اونس طلا2305.98
مظنه14,817,000
18 گرم3,420,500
ارزش سکه33,382,701
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,300,000
ربع15,500,000

صعود قیمت طلا همچنان ادامه دارد

تحلیلگران عقیده دارند بی‌ثباتی در خاورمیانه آنقدر بالا هست که سرمایه‌گذاران را علاقمند به خرید طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن کند.

قیمت طلا در روز دوشنبه به دنبال بالا گرفتن تنش‌ها در خاورمیانه و افزایش تمایل برای خرید این فلز گرانبها به عنوان یک پشتوانه ایمن افزایش یافته است. اما این افزایش قیمت در شرایطی که تاجران منتظر سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا هستند محدود بوده است. این سخنرانی می‌تواند سرنخ‌های بیشتری در مورد سیاست نرخ بهره این بانک ارائه دهد.

پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را بالا می‌برد.

حمله به نیروهای آمریکایی در اردن نگرانی نسبت به افزایش خطرات ژئوپلیتیکی را افزایش داده است. از طلا همواره به عنوان یک سرمایه‌گذاری ایمن در زمان بی‌ثباتی‌های سیاسی و اقتصادی یاد می‌شود.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 7 دلار افزابش به 2025 دلار رسید

تیم واتر، تحلیلگر ارشد بازار در KCM Trade گفت که هنوز به اندازه کافی بی ثباتی در خاورمیانه وجود دارد تا سرمایه‌گذاران به طلا به عنوان بخشی از یک بازی امن توجه کنند. سرمایه‌گذاران نسبت به افزایش خطرات ژئوپلیتیکی پس از کشته‌شدن سه نظامی آمریکایی در نزدیکی مرز سوریه، نگران هستند.

قیمت‌های ایالات‌متحده در ماه دسامبر نسبتاً افزایش یافت و رشد سالانه تورم را برای سومین ماه متوالی زیر ۳ درصد نگه داشت که می‌تواند به فدرال رزرو اجازه دهد تا کاهش نرخ بهره را در سال جاری آغاز کند.

بازارها پیش‌بینی می‌کنند فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را در اجلاس 30 و 31 ژانویه ثابت نگه دارد. اما در حال حاضر همه منتظر سخنان پاول هستند.

مجموعه دیگری از داده‌ها در هفته گذشته نشان داد که اقتصاد ایالات‌متحده در سه ماهه چهارم سریعتر از حد انتظار رشد کرده است زیرا فشارهای تورمی در بحبوحه مخارج مصرف کننده قوی کاهش یافته است و نشان می‌دهد که اقتصاد سال ۲۰۲۴ را با قدرت شروع کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، قیمت طلای چین هفته گذشته افزایش یافت. در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای نقره با ۰.۵ درصد افزایش به ۲۲.۹۱ دلار در هر اونس رسید، پلاتین ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۹۱۱.۰۹ دلار رسید، پالادیوم نیز با ۰.۲ درصد کاهش به ۹۵۳.۸۵ دلار رسید.

به گزارش سایت طلا، عده‌ای از کارشناسان به سناریوی دیگری از روند قیمتی طلا اشاره کردند. به گفته آنها، ‌در صورتی که مقامات فدرال رزرو و اقتصاددانان بر آغاز سیاست‌های پولی انبساطی در ماه مارس پایبند باشند. شاخص دلار به زیر 100 واحد سقوط خواهد کرد. با استناد به‌ سازو‌کار بازارها باید گفت که با نزول شاخص دلار به زیر 100، فلز زرد قوت خواهد گرفت و طبق برآوردها می‌تواند از کانال 2300 دلاری عبور کند.

با توجه به مطالب فوق کاهش نرخ بهره سیاستی در مارس 2024، پنجاه-پنجاه بوده و سخنان پاول و دیگر مقامات در نخستین نشست فدرال‌رزرو در 30 و 31 ژانویه می‌تواند پیش‌بینی‌ها را دستخوش تغییر کند.

علاوه بر نتایج نشست بانک مرکزی، انتشار گزارش مشاغل آمریکا در روز جمعه 2 فوریه می‌تواند در مسیریابی تحلیلگران نقش موثری ایفا کند؛ زیرا داده‌های شغلی برای پاول از اهمیت بالایی برخوردار است و مادامی که فرصت‌های شغلی ایجاد و نرخ بیکاری مطابق انتظارات پیش نرود، احتمال تغییر جهت سیاست‌های پولی در ماه‌های آتی افزایش می‌یابد. برای درک بهتر عوامل ذکر شده باید تا بازگشایی بازارها، نتایج سخنرانی جرمی پاول و همچنین گزارش جدید اداره آمار کار منتظر ماند.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد