اونس طلا2337.71
مظنه14,706,000
18 گرم3,394,800
ارزش سکه33,132,618
قدیم (بهار)37,500,000
جدید (امامی)40,300,000
نیم23,800,000
ربع14,400,000

بهترین زمان برای کرایه خانه در ایران چه فصلی است؟

فصل تابستان اوج فصل جابه‌جایی است و بیشترین قراردادهای اجاره در این فصل نوشته می‌شود، اما آیا تابستان بهترین فصل برای اجاره کردن خانه است؟

به گزارش سایت طلا، فصل تابستان اوج فصل جابه‌جایی است و بیشترین قراردادهای اجاره در این فصل نوشته می‌شود، اما آیا تابستان بهترین فصل برای اجاره کردن خانه است؟

برای اینکه بهترین زمان برای اجاره خانه را بررسی کنیم باید موضوع اجاره را یک‌بار از نگاه مالک و یک‌بار از نگاه مستأجر ببینیم زیرا شرایط برای این دو کاملاً متفاوت است.

از نگاه مالک، بهترین فصل برای اجاره دادن خانه، فصل تابستان است که بیشترین جابه‌جایی در این فصل صورت می‌گیرد و بیشترین نرخ افزایش اجاره مربوط به این فصل است و به همین جهت می‌توان ملک مسکونی را با قیمت بهتری اجاره داد. طبیعتاً در فصول دیگر به اندازه تابستان متقاضی اجاره خانه وجود ندارد و این موضوع باعث شده که مالکان ترجیح دهند خانه خود را در تابستان اجاره دهند.

اما از نگاه مستأجر، شرایط کاملاً متفاوت است. گرچه مستأجرین به دلایل مختلف مانند وجود گزینه‌های بهتر در تابستان یا تعطیلی مدارس در این فصل سعی می‌کنند قرارداد اجاره خود را طوری بنویسند که موعد جابه‌جایی آنها فصل تابستان باشد اما ممکن است در سایر فصل‌های سال فایل‌های مناسب‌تری برای اجاره پیدا کنند.

بسیاری از مشاواران املاک بر این باور هستند که فصل‌ زمستان بهترین فصل برای اجاره کردن خانه است. در این فصل میزان افزایش نرخ اجاره به کمترین حد می‌رسد و از سویی رقابت برای اجاره کردن خانه‌ها نیز بسیار کمتر از سایر فصول است و از این رو صاحبخانه‌ها برای اجاره دادن خانه خود به قیمت‌ مناسب‌تری رضایت می‌دهند.

البته نمی‌توان منکر این موضوع شد که در فصل زمستان گزینه‌های کمتری برای اجاره خانه وجود دارد ولی با این حال مستأجران ترجیح می‌دهند در همین فصل با قیمت مناسب‌تری خانه اجاره کنند و موعد جابه‌جایی خود را تا فصل گرما که ممکن است نرخ اجاره با افزایش قابل توجهی همراه شود و امکان چانه زدن با صاحبان خانه نیز کم و کمتر می‌شود، به تأخیر نیندازند.

برخی دیگر از مشاوران املاک از ماه اردیبهشت به‌عنوان ماه طلایی جابه‌جایی برای مستأجران یاد می‌کنند. آنها معتقدند در هفته‌های ابتدایی سال و پس از تعطیلات نوروز، با قیمت مناسبی می‌توان خانه اجاره کرد بدون آنکه دغدغه‌های مربوط به سرمای زمستان یا نزدیک بودن به نوروز را داشت. البته ممکن است با ورود به سال جدید برخی از مالکان قیمت اجاره ملک خود را افزایش دهند اما از آنجایی که متقاضیان اجاره مسکن در شروع سال به نسبت تابستان بسیار کمتر است معمولاً فرصت چانه‌زنی خوبی در اختیار مستأجران قرار می‌گیرد. با این وجود، نزدیک بودن به فصل امتحانات باعث شده که بهار فصل چندان ایده‌آلی برای جابه‌جایی نباشد.

به طور کلی می‌توان تابستان را بهترین فرصت برای اجاره دادن خانه دانست اما در خصوص بهترین فصل برای اجاره کردن خانه باید شرایط مستأجر را سنجید. فصل سرما که نرخ رشد اجاره کمتر است و فرصت چانه‌زنی با مالکان بیشتر، فصلی ایده‌آل برای اجاره خانه است اما اگر در زمستان به دنبال اجاره خانه هستید این موضوع را در نظر بگیرید که سال آینده مدت اعتبار قراردادتان به پایان می‌رسد و بار دیگر در فصل سرما باید به دنبال پیدا کردن خانه باشید و ممکن است گزینه‌های ایده‌آلی برای اجاره خانه در بازار وجود نداشته باشد. همچنین اگر فرزند محصل دارید، شرایط او را هم در نظر بگیرید. ضمناً فراموش نکنید، نوروز در راه است، آیا تا عید می‌توانید خانه جدید خود را کاملاً آماده پذیرایی از مهمان‌ها کنید؟!

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد