اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

جنجال ممنوع‌الخروجی پزشکان / ماجرا چیست؟

درحالی خبر ممنوع‌الخروجی پزشکان در برخی شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که مدیرکل حقوقی، املاک و تنظیم مقررات وزارت بهداشت، با صدور ابلاغیه‌ای صدور گذرنامه و مجوز خروج از کشور را برای مستنکفین از انجام تعهدات قانونی ممنوع اعلام کرده است.

به گزارش سایت طلا، درحالی خبر ممنوع‌الخروجی پزشکان در برخی شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که مدیرکل حقوقی، املاک و تنظیم مقررات وزارت بهداشت، با صدور ابلاغیه‌ای صدور گذرنامه و مجوز خروج از کشور را برای مستنکفین از انجام تعهدات قانونی ممنوع اعلام کرده است.

حال و روز برخی بیمارستان‌های کشور بدتر از حال بیماران است و درد و رنج نبود امکانات و پزشک به چالش بزرگی برای نظام سلامت تبدیل شده است. بدین منظور نیز دولت هر ساله برای داوطلبان کنکور تجربی، امکان انتخاب سهمیه بومی رشته‌های علوم پزشکی را فراهم می‌کند تا این افراد با تعهد خدمت در مناطق محروم مشغول به تحصیل شوند. اما چند روز قبل در برخی از شبکه‌های اجتماعی خبری عجیب منتشر شد، خبری که حکایت از ممنوع الخروجی پزشکان می‌داد!

اما واقعیت ماجرا این بود که مدیرکل حقوقی، املاک و تنظیم مقررات وزارت بهداشت در ابلاغیه‌ای اعلام کرده بود «صدور گذرنامه و مجوز خروج از کشور برای مستنکفین از انجام تعهدات قانونی ممنوع است و وزارت بهداشت مکلف است اسامی این افراد را به مراجع ذی‌صلاح اعلام کند.»

اجرای این قانون تازگی ندارد و ۱۸ مرداد امسال قانون تعهد خدمت پزشکان در مناطق محروم با تغییراتی مواجه شد که بر اساس آن کسانی که از انجام تعهد خود استنکاف بورزند، ممنوع‌الخروج بوده و «امکان پرداخت جریمه برای مستنکفین وجود ندارد و افراد باید تعهدات خود را انجام دهند.»

در همین راستا دبیر کارگروه آموزش دیده‌بان شفافیت و عدالت هامون سبطی به فارس می‌گوید «ماجرای تعهد خدمت با آنچه درباره همه دستیاران تخصصی وجود دارد متفاوت است، تعداد دستیاران تخصصی در کشور چندده هزار نفر است که تعداد محدودی از آن‌ها تعهدات خاصی را ابتدای دوره با خواست خود قبول می‌کنند و اگر فرد به این تعهد پایبند نباشد ممنوع‌الخروج خواهد شد.» به گفته وی، «تعداد این افراد کمتر است صد نفر است» و نباید این موضوع را برای همه رزیدنت‌ها تفسیر کرد.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد