اونس طلا2300.94
مظنه14,991,000
18 گرم3,460,600
ارزش سکه33,774,723
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,300,000
ربع15,500,000

سرمایه گذاران طلا بخوانند؛ افزایش قیمت طلا در راه است؟

تا زمانی که خبری از تغییر دیدگاه فدرال رزرو در خصوص نرخ بهره نداشته باشیم، قیمت طلا در هفت روز آینده احتمالا با کاهش نسبی همراه می‌شود در حالی که سرمایه‌گذاران خرد، ذهنیت صعودی خود را رها نکرده و معتقدند قیمت این فلز گران‌بها طی هفت روز آینده با افزایش همراه خواهد شد

به گزارش سایت طلا،کاهش نگرانی در مورد گسترش جنگ رژیم صهیونیستی و حماس تقاضا برای طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن را پایین آورده است. قیمت طلا پس از 10 درصد افزایش در ماه اکتبر حالا به پایین‌ترین رقم طی سه هفته گذشته رسیده، اما هنوز در محدوده 1900 دلار قرار دارد.

قیمت هر اونس طلا پیش از تعطیلی بازارهای جهانی 1939 دلار می باشد.

پس از آنکه طلا به دلیل ریسک‌های ژئوپولیتیکی مربوط به جنگ حماس و اسرائیل از اوایل اکتبر با افزایش قیمت همراه شد، فلز زرد طی هفت روز گذشته به طور پیوسته روند نزولی داشته است.

به نوشته سایت کیتکو، قیمت این فلز گران‌بها بیشتر از 1930 دلار به ازای هر اونس باقی مانده، اما از 12 آبان تاکنون نتوانسته به سطح مقاومتی 2 هزار دلار وارد شود یا از آن عبور کند،‌ چراکه جنگ در خاورمیانه با وجود ادامه عملیات زمینی در نوار غزه، گسترش نیافته است.

تازه‌ترین نظرسنجی هفتگی سایت کیتکو از قیمت طلا حاکی از آن است که سرمایه‌گذاران خرد، ذهنیت صعودی خود را رها نکرده و معتقدند قیمت این فلز گران‌بها طی هفت روز آینده با افزایش همراه خواهد شد؛ این درحالیست که تحلیل‌گران بازار نسبت به تغییر قیمت فلز زرد در کوتاه‌‎مدت، دیدگاهی کاملا نزولی پیدا کرده‌اند.

جان وایر، یکی از مدیران تجاری در شرکت خدمات سرمایه‌گذاری «والش تریدینگ»، اعلام کرده: «با جنگ حماس و اسرائیل، طلا به طور قطع نقش یک دارایی امن را داشته و با وجود اینکه شرایط جنگ خوب نیست، اما باثبات باقی مانده و شدت نیافته است. بنابراین با گسترش نیافتن درگیری‌ها، نگاه سرمایه‌گذاران به طلا مانند روزهای ابتدایی جنگ نیست».

وایر همچنین گفته: «صحبت‌های جروم پاول رئیس بانک مرکزی آمریکا که روز پنجشنبه اعلام کرد فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره آماده باقی مانده است، بر قیمت طلا تأثیر گذاشته است. تا زمانی که خبری از تغییر دیدگاه فدرال رزرو در خصوص نرخ بهره نداشته باشیم، قیمت طلا در هفت روز آینده احتمالا با کاهش نسبی همراه می‌شود».

وایر در پایان اضافه کرد: «هیچ‌کدام از گزارش‌های اقتصادی که قرار است در یک هفته آینده منتشر شود، تأثیر بالقوه بر صعود قیمت طلا نخواهد داشت. من فکر می‌کنم که یک خبر غافل‌گیرکننده از جنگ غزه می‌تواند روند قیمت فلز زرد را صعودی کند».

جیمز استنلی، استراتژیست ارشد بازار نیز به کیتکو اعلام کرده: «من معتقدم که طلا در نهایت مرز 2 هزار دلار را پشت سر خواهد گذاشت، اما فکر نمی‌کنم تا زمانی که ما نشانه‌ای مهم در تغییر رویکرد بانک مرکزی آمریکا نسبت به سیاست پولی نبینیم، این اتفاق بیوفتد».

در این هفته 12 کارشناس وال‌استریت در نظرسنجی طلای کیتکو شرکت کردند. در یک تغییر قابل توجه نسبت به دیدگاه صعودی کارشناسان در هفته گذشته، تنها 3 تحلیل‌گر (25 درصد) انتظار دارند قیمت طلا در این هفته با افزایش همراه شود. در عین حال،‌ 8 تحلیل‌گر (67 درصد) اعلام کردند قیمت طلا در این هفته با کاهش روبه‌رو می‌شود. تنها یک کارشناس (8 درصد) اعلام کرد که قیمت فلز زرد در این هفته با تغییر مواجه نخواهد شد.

در همین حال، 319 سرمایه‌گذار خرد در نظرسنجی آنلاین کیتکو شرکت کردند و در حالیکه شرکت‌کنندگان در مقایسه با نظرسنجی هفته گذشته خوش‌بینی کمتری داشتند، اکثر آن‌ها صعود قیمت طلا را پیش‌بینی کردند. در میان شرکت‌کنندگان، 183 نفر (57 درصد) معتقد بودند قیمت طلا در این هفته افزایش می‌یابد. همچنین 88 نفر (28 درصد) اعلام کردند قیمت فلز زرد در این هفته با کاهش مواجه می‌شود. در همین حال،‌ 48 سرمایه‌گذار خرد (15 درصد) نسبت به تغییر قیمت این فلز گران‌بها در این هفته رویکرد خنثی داشتند.

اظهارات سختگیرانه مقامات فدرال رزرو آمریکا ارزش دلار را که به پایین‌ترین سطح طی 6 هفته گذشته رسیده بود، افزایش داده است. بالا رفتن ارزش دلار خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران‌تر می‌کند.

جروم پاول در روز پنجشنبه هشدار داد فدرال رزرو هنوز متقاعد نشده که سیاست‌های پولی به اندازه کافی محدود کننده هستند و احتمال ادامه روند افزایش نرخ بهره به خاطر تورم بالا وجود دارد. بالا رفتن نرخ بهره به ضرر طلاست چون هزینه نگهداری آن به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد