اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

یک خبر مهم برای متقاضیان آزمون آموزگاری

طبق برنامه ریزی انجام شده فرآیند «ارزیابی تکمیلی» شرکت‌کنندگان تا قبل از ۲۸ اردیبهشت به سرانجام خواهد رسید و تا اواسط خردادماه نیز «نتایج قطعی» و نهایی آزمون توسط سازمان سنجش اعلام شود.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش‌وپرورش با بیان اینکه نتایج آزمون استخدامی وزارت آموزش‌وپرورش احتمالا هفته آینده اعلام می‌شود گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده فرآیند «ارزیابی تکمیلی» شرکت‌کنندگان تا قبل از ۲۸ اردیبهشت به سرانجام خواهد رسید و تا اواسط خردادماه نیز «نتایج قطعی» و نهایی آزمون توسط سازمان سنجش اعلام شود.

حمید طریفی حسینی در خصوص زمان اعلام نتایج آزمون استخدامی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: نتایج آزمون احتمالا هفته آینده اعلام می‌شود و از سه برابر ظرفیت افراد معرفی شده، حدود ۲۸ هزار نفر جذب و کار اداری و تشکیل پرونده آن‌ها در اداره کل انجام و به حوزه‌های ارزیابی تکمیلی برای تعیین۶۰ درصد نمره داوطلبان معرفی می‌شوند.

وی با اشاره به فرآیند ارزیابی‌های تکمیلی افزود: امسال فرآیند ارزیابی در حوزه‌های ارزیابی تکمیلی کوتاه تر شده است؛ زمان تشکیل پرونده ارزیابی تکمیلی و بررسی «اسناد امتیاز آور» و بخشی از امور گزینش و بررسی‌های پزشکی بلافاصله پس از اعلام نتیجه اولیه و در زمان مراجعه به اداره کل آموزش‌وپرورش انجام می شود و در صورت تکمیل شدن پرونده، به حوزه ارزیابی معرفی و گروه‌های ارزیابی حرفه‌ای کار ارزیابی تکمیلی را انجام می دهند.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش‌وپرورش با بیان اینکه به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده است که ۲۸ فروردین اولین روز فراخوان داوطلبان برای ارزیابی تکمیلی باشد ادامه داد: طبق برنامه فرآیند «ارزیابی تکمیلی» تا قبل از ۲۸ اردیبهشت ماه به سرانجام می‌رسد و نتایج نهایی توسط سازمان سنجش در اواسط خرداد اعلام می شود.

طریفی حسینی با اشاره به اینکه در اوایل تیرماه اقدامات مربوط به جذب و استخدام و سازماندهی پذیرفته شدگان نهایی در مدارس انجام خواهد شد گفت: ابلاغ آنها و سازماندهی معلمان رسمی در مدارس دوره ابتدایی در تیرماه انجام می شود تا نیازسنجی دقیقی از کمبود نیروی انسانی بدست آید و به تفکیک استان، منطقه و مدرسه در طول تابستان کمبودها بررسی، جبران و از ابتدای مهر بدون مشکل وارد مدارس شوند.

وی زمان برگزاری دوره‌های ضمن خدمت معلمان را بلافاصله بعد از تشکیل پرونده استخدامی و در اواخر خرداد ماه اعلام و اظهار کرد: کار آموزش پذیرفته‌شدگان از طریق دانشگاه فرهنگیان دنبال و دوره آموزشی به صورت فشرده از تابستان آغاز می‌شود و در صورت نیاز در حین خدمت نیز از مهرماه کار آموزش معلمان جدیدالاستخدام، ادامه خواهد داشت.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش‌وپرورش در خصوص کمبود نیرو بعد از استخدام معلمان جدید در سال تحصیلی پیش رو گفت: همیشه کمبود نیرو در نظام آموزش‌وپرورش از طریق معلمتن رسمی موظف تامین نمی شود، بخشی از نیاز آموزش‌وپرورش از طریق نیروهای غیرموظف، معلمین غیرموظف به صورت اضافه کار، بازنشستگان و معلمان حق التدریس تامین می شود؛ ابتدا نیروهای موظف در تیرماه سازماندهی و بعد از تیرماه بقیه نیروها نیازسنجی می شوند که در هر منطقه و مدرسه چه تعداد نیرو نیاز است؛ سپس از نظر کمبود وارد برنامه ریزی نیروهای غیرموظف، حق التدریس و بازنشسته می شویم.

طریفی حسینی عنوان کرد: کمبود نیرو زمانی مشخص می شد که سازماندهی نیروهای انسانی دیر انجام و کسری دیر مشخص می‌شد. امسال به‌صورت مستمر جلسات اتاق وضعیت نیروهای انسانی در سطح ستاد وزارتخانه با حضور وزیر و در ادارات کل استان‌ها برگزار شده که امیدواریم با آغاز سال تحصیلی پیش رو چالشی نداشته باشیم.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد