اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

طلا به بالاترین قیمت تاریخی خود نزدیک می‌شود

روند کاهش قیمت طلا با توجه به امید به پایین آمدن نرخ بهره فدرال رزرو در اوایل سال آینده میلادی موقتی خواهد بود.تحلیلگران انتظار دارند قیمت طلا طی سال آینده میلادی به دنبال کاهش نرخ بهره افزایش یابد.

به گزارش سایت طلا،روند صعودی قیمت طلا در روزهای اخیر همچنان ادامه دارد و فلز زرد به بالاترین قیمت تاریخی خود نزدیک و نزدیک‌تر می‌شود.

طبق اعلام کارشناسان، افت ارزش دلار آمریکا باعث شده فلز زرد هم‌اکنون در نزدیکی بالاترین سطح تاریخی خود معامله شود.

دو عامل مهم دیگر در افزایش قیمت طلا، افزایش نگرانی‌ها نسبت به گسترده‌‌تر شدن جنگ اسرائیل و حماس و کاهش نرخ بهره در آمریکا در سال جدیدی میلادی است.

اما امروز قیمت طلا در اولین ساعات تجارت در روز جمعه به اوج 2088 دلار رسید و بعد تا 2072 دلار پایین آمد. افزایش ارزش دلار و سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا بر قیمت این فلز گرانبها تأثیر می‌گذارد. اما روند کاهش قیمت طلا با توجه به امید به پایین آمدن نرخ بهره فدرال رزرو در اوایل سال آینده میلادی موقتی خواهد بود.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 5 دلار کاهش نسبت به روز گذشته به 2072 دلار رسید.

شاخص دلار که به پایین‌ترین سطح از ماه ژوئیه رسیده بود، تا 100.85 افزایش یافته است. سود اوراق قرضه 10 ساله خزانه‌داری آمریکا هم در حدود 3.85 درصد قرار دارد. افزایش ارزش دلار خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گرانتر کرده و تمایل برای آن را پایین می‌آورد.

تحلیلگران عقیده دارند دلیل نوسان قیمت طلا در پایان 2023 تحولات نرخ بهره در سال آینده میلادی و بالا و پایین رفتن ارزش دلار است. سرمایه‌گذاران 88 درصد احتمال می‌دهند نرخ بهره در ماه مارس آینده کاهش یابد. پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سود را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را افزایش می‌دهد.

تحلیلگران انتظار دارند قیمت طلا طی سال آینده میلادی به دنبال کاهش نرخ بهره افزایش یابد.

در بازار فیزیکی طلا، واردات این فلز گرانبها توسط چین از طریق هنگ کنگ حدود 37 درصد در ماه نوامبر نسبت به ماه قبل از آن افزایش یافته است.

روث کراول - مدیر اجرایی شرکت LMBA - گفته: «سرمایه‌گذاران در سراسر جهان در جریان آشفتگی‌های اقتصادی و ژئوپولیتیک اخیر به طلا روی آورده‌اند که نشانه‌ای واضح‌ از نقش طلا در حفاظت از سرمایه‌ در بحبوحه‌ تنش‌ها است».

قیمت طلا در ۱۳ آذر به ۲ هزار ۱۳۵ دلار به ازای هر اونس رسید که بالاترین سطح تاریخی این فلز گران‌بها محسوب می‌شود.

به گزارش سایت طلا،قیمت نقره امروز با 1.18 درصد کاهش به 24 دلار و 9 سنت رسید و پلاتین با 0.04 درصد افزایش 1007 دلار و 72 سنت معامله می‌شود.

کونال شاه، تحلیلگر بازار طلا نیز معتقد است: «اگرها و اماها، جابه‌جایی‌ها و ترکیب‌های زیادی وجود دارد اما واقعیت این است که مهم نیست که چه اتفاقی بیفتد، فدرال رزرو دوباره نرخ‌ بهره را افزایش نخواهد داد، این سناریوی اصلی (برای طلا) است.»

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد