اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

رکوردی باور نکردنی برای قیمت طلا / گرانی ادامه دارد !

اظهارات جروم پاول رئیس فدرال رزرو آمریکا قیمت طلا را به یک رکورد جدید رساند.برخی تحلیلگران عقیده دارند قیمت طلا تا پایان سال جاری میلادی رو به افزایش خواهد بود و یک رکورد جدید دیگر ثبت می‌کند.

به گزارش سایت طلا،افزایش عجیب قیمت طلا در بازا جهانی رقم خورد؛ تحلیلگران عقیده دارند امید به آسان شدن سیاست‌های پولی بانک مرکزی آمریکا و کاهش نرخ بهره تا پایان سه ماهه اول سال آینده میلادی و تاثیر آن بر ضعف دلار، قیمت طلا را در کوتاه مدت خوشبینانه نگه می‌دارد.

به گزارش سایت طلا،اظهارات جروم پاول رئیس فدرال رزرو آمریکا تا حدی تاجران را نسبت به توقف روند افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا و کاهش احتمالی آن از ماه مارس مطمئن کرد و قیمت طلا را به یک رکورد جدید رساند.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 28 دلار افزایش به 2072 دلار رسید.

اما پاول تاکید کرد فدرال رزرو هنوز تصمیمی برای پایین آوردن نرخ بهره نگرفته است. بازارها انتظار دارند کاهش نرخ بهره از ماه مارس آغاز شود و تا پایان سال آینده میلادی به زیر 4 درصد برسد.

پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را بالا می‌برد.

به دنبال بالا رفتن تمایل برای طلا، سود اوراق قرضه 10 ساله خزانه‌داری آمریکا به پایین‌ترین سطح طی 12 هفته گذشته رسیده و شاخص دلار هم 0.3 درصد کاهش یافته است.

برخی تحلیلگران عقیده دارند قیمت طلا تا پایان سال جاری میلادی رو به افزایش خواهد بود و یک رکورد جدید ثبت می‌کند.

میان سایر فلزات گرانبها قیمت نقره با 0.77 درصد افزایش به 25 دلار و 86 سنت رسید. پلاتین هم با یک افزایش 0.82 درصدی، 937 دلار و 15 سنت معامله می‌شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که تنها در طول یک هفته گذشته اونس جهانی طلا، رشد ۶۹ دلاری را تجربه کرده است. این تغییر قیمت‌ها در طول یک ماه گذشته در حد ۸۶ دلار بوده است.

بر اساس گزارش اینوستینگ، قیمت مس روز جمعه در میان فلزات صنعتی، پس از افزایش شدید در ماه نوامبر، در بحبوحه بهبود روندهای اقتصادی در چین و انتظارات برای کاهش عرضه، ثابت ماند. ابزار FedWatch CME نشان می‌دهد

معامله گران شروط خود را برای کاهش نرخ بانک مرکزی ایالات‌متحده از حدود ۸۰ درصد شانس در ماه می به شانس یک به دو در ماه مارس افزایش داده اند. نرخ‌های بهره پایین‌تر، هزینه فرصت نگهداری شمش‌های بدون بهره را کاهش می‌دهد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد