ژوئیه توافقنامه ای برای صلح آمیز نگه داشتن برنامه هسته ای این کشور در ازای لغو تحریم ها امضا کردند.

موگرینی تصریح کرد: گروه پنج به علاوه یک منتظر است پیش از برداشتن هر گام دیگر، پارلمان ایران این توافقنامه را بررسی کند.

وی گفت: « به تازگی دیداری از سوی آژانس بین المللی انرژی اتمی از ایران صورت گرفته است. ایران از این دیدار ابراز خرسندی کرده است، بنابراین این گام خوبی است که تاکنون برداشته شده است. همچنین ما در خصوص گام های مختلفی که کشورها برای اجرای توافقنامه بر می دارند، با یکدیگر تعامل داریم. این روند تعامل و پایبندی به تعهدات توسط همه کشورهایی که نقش پیشرو در اجرای توافقنامه خواهند داشت، ادامه خواهد یافت.»

بنا بر اعلام مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، زمانی که توافقنامه اجرا شود، نشست کیمته مشترک نظارت بر اجرای مفاد توافقنامه برگزار خواهد شد.

وی افزود: «ما نه تنها برای پیشبرد توافقنامه، بلکه به طور عمده برای شروع تهیه مقدمات اجرای توافقنامه سخت تلاش کرده ایم، بنابراین، تاریخ تصویب، تاریخ اجرای توافقنامه خواهد بود.

به گفته موگرینی، وزیران امور خارجه گروه پنج به علاوه یک و ایران « کمیته مشترک به زودی پس از تاریخ اجرای توافقنامه تشکیل نشست دهد.»

آژانس بین المللی انرژی اتمی ارزیابی نهایی خود را درباره ایران تا تاریخ پانزدهم دسامبر ارائه خواهد کرد.

موگرینی ابراز اطمینان کرد هیچ مانعی درمسیر اجرای توافقنامه هسته ای ایران وجود نداشته باشد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود از چارچوب پنج به علاوه یک می توان برای هماهنگی درباره مسائل دیگر، و حل وفصل دیگر بحران های منطقه ای استفاده کرد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد