اونس طلا2337.71
مظنه14,996,000
18 گرم3,461,800
ارزش سکه33,785,988
قدیم (بهار)38,000,000
جدید (امامی)41,100,000
نیم24,200,000
ربع14,500,000

فوری؛ حقوق دانشجویان پزشکی اعلام شد

معاون آموزشی و پژوهشی سازمان نظام پزشکی با بیان این‌که درآمد دانشجویان رشته‌های تخصصی پزشکی بسیار ناچیز و بین ۸ تا ۱۰ میلیون تومان است، گفت: وضعیت معیشتی دستیاران باید بهبود یابد.

به گزاش سایت طلا، معاون آموزشی و پژوهشی سازمان نظام پزشکی با بیان این‌که درآمد دانشجویان رشته‌های تخصصی پزشکی بسیار ناچیز و بین ۸ تا ۱۰ میلیون تومان است، گفت: وضعیت معیشتی دستیاران باید بهبود یابد.

بابک شکارچی به مناسبت روز دانشجو درباره مسائلی مبنی بر فشار کاری بالای رزیدنت‌ها (دانشجویان پزشکی در مقطع تخصص) و پیامدهای جسمی و روانی آن‌ اظهار کرد: پزشکی همواره رشته سختی بوده است و نیاز به تلاش و کوشش فراوان داشته و دارد و فشار کاری همواره در دوره دستیاری وجود داشته است و دستیاران تربیت می‌شوند تا بتوانند در آینده پزشکان متخصص شوند و بحران‌های مختلف را مدیریت کنند. مطرح کردن مسائلی نظیر فشار کاری، ما را از واقعیت دور می‌سازد و دستیاران این مشکلات را تحمل می‌کنند، اما آن‌چه اهمیت دارد این است که دانشجویان در طی این دوره و پس از تحمل این سختی‌ها، باید بتوانند آینده مناسبی را برای خود متصور شوند و منزلت و شان مناسبی داشته باشند.

وی افزود: در حال حاضر حقوق دانشجویان پزشکی در مقطع دستیاری، بسیار ناچیز و در حدود ۸ تا ۱۰ میلیون تومان است، در حالی که هزینه اجاره‌بهای مسکن، رفت و آمد و زندگی کردن به ویژه در کلان‌شهرها بالاست و امکان زندگی کردن با چنین درآمدهایی وجود ندارد و باید توجه داشت که تنها مسیر برای درآمد دستیاران، همین حقوقی است که دریافت می‌کنند زیرا براساس قانون، اجازه تاسیس مطب در این دوران را ندارند.

معاون آموزشی سازمان نظام پزشکی با تاکید بر این‌که وضعیت معیشتی دانشجویان دستیاری باید بهبود یابد، تصریح کرد: برخی از دستیاران متاهل هستند و بنابراین نیاز است خانواده‌های آن‌ها نیز تحت حمایت قرار بگیرند؛ ارائه خوابگاه‌های دانشجویی، ارائه امکان استفاده از خدمات رفاهی در دانشگاه‌های علوم پزشکی و فراهم کردن شرایط مناسب برای زندگی، از مسائلی است که باید مورد توجه سیاستگذاران قرار بگیرد.

وی گفت: در دوران دستیاری تمام تمرکز پزشکان باید بر کسب علم باشد و بنابراین نیاز است وضعیت معیشتی آن‌ها به گونه‌ای بهبود یابد که دستیاران دغدغه‌ای جز درس خواندن نداشته باشند تا بتوانند در بهترین شرایط تحصیل علم و به بیماران خدمت کنند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد