اونس طلا2336.9
مظنه14,416,000
18 گرم3,327,900
ارزش سکه32,479,248
قدیم (بهار)37,000,000
جدید (امامی)40,000,000
نیم23,500,000
ربع14,300,000

طلا بر سر دوراهی/ صعود دوباره قیمت طلا در راه است؟

در شرایطی که بالا رفتن شاخص دلار و سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا بر قیمت طلا فشار می‌آورد، تنش‌های ژئوپلیتیکی تمایل برای خرید طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن را افزایش داده و مانع کاهش بیش از حد قیمت آن می‌شود.

به گزارش سایت طلا،با افزایش نرخ دلار در جهان، قیمت طلا بیش از 38 دلار از روز دوشنبه تا کنون افت کرده است.

مت سیمپسون، تحلیلگر ارشد در سیتی ایندسک گفت، ارزش دلار در آستانه سخنرانی کریستوفر والر، مقام پولی فدرال رزرو تقویت شده است.

قیمت طلا بیش از یک درصد در روز سه‌شنبه به خاطر افزایش ارزش دلار و بالا رفتن سود اوراق قرضه فدرال رزرو آمریکا پس از سخنرانی رئیس این بانک در مورد نرخ بهره، کاهش یافت.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 32 دلار کاهش به 2017 دلار رسید.

در شرایطی که بالا رفتن شاخص دلار و سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا بر قیمت طلا فشار می‌آورد، تنش‌های ژئوپلیتیکی تمایل برای خرید طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن را افزایش داده و مانع کاهش بیش از حد قیمت آن می‌شود.

شاخص دلار حدود یک درصد افزایش یافته و به بالاترین رقم طی یک ماه گذشته رسیده است. بدین ترتیب خرید طلا برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران‌تر می‌شود.

انتظار می‌رود فدرال رزرو سیاست‌های پولی خود را در اجلاس 30 و 31 ژانویه بدون تغییر نگه دارد. تاجران 67 درصد احتمال می‌دهند روند کاهش نرخ بهره از ماه مارس آغاز شود.

از طرف دیگر مقامات بانک مرکزی اروپا هم امید برای کاهش زود هنگام نرخ بهره را با اظهارات سختگیرانه خود ناامید کرده‌اند.

هرچه نرخ بهره کاهش پیدا کند، هزینه‌های نگهداری طلا که دارایی بدون بهره است کمتر می‌شود.

قیمت نقره امروز با 0.45 درصد کاهش به 22 دلار و 99 سنت رسید و پلاتین با 0.46 درصد کاهش 895 دلار و 82 سنت معامله می‌شود.

حداقل 6 مقام فدرال رزرو در این هفته سخنرانی خواهند کرد و کریستوفر والر هم در مورد چشم‌انداز اقتصادی سخنرانی خواهد داشت.

کریستوفر والر، رئیس فدرال رزرو گفت در حالی که تورم به هدف ۲ درصدی بانک مرکزی نزدیک می‌شود، فدرال رزرو تا زمانی که تورم پایین‌تر حفظ شود نباید برای کاهش نرخ بهره عجله کند.

رافائل بوستیک، رئیس فدرال رزرو آتلانتا گفت که اگر سیاستگذاران خیلی زود نرخ‌ها را کاهش دهند، تورم را می‌توان دید، در حالی که همتایان اروپایی او نیز نسبت به انتظارات بازار برای کاهش سریع نرخ در سال جاری عقب‌نشینی کردند.

اظهارات والر باعث فروش گسترده شد و هر سه شاخص اصلی سهام ایالات‌متحده را پایین آورد و دلار آمریکا را به بالاترین سطح بیش از یک ماهه رساند زیرا بازدهی خزانه‌داری آمریکا بزرگترین حرکت روزانه خود را در بیش از سه ماه اخیر در روز سه‌شنبه ثبت کرد. دلار قوی‌تر، شمش را برای دیگر دارندگان ارز گران‌تر می‌کند، در حالی که نرخ‌های بالاتر جذابیت طلا را کاهش می‌دهد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد