اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

پیش بینی قیمت دلار/ سناریوی کمتر محتمل در بازار ارز

به عقیده معامله‌گران قیمت دلار در نزدیکی کف خط روند صعودی در حال معامله است و از دست رفتن این کف در بازار را سناریوی کمتر محتمل در بازار می‌دانند.

به گزارش سایت طلا،قیمت دلار هرات در روز یکشنبه 50 هزار و 200 تومان آغاز به کار کرد و در نیمه اول بین دو سطح 50 هزار و 100 تومان تا 50 هزار و 200 تومان نوسان داد. بازار ارز هرات در نیمه دوم با کاهش به کف کانال 50 هزار تومان رسید. قیمت دلار هرات در پشت‌خط حتی کانال 50 هزار تومان را از دست داد اما زیر این کانال دوامی نداشت و در 50 هزار و 50 تومان بسته شد.

قیمت درهم امارات در 13 هزار و 900 تومان شروع به کار کرد و با کاهش 50 تومانی در 13 هزار و 850 تومان بسته شد. با این قیمت درهم، نرخ دلاری آن در 50 هزار و 820 تومان برآورد می‌شود. این برآورد نشان می‌دهد همچنان شکاف بین قیمت درهم امارات و قیمت دلار هرات بیش از 800 تومان است که عدد قابل توجهی است. قیمت تتر در روز یکشنبه بین دو سطح 50 هزار و 500 تومان تا 50 هزار و 900 تومان نوسان داد و نتوانست از این محدوده خارج شود.

با اینکه اکثر معامله‌گران تصور می‌کردند هر چه به روزهای انتهایی پاییز نزدیک شویم قیمت دلار به واسطه تقاضای سال نوی میلادی افزایشی می‌شود اما با گذشت 5 روز از آذر هنوز شاهد افزایش قیمت نیستیم. قیمت دلار بین 50 هزار و 300 تومان تا 49 هزار و 800 تومان گیر کرده به گونه‌ای که چسب این محدوده شده است. معامله‌گران تصور می‌کنند بازارساز، معامله‌گران را بین کف و مقاومت بازی می‌دهد تا آن‌ها را از بازار خارج کند.

تحلیل‌گران فنی بازار بر این باورند که قیمت دلار همچنان بالای کف خط روند صعودی معامله می‌شود. از نظر آن‌ها قیمت دلار برای کاهش بیشتر باید این کف را از دست بدهد که در صورت چنین اتفاقی قیمت دلار می‌تواند 1000 تومان دیگر کاهش داشته باشد. معامله‌گران تصور می‌کنند این از دست رفتن کف خط روند سناریوی کمتر محتمل در بازار است.

در مقابل قیمت دلار برای رشد بیشتر در ابتدا باید از مقاومت 50 هزار و 300 تومان عبور کند. به عقیده معامله‌گران اگر قیمت دلار از مقاومت 50 هزار و 600 تومان عبور کند می‌تواند با افزایش وارد کانال 51 هزار تومان شود. البته برای افزایش قیمت دلار باید درهم در ابتدا بالای 13 هزار و 900 تومان تثبیت دهد و در صورت بالا رفتن قیمت درهم از 14 هزار تومان می‌توانیم شاهد افزایش دلار به کانال 51 هزار تومان باشیم.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد