اونس طلا2331.31
مظنه14,906,000
18 گرم3,441,000
ارزش سکه33,583,218
قدیم (بهار)37,900,000
جدید (امامی)41,300,000
نیم23,700,000
ربع14,800,000

محکومیت تحریم‌های آمریکا، انگلیس و کانادا علیه اتباع ایرانی؛ اقدام متقابل می‌کنیم

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن محکوم کردن تحریم‌های آمریکا، انگلیس و کانادا علیه اتباع ایرانی، حق ایران برای اقدام متقابل و متناسب را محفوظ خواند و گفت که این دولت‌ها باید به عنوان شریک جرم و جنایت رژیم صهیونیستی پاسخگو باشند.

به گزارش سایت طلا،اعمال تحریم علیه تعدادی از اتباع ایرانی توسط دولت‌های آمریکا، انگلیس و کانادا واکنش جمهوری اسلامی ایران را به همراه داشت.

در همین خصوص سخنگوی وزارت امور خارجه ناصر کنعانی امروز (یکشنبه) ۱۹ آذر ماه ضمن محکوم کردن اقدام بی پایه و اساس و مداخله‌جویانه دولت‌های آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم علیه برخی اتباع ایرانی، حق جمهوری اسلامی ایران برای اقدام متقابل و متناسب را محفوظ خواند.

به گزارش سایت طلا، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا مجید دستجانی فراهانی و محمدمهدی خانپور اردستانی را با ادعای نقض حقوق بشر در فهرست تحریم‌های خود قرار داد. از سوی دیگر دولت کانادا نیز ۲۲ شهروند ایرانی را به همین بهانه تحریم کرد. انگلیس هم در اقدامی مشابه و در ادامه رویکرد ضد ایرانی خود، پنج مقام‌ ایرانی را به بهانه‌های حقوق بشری به فهرست تحریم‌های خود افزود.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این باره افزود: ‌‌کشورهایی که خود کارنامه سیاهی از سوابق استعماری و نقض نظام‌مند حقوق بشر از جمله نقض فاحش حقوق اقلیت‌ها، مهاجران و بومیان در داخل قلمرو خود و نیز در اقصی نقاط جهان را دارند، با اینگونه اقدامات مغرضانه و نمایشی به دنبال انحراف افکار عمومی جهان از اقدامات ضد بشری خود و همراهی تمام عیارشان با جنایات ضد بشری رژیم کودک‌کش صهیونیستی هستند.

به گفته کنعانی این کشورها با رفتار دوگانه خود ظلم بزرگی به مفاهیم و ارزش‌های والای حقوق بشری می‌کنند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: این مدعیان دروغین حقوق بشر که این روزها صدای طبل رسوایی آنان به دلیل مشارکت مستقیم در جنایات جنگی رژیم صهیونیستی و کشتار بیرحمانه هزاران نفر خاصه زنان و کودکان غزه به گوش جهانیان رسیده، هرگز در جایگاهی نیستند که بخواهند در مورد وضعیت حقوق بشر سایر کشورها اظهارنظر و قضاوت کنند.

وی گفت که دولت‌های آمریکا، انگلیس و کانادا با توجه به حمایت‌های تاریخی و مستمر از رژیم اسرائیل و حمایت علنی سیاسی، نظامی، اطلاعاتی و رسانه‌ای از جنایات جنگی دو ماهه اخیر این رژیم در غزه، باید به عنوان شریک جرم و جنایت، پاسخگو باشند.

براساس این گزارش، «علی صالحی» دادستان تهران، «مسعود درستی» مدیرعامل متروی تهران، «علیرضا ادیانی» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی، «علی‌اکبر جاویدان» فرمانده انتظامی هرمزگان و «حسن مفخمی» فرمانده نیروی انتظامی مازندران در فهرست تحریم‌های جدید انگلیس قرار گرفتند.

به گزارش فارس، از ابتدای تحولات اخیر در منطقه که با طوفان الاقصی آغاز و رژیم صهیونیستی در واکنش به تلفاتی که در این عملیات متحمل شد، اقدام به حمله به نوار غزه کرد و در دو ماه گذشته بیش از ۱۷ هزار نفر بر اثر حملات این رژیم به شهادت رسیده‌اند، آمریکا، انگلیس و کانادا در کنار این رژیم ایستادند. در میانه‌های جنگ هم رهبران شش کشور آمریکا، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا و انگلیس در بیانیه‌ای مشترک بر حق رژیم صهیونیستی در دفاع از خود تأکید کردند.

وزارت دفاع آمریکا نیز روز شنبه اعلام کرد که دولت بایدن از اختیارات اضطراری برای فروش ۱۴ هزار گلوله تانک به رژیم صهیونیستی استفاده کرده است.

پایان پیام/

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد