اونس طلا2337.71
مظنه15,117,000
18 گرم3,489,700
ارزش سکه34,058,601
قدیم (بهار)38,500,000
جدید (امامی)41,500,000
نیم24,400,000
ربع14,700,000

هشدار هواشناسی؛ بارش‌های سیل‌آسا در این ۱۶ استان آغاز می شود

سازمان هواشناسی با هشدار بارش‌های سیل‌آسا در ۱۶ استان از فعالیت ۲ سامانه بارشی در کشور طی امروز تا پنجشنبه و احتمال آب‌گرفتگی، سیلاب و کولاک برف خبر داد.

به گزارش سایت طلا، سازمان هواشناسی با هشدار بارش‌های سیل‌آسا در ۱۶ استان از فعالیت ۲ سامانه بارشی در کشور طی امروز تا پنجشنبه و احتمال آب‌گرفتگی، سیلاب و کولاک برف خبر داد.

تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد امروز سامانه بارشی از مناطق جنوبی وارد کشور شده و به‌تدریج در استان‌های واقع در جنوب، غرب، غرب، شمال غرب، دامنه و ارتفاعات زاگرس و البرز غربی، بخش‌هایی از استان‌های ساحلی خزر و مناطقی از جنوب شرق سبب بارش باران رعدوبرق و وزش باد شدید موقت در برخی نقاط خیزش گردوخاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ می‌شود.

بیشینه بارش در استان‌های خوزستان کهگیلویه و بویراحمد، فارس، لرستان، ایلام، غرب استان‌های کرمانشاه، ایلام و کردستان و جنوب استان‌های آذربایجان غربی و شرقی است.

روز دوشنبه این سامانه تقویت شده و علاوه بر مناطق مذکور در استان‌های واقع در شمال شرق، شرق و مرکز نیز به فعالیت خود ادامه می‌دهد. شدت بارش روز دوشنبه در شمال و شرق خوزستان، نیمه شرقی، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، شمال غرب چهارمحال و بختیاری، غرب اصفهان و نیمه جنوبی استان‌های همدان و مرکزی قابل توجه است.

لازم به ذکر است بارش در ارتفاعات و مناطق سردسیر به شکل برف خواهد بود. سامانه بارشی روز سه شنبه با بارش‌های پراکنده در شمال شرق و شرق کشور به فعالیت خود خاتمه می‌دهد.

سامانه بارشی دیگری از اواخر وقت سه‌شنبه از شمال غرب وارد کشور شده و طی روز چهارشنبه در شمال غرب و استان‌های ساحلی خزر و ارتفاعات البرز سبب بارندگی می‌شود. این سامانه روز پنجشنبه استانهای واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و غربی، شمال شرق و بخش‌هایی از مرکز و شرق کشور را درگیر خواهد کرد.

امروز در جنوب غرب، غرب و بخش‌هایی از مرکز، دوشنبه در مناطق مرکزی و بخش‌هایی از شمال شرق و شرق و روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و بخش‌هایی از جنوب شرق وزش باد نسبتاً شدید تا شدید پیش‌بینی می‌شود و به تبع آن خیزش گرد و خاک در برخی نقاط از این مناطق دور از انتظار نیست. فردا دوشنبه ۶ فروردین خلیج فارس مواج و متلاطم است.

توصیف سامانه: تداوم فعالیت سامانه بارشی

زمان شروع: یکشنبه ۱۴۰۳/۰۱/۰۵

زمان پایان: پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۱/۰۹

نوع مخاطره: بارندگی، رعدوبرق، وزش باد شدید، برخی نقاط گردوخاک، در نقاط مستعد تگرگ، در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها مه‌گرفتگی.

منطقه اثر:

یکشنبه ۱۴۰۳/۰۱/۰۵: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، همدان، لرستان، خوزستان، بوشهر، فارس، جنوب اصفهان و غرب استانهای هرمزگان، کرمان و یزد.

دوشنبه ۱۴۰۳/۰۱/۰۶: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، زنجان، کردستان، کرمانشاه، ایلام، همدان، اصفهان، کرمان، یزد، هرمزگان، قزوین، سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی.

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۰۱/۰۷: شرق مازندران، خراسان شمالی، شمال و شرق خراسان رضوی، شرق خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، ارتفاعات کرمان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، شمال کرمانشاه.

چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۱/۰۸: جنوب آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، لرستان، همدان، شمال مرکزی، زنجان، قزوین، البرز، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و ارتفاعات استانهای تهران و سمنان.

پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۱/۰۹: مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، ارتفاعات و شمال شرق سمنان.

اثر مخاطره: احتمال آب‌گرفتگی معابر عمومی، احتمال جاری شدن روان‌آب، مه، وزش باد نسبتاً شدید، کولاک برف و احتمال یخ‌زدگی سطح جاده‌ها در نواحی سردسیر، لغزندگی و کاهش دید در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به ماشین‌آلات کشاورزی، نهال و محصولات کشاورزی.

توصیه: پرهیز از سفرهای غیرضروری به‌ویژه در گردنه‌های برف‌گیر و مجهز بودن خودروها به وسایل زمستانی در مناطق سردسیر، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، خودداری از فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابه‌جایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و آمادگی راهداری جهت برف‌روبی در گردنه‌ها و نقاط سردسیر، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هرگونه عملیات کشاورزی

توصیف سامانه: وزش باد شدید

زمان شروع: یکشنبه ۱۴۰۳/۰۱/۰۵

زمان پایان: پنج‌شنبه ۱۴۰۳/۰۱/۰۹

نوع مخاطره: وزش باد شدید، خیزش گردوخاک، اختلال در ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، خسارت به سازه‌های موقت به‌ویژه چادرهای مسافرتی و خسارت به صنعت کشاورزی.

منطقه اثر:

یکشنبه ۱۴۰۳/۰۱/۰۵: آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، زنجان، قزوین، مرکزی، همدان، لرستان، ایلام، خوزستان، اصفهان.

دوشنبه ۱۴۰۳/۰۱/۰۶: اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شرق خوزستان، بوشهر، کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، آذربایجان شرقی، زنجان، سمنان، قزوین، مرکزی، همدان، قم، البرز، تهران.

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۰۱/۰۷: آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین، کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، قم، سمنان، تهران، خراسان رضوی، شمال اصفهان، خراسان جنوبی، کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان، هرمزگان.

چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۱/۰۸: آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، کردستان، همدان، مرکزی، قزوین، قم، شمال اصفهان، سمنان، تهران، خراسان شمالی، خراسان رضوی، مازندران، گلستان، کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان.

پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۱/۰۹: خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سمنان، شرق اصفهان، شرق کرمان، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان اثر مخاطره: کاهش دید.

توصیه: استحکام سازه‌های موقت به‌ویژه چادرهای مسافرتی، مدیریت برنامه مسافرت، احتیاط در چرای دام و تردد عشایر در مناطق کوهستانی، احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی.

توصیف سامانه: تشدید فعالیت سامانه بارشی

زمان شروع: یکشنبه ۱۴۰۳/۰۱/۰۵

زمان پایان: دوشنبه ۱۴۰۳/۰۱/۰۶

نوع مخاطره: بارندگی شدید، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در نقاط مستعد تگرگ، در نقاط کوهستانی و سردسیر کولاک برف

منطقه اثر:

یکشنبه ۱۴۰۳/۰۱/۰۵: جنوب آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، غرب و جنوب لرستان، شمال و نیمه شرقی خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه شمالی بوشهر، شمال و غرب فارس.

دوشنبه ۱۴۰۳/۰۱/۰۶: نیمه جنوبی همدان، مرکزی، قم، البرز، تهران، غرب و جنوب اصفهان، لرستان، جنوب ایلام، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، فارس.

اثر مخاطره: لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید، اختلال در ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، طغیان رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، در نواحی کوهستانی کولاک برف، احتمال سقوط بهمن در دامنه‌های برف‌گیر، صاعقه، رانش زمین و ریزش سنگ در نواحی کوهستانی، خسارت به سازه‌های موقت به‌ویژه چادرهای مسافرتی و خسارت به صنعت کشاورزی.

توصیه: همراه داشتن تجهیزات لازم و سوخت کافی هنگام سفر با خودرو، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و عدم تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت به‌ویژه چادرهای مسافرتی، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها در نواحی سردسیر آمادگی برای برف‌روبی توسط دستگاه‌های مربوطه، انتقال نهاده‌های کشاورزی به مکان‌های مسقف.

توصیف سامانه: افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج دریا

زمان شروع: یکشنبه ۱۴۰۳/۰۱/۰۵

زمان پایان: چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۱/۰۸

نوع مخاطره: افزایش بیشینه سرعت وزش باد لحظه ای بین ۲۴ تا ۳۲ نات و افزایش بیشینه ارتفاع امواج در سواحل تا ۲متر و دور از ساحل بیش از ۲ متر.

منطقه اثر:

یکشنبه ۱۴۰۳/۰۱/۰۵ و دوشنبه ۱۴۰۳/۰۱/۰۶: مناطق ساحلی و دور از ساحل استانهای خوزستان، بوشهر و هرمزگان، در خلیج فارس و نیمه غربی تنگه هرمز.

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۰۱/۰۷: مناطق ساحلی و دور از ساحل استانهای بوشهر و هرمزگان، در خلیج فارس، تنگه هرمز و غرب دریای عمان.

چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۱/۰۸: مناطق ساحلی و دور از ساحل استانهای بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان، در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان

اثر مخاطره: خطر غرق‌شدن شناگران، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس های پرورش ماهی، اختلال در ترددها و فعالیت دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک، قایق‌های صیادی و نیمه‌ سنگین، اختلال در فعالیت سکوهای نفتی.

توصیه: منع شنا، منع فعالیت های تفریحی و شیلاتی، اجتناب از تردد شناورهای سبک و نیمه سنگین، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت های ساحلی و فراساحل همچنین سکوهای نفتی و آماده باش برای مواجهه با خسارت احتمالی.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد