اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

آغاز بزرگترین سیل مسافرتی جهان در چین !

یک رسانه‌ چینی با بیان اینکه روز گذشته نزدیک به دو میلیون چینی سفرهای هوایی خود را آغاز کردند، نوشت: انتظار می‌رود در طول ۴۰ روز تعطیلات سال نو حدود ۹ میلیارد سفر انجام شود که از زمان آغاز همه‌گیری کرونا یک رکورد محسوب می‌شود.

به گزارش سایت طلا از شبکه سی.سی.تی.وی چین، فرودگاه‌های چین در روز گذشته با ازدحام بیش از ۲ میلیون نفر در آستانه سال نوی چینی روبرو شد.

بر اساس همین گزارش، انتظار می‌رود در این تعطیلات، حدود ۹ میلیارد سفر انجام شود که از زمان پایان همه‌گیری کرونا یک رکورد محسوب می‌شود. قبل از شیوع کووید، شمار سفر چینی‌ها در دوران تعطیلات سال نو به عدد سه میلیارد سفر هم رسیده بود.

تعطیلات چین از ۲۱ بهمن (۱۰ فوریه) آغاز می شود، بسیاری از چینی‌ها با نزیک شدن سال نو و به رسم هر ساله در دوران تعطیلات جشنواره بهاری موسوم به «چون‌یون»، به شهرهای خود باز می‌گردند تا تعطیلات را در کنار خانواده خود بگذرانند.

این رسانه چینی افزود:‌ حدود ۸۰ درصد مسافران با خودروهای خودران سفر خواهند کردکه یک رکورد محسوب می شود و ۲۰ درصد دیگر با وسایل نقیله عمومی به سفر خواهند رفت.

به گزارش شبکه سی.سی.تی.وی، انتظار می‌رود ۴۸۰ میلیون سفر با قطار انجام شود که جهشی ۳۸ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۳ و افزایش ۱۷ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۹ قبل از شیوع کووید محسوب می‌شود. ۸۰ میلیون سفر هم با هواپیما انجام خواهد شد که این نرخ ۹.۸ درصد نسبت به سال ۲۰۱۹ افزایش یافته است.

با وجود اینکه چین بزرگترین شبکه پرسرعت ریلی را در اختیار دارد، اما مسافران در این روزها برای تهیه بلیت قطار با مشکل مواجه شدند.

مقامات هوانوردی چین انتظار دارند که فرودگاه‌های پکن و فرودگاه «پودونگ» و «خونگ چیا» شانگهای در طول ۴۰ روز آینده شاهد ازدحام مسافران به ترتیب ۶۰ درصدی و ۵۷.۶ درصدی باشند.

این مقامات افزودند: بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ پرواز بین المللی به مقصدهای آسیای جنوب شرقی، ژاپن و کره جنوبی افزایش یافته است.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد