اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
گزارش آگهی

آموزش کامل تبدیل انواع تتر به یکدیگر + آموزش تصویری

خرید و فروش ارز دیجیتال در بازار کریپتو یکی از بدیهی‌ترین و پرکاربردترین فعالیت‌های رمزارزی است.

خرید و فروش ارز دیجیتال در بازار کریپتو یکی از بدیهی‌ترین و پرکاربردترین فعالیت‌های رمزارزی است. معامله‌گران و فعالان بازار ارز دیجیتال با ساخت حساب کاربری در صرافی‌های ارز دیجیتال و از طریق والت‌های کریپتویی نسبت به خریدوفروش دارایی‌های دیجیتال اقدام می‌کنند. در این میان ارز دیجیتال تتر (USDT) به عنوان یکی از پایدارترین، محبوب‌ترین و کاربردی‌ترین توکن‌ها شناخته می‌شود. این توکن در انواع مختلف مبتنی بر چندین شبکه بلاکچینی عرضه شده است. برای تبدیل انواع تتر به یکدیگر می‌توان از طریق صرافی‌های ارز دیجیتال اقدام کرد.

عملیات تبدیل انواع تتر به هر روشی که انجام شود، فرایندی ساده و کاربردی خواهد بود. دو نوع پرکاربرد و شناخته‌شده این توکن شامل تترهای ERC20 و TRC20 می‌شود که هر کدام به ترتیب مبتنی بر شبکه اتریوم و ترون هستند. برای این کار باید ابتدا مقداری توکن تتر (مبتنی بر هر شبکه‌ای) داشته باشید تا بتوانید نسبت به تبدیل آن به نوع دیگر از توکن USDT اقدام کنید. با ما همراه باشید تا نحوه تبدیل انواع تتر به یکدیگر را به طور کامل آموزش دهیم.

روش تبدیل تتر TRC20 به ERC20 و برعکس

تتر (USDT) یکی از دارایی‌های دیجیتال محبوب در بازار کریپتو بوده که در قالب استیبل کوین و روی چندین بلاکچین مختلف عرضه شده است. تتر TRC20 مبتنی بر بلاکچین ترون و تتر ERC20 مبتنی بر بلاکچین اتریوم است. برای تبدیل این دو نوع تتر به یکدیگر قبل از هر چیز باید در یک کیف پول ارز دیجیتال مثل تراست والت یا صرافی ارز دیجیتال که از استانداردهای TRC20 و ERC20 پشتیبانی می‌کنند حساب داشته باشید.

وب‌سایت‌هایی مثل Changenow.io و Fixedflot ابزارهایی هستند که برای تبدیل انواع تتر به یکدیگر مناسب‌اند. اما بهتر است برای تبدیل مقادیر بالا از روش‌های مطمئن‌تری استفاده کنید. در این قسمت روش تبدیل انواع تتر در Changenow.io را بررسی خواهیم کرد.

ابتدا وارد سایت شده و در صفحه اصلی تتر ERC20 را در قسمت You Send یا مبدأ و تتر TRC20 را در قسمت You Get یا مقصد انتخاب کنید. کارمزد این مبادله با توجه به بلاکچین مبدأ (اتریوم) تعیین شده و به شما نمایش داده می‌شود. پس از تأیید گزینه Exchange را انتخاب کنید.

حالا آدرس مقصد را در قسمت Recipient Wallet وارد کنید. اگر قصد ورود به بخش تنظیمات پیشرفته را دارید با انتخاب گزینه Advanced Settings وارد آن خواهید شد. کادر Promo Code نیز مخصوص وارد کردن کد تخفیف است. در قسمت Refund Wallet نیز باید یک آدرس بازگشت وجه وارد کنید تا در صورت بروز هر مشکل احتمالی برای تراکنش یا لغو آن، دارایی شما به آن آدرس واریز شود. در نهایت کافی است گزینه Next را انتخاب کنید. صفحه جدیدی که برای شما باز می‌شود، تمام اطلاعات به‌روز شده تراکنش را مجدداً به نمایش خواهد گذاشت. پس از بررسی‌های لازم گزینه Confrim را بزنید.

در مرحله بعد تبدیل انواع تتر، صفحه‌ای برای شما باز می‌شود که اطلاعات تراکنش و آدرس کیف پول صرافی را مشخص می‌کند. مبلغ موردنظر را به این آدرس واریز کرده و پس از آن وضعیت روند تراکنش را از همان صفحه پیگیری کنید.

تبدیل انواع تتر به یکدیگر از طریق والت ارز دیجیتال

برای تبدیل انواع تتر به یکدیگر از طریق کیف پول ارز دیجیتال نیز می‌توانید اقدام کنید. اما پیش از آن باید مطمئن شوید که والت انتخابی شما از هر دو نوع تتر موردنظر پشتیبانی کرده و یک صرافی داخلی با ادغام شده داشته باشد. به عبارتی کیف پول ارز دیجیتال در این روش شما را به یک صرافی وصل می‌کند تا تبدیل انواع تتر با موفقیت انجام شود؛ بنابراین تفاوتی در مراحل آن وجود نخواهد داشت.

اما روش دیگری که وجود دارد استفاده از یک پل مثل AnySwap است. در این روش ابتدا باید یک والت ارزی مثل متامسک یا تراست والت را به این بریج وصل کنید. توجه داشته باشید که در برخی مواقع ممکن است به یک تبدیل اضافه هم نیاز باشد.

برای مثال برای تبدیل انواع تتر ERC20 به TRC20 در تراست والت، باید ابتدا وارد قسمت Beowser شوید. سپس در فیلد بالای صفحه آدرس anyswap.exchange را بنویسید.

گزینه Connect را بزنید. با انتخاب این گزینه دسترسی کامل برای تبدیل ارز دیجیتال تتر از شبکه ERC20 به TRC20 را صادر خواهید کرد.

حال تازه وارد anyswap شده‌اید. در این قسمت می‌توانید نوع توکن و شبکه آن را مشخص کرده و تبدیل انواع تتر به یکدیگر را به راحتی انجام دهید.


تبدیل انواع تتر به یکدیگر از طریق صرافی ارز دیجیتال

اگر خاطرتان باشد گفتیم برای تبدیل انواع تتر در کیف پول کریپتویی در نهایت شما به یک صرافی ارز دیجیتال مناسب متصل خواهید شد. اما روند این تبدیل در صرافی چگونه است؟ برای این کار باید در قسمت خرید رمزارز تتر و فروش آن فعالیت کنید.

ابتدا وارد حساب کاربری خود در صرافی موردنظر شده و سپس در بخش خریدوفروش ارز دیجیتال مقدار تتری که قصد تبدیل آن به نوع دیگر دارید را مشخص کنید. سپس نوع تتر خود را بر اساس شبکه انتخاب کرده تا کارمزد تراکنش موردنظر بر اساس همان شبکه به شما نمایش داده شود. برای مثال می‌توانید مقداری تتر ERC20 را از این طریق به فروش برسانید و سپس با موجودی ارز فیات خود برای خرید مقدار مناسب تتر از نوع TRC20 اقدام کنید.

نکته‌ای که در این روش تبدیل انواع تتر وجود دارد این است که با انتخاب هر نوع تتر با شبکه‌های بلاکچینی مختلف، باید آدرس کیف پولی را وارد کنید که توانایی پشتیبانی از آن شبکه را داشته باشد. برای مثال اگر برای دریافت تتر TRC20 آدرس یک کیف پول اتریومی را وارد کنید، احتمال مفقودی دارایی شما وجود خواهد داشت.

انواع رمز ارز تتر

استیبل کوین تتر روی شبکه‌های بلاکچینی مختلفی از جمله اتریوم (ERC20)، ترون (TRC20)، بایننس اسمارت چین (BSC)، سولانا (Solana)، آربیتروم، فانتوم، پالیگان و... عرضه شده است. تعداد این بلاکچین‌ها به چیزی حدود ۶۳ شبکه می‌رسد؛ بنابراین تبدیل انواع تتر به یکدیگر میان فعالان بازار کریپتو امری کاملاً طبیعی است. حجم معاملات این استیبل کوین به ترتیب در شبکه‌های اتریوم، ترون و بایننس اسمارت چین بیشترین مقدار را دارد. هر کدام از این شبکه‌ها از خصوصیات و ویژگی‌های منحصربه‌فردی برخوردار هستند. برای مثال تراکنش‌های شبکه BSC چهار برابر بیشتر از شبکه اتریوم بوده کارمزدهای کم‌تری هم از کاربران دریافت می‌کند.

یکی از نکات مهمی که هنگام تبدیل انواع تتر موردتوجه قرار می‌گیرد، کارمزد معاملات است. این مبلغ معمولاً بر اساس نوع شبکه تتر متفاوت خواهد بود. برای مثال کارمزد تبدیل انواع تتر در دو شبکه TRC20 و ERC20 تا حد زیادی به میزان ترافیک آن‌ها بستگی دارد. اما معمولاً این مبلغ برای انتقال تتر ERC20 معادل ۳۰ واحد تتر و برای انتقال تتر TRC20 معادل دو واحد تتر خواهد بود. حال این اعداد و ارقام در شبکه‌های بلاکچینی دیگر ممکن است کاملاً متفاوت باشد.

بررسی چگونگی تبدیل انواع تتر

از آنجایی که ارز دیجیتال تتر (USDT) روی شبکه‌های بلاکچینی متعددی عرضه شده است، کاربران نسبت به تبدیل انواع تتر به یکدیگر تمایل زیادی از خود نشان می‌دهند. زیرا هر کدام از این شبکه‌های رمزارزی از مزایای خاصی برخوردار هستند که ممکن است برای عده‌ای خاص سودمند باشند. برای مثال تترهای مبتنی بر استاندارد ERC20 در پلتفرم‌ها، والت‌ها و صرافی‌های بیشتری پشتیبانی می‌شوند. از طرفی تترهای مبتنی بر استاندارد TRC20 با سرعت و کارمزد کمتری انتقال داده می‌شوند.

فرایند تبدیل انواع تتر در شبکه‌های مختلف به یکدیگر، عملیات پیچیده‌ای نبوده و از طریق صرافی‌های ارز دیجیتال، والت‌های کریپتویی و... امکان‌پذیر خواهد بود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد