اونس طلا2299.18
مظنه14,956,000
18 گرم3,452,600
ارزش سکه33,695,868
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,300,000
ربع15,500,000

قیمت طلا در آستانه تغییر دوباره !

سرمایه‌گذاران منتظر نتیجه اجلاس بانک‌های مرکزی بزرگ دنیا در مورد نرخ بهره و همچنین اطلاعات تورم آمریکا هستند که قرار است این هفته منتشر شود.

قیمت طلا در اول دسامبر به بالاترین حد خود رسید و در تمام هشت هفته گذشته به جز یک هفته پیشرفت کرده است.

به گزارش سایت طلا،بالا رفتن ارزش دلار قیمت طلا را در روز دوشنبه پایین آورده است. از طرف دیگر، سرمایه‌گذاران منتظر نتیجه اجلاس بانک‌های مرکزی بزرگ دنیا در مورد نرخ بهره و همچنین اطلاعات تورم آمریکا هستند که قرار است این هفته منتشر شود.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 7 دلار کاهش به 1998 دلار رسید. طلا 3.3 درصد کاهش قیمت در هفته گذشته داشت که بدترین عملکرد آن طی دو ماه گذشته بود.

اطلاعات اشتغال آمریکا که در روز جمعه منتشر شد تا حدی انتظارها در مورد سیاست نرخ بهره فدرال رزرو را در سال آینده میلادی تغییر داد و ارزش دلار و اوراق قرضه خزانه‌داری این کشور را بالا برد. بنابراین طلا تحت فشار قرار گرفت.

از طرفی چشم‌انداز شورای جهانی طلا در سال ۲۰۲۴ تنها احتمال اندکی برای کاهش قیمت‌ها را می‌بیند.

طبق اطلاعات اقتصادی آمریکا لیست حقوق بگیران بخش غیر کشاورزی این کشور 199 هزار در ماه گذشته میلادی افزایش یافته که بالاتر از انتظار اقتصاددان‌ها بوده است. بنابراین تاجران تا حدی از احتمال کاهش نرخ بهره در ماه مارس عقب نشینی کردند.

سرمایه‌گذاران منتظر گزارش قیمت مصرف‌کننده در آمریکا در ماه نوامبر هستند که قرار است در روز سه‌شنبه منتشر شود و سرنخ‌های جدیدی در مورد سیاست فدرال رزرو در آستانه سخنرانی پاول در روز چهارشنبه ارائه دهد.

تا حد زیادی انتظار می‌رود فدرال رزرو نرخ بهره را در این هفته روی 5.25 تا 5.50 درصد ثابت نگه دارد. اجلاس بانک‌های مرکزی اروپا، انگلیس، بانک نورگس نروژ و بانک ملی سوئیس هم در روز سه‌شنبه برگزار خواهد شد.

تیم واترر، تحلیلگر ارشد بازار تجارت KCM گفت: «آمار مشاغل قوی‌تر در روز جمعه باعث ایجاد کمی تغییر در انتظارات فدرال رزرو در سال آینده شد و این امر باعث کاهش بازدهی دلار و اوراق قرضه شد و اندکی فشار نزولی بر طلا وارد کرد.»

واترر گفت چند مانع در این هفته برای ماندن طلا در بالای سطح ۲۰۰۰ دلار وجود دارد. نتیجه نشست FOMC (کمیته بازار آزاد فدرال) و داده‌های تورم تعیین می‌کند که کدام طرف از سطح ۲۰۰۰ دلار طلا خواهد بود.

طبق گزارش رویترز، تورم در اکثر اقتصادهای جهانی تعدیل شده است و سرمایه‌گذاران به طور فزاینده‌ای پیش بینی می‌کنند که فدرال رزرو در نیمه اول سال ۲۰۲۴ نرخ بهره را کاهش دهد. به احتمال زیاد نرخ‌های پایین تر باعث کاهش بازده اوراق می‌شود. کاهش بازده اوراق قرضه در هفته‌های اخیر در واقع به افزایش رشد طلا کمک کرده است.

پایین آمدن نرخ بهره از سرمایه‌های غیر سوددهی مثل طلا حمایت خواهد کرد.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 0.18 کاهش به 23 دلار و 24 سنت رسید و پلاتین با 0.02 درصد کاهش 920 دلار و 48 سنت معامله می‌شود.

چشم انداز شورای جهانی طلا در سال ۲۰۲۴ تنها ۵ تا ۱۰ درصد احتمال سناریوی اقتصادی را می‌بیند که بر قیمت طلا فشار نزولی وارد کند.

شورای طلا پیش‌بینی می‌کند که برعکس، یک فرود اقتصادی ملایم یا سخت از قیمت طلا حمایت می‌کند و سناریوی دوم احتمالاً طلا را «به‌طور قابل توجهی بالاتر» می‌برد. این پیش‌بینی نشان می‌دهد که افزایش اخیر قیمت طلا ممکن است قدرت را حفظ کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد