اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

گلایه‌های اصناف از نحوه دریافت مالیات و دستفروشانی که قسر درمی‌روند

نمایندگان اصناف با انتقاد از عدم دریافت مالیات از دستفروشان تاکید کردند اصناف در حالی که به صورت قانونی عمل کرده و مالیات خود را پرداخت می‌کند بر روی فروش دستفروشان که سهم قابل توجهی در بازار دارند، نظارتی وجود ندارد.

سومین اجلاسیه هیئت نمایندگان اتاق‌های اصناف سراسر کشور امروز با حضور اصناف برگزار شد.

در ابتدای این مراسم شجاع نماینده اتاق اصناف استان فارس درباره مشکلات اصناف گفت: دستگاه‌های پز که برای دریافت مالیات نهاده شده است، مورد توجه سازمان امور مالیاتی نیست و ملاک عمل این سازمان قرار نمی‌گیرد.

وی گفت: برای اجرای این طرح باید اطلاع رسانی‌های لازم انجام شده تا زمینه‌سازی‌هایی که مورد نیاز است، از قبل مهیا می‌شد.

در ادامه علی کریمی زیارانی نماینده اتاق اصناف قزوین گفت: در شهرستان‌های کوچک انبوهی از دست‌فروشان، وانت‌بارها و بازارچه‌های کذایی وجود دارد که هر روز اقدام به فروش کالا می‌کنند. این در حالی است که در بازارچه‌های استان‌ها فروشندگان تنها اجازه دارند که محصولات تولیدی خود را در یک روز به فروش برسانند.

وی ادامه داد: اصناف در حالی که به صورت قانونی عمل کرده و مالیات خود را پرداخت می‌کند بر روی فروش دستفروشان که سهم قابل توجهی در بازار دارد، نظارتی وجود ندارد و مالیات دریافت نمی‌شود.

موسوی نماینده اتاق اصناف کهکیلویه و بویراحمد نیز در ادامه این مراسم گفت: حقوق اصناف توسط دستگاه‌های دولتی زایل می‌شود. معنی توافق به معنی رضایت دوطرف است اما توافقات اصناف با سازمان امور مالیاتی اجباری و یکطرفه است.

وی اظهار داشت:‌اصناف کشور به موش آزمایشگاهی تبدیل شده‌اند و هر روز یک طرح مانند صندوق مکانیزه، ملت‌کارت، شبنم، دستگاه پز در میان آنها آورده می‌شود اما در واقع عملیاتی نمی‌شود.

وی گفت: تا زمانی که درصدی از مالیات اصناف به عنوان پاداش برای ممیزی‌ها لحاظ می‌شود مشکلات ما با سازمان امور مالیاتی حل نخواهد شد و باعث فشار مضاعف بر گرده اصناف می‌شود.

مطلق عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف قم گفت: صندوق مکانیزه‌ای که برای دریافت مالیات استفاده می‌شود، در استان قم از کارایی لازم برخوردار نیست یا اکثر بازاری‌های این استان دارای سن بالایی بوده و توان استفاده از صندوق مکانیزه را ندارند و هنوز از چرتکه استفاده می‌کنند.

وی اضافه کرد: باید شرایط سنی استفاده از این صندوق‌ها را نیز در نظر گرفت تا اصناف با مشکلات بهره‌گیری از طرح‌های دولت را نداشته باشند.

در پایان کرمی نماینده اتاق اصناف زنجان گفت: در بازار از خرید استقبال نمی‌شود و رکود زیادی بر بازار حاکم است.

در این شرایط باید به کیفیت‌بخشی تولیدات داخلی و فرهنگ‌سازی لازم برای استفاده از محصولات داخلی انجام شود.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد