اونس طلا2329.88
مظنه14,386,000
18 گرم3,321,000
ارزش سکه32,411,658
قدیم (بهار)37,000,000
جدید (امامی)39,900,000
نیم23,500,000
ربع14,300,000

همزمانی مقاومت بورس با یک سخنرانی/ طلا ریخت

بازار سرمایه در پایان هفته به مقاومت محدوده دو میلیون و ۵۰ هزار واحدی می‌رسد و باید دید با توجه به سخنرانی شنبه هفته بعد سیدحسن نصرالله بازار به این مقاومت کوتاه‌مدتی چه واکنشی نشان می‌دهد؛ واکنشی شبیه یا متفاوت هفته قبل؟

به گزارش سایت طلا،میزان وام پرداختی به نهضت مسکن ملی در سطح مورد نظر نیست و علیرغم آنچه قانون مطرح کرده و رییس جمهور وعده داده، میزان تسهیلات پرداختی مسکن کمتر از سطح مطرح شده در قانون است.

آهنگ رشد نقدینگی کاهش پیدا کرده است. پایه پولی و ضریب فزاینده نقدینگی دو عامل تعیین کننده میزان نقدینگی هستند، بررسی آمارها نشان می‌دهد بانک مرکزی از ابزار در دسترس خود برای کنترل نقدینگی و تورم استفاده کرده‌است و با کاهش سرعت رشد این دو متغیر سرعت رشد نقدینگی را کاهش داده‌است.

ابزارهای در دسترس بانک مرکزی برای تحقق این سیاست پولی، کنترل ترازنامه، سیاست‌های انقباضی و محدود کردن ارائه تسهیلات است.

در شرایطی که نرخ بهره بین بانکی در سطح بالایی قرار دارد که نشان می‌دهد تعداد زیادی از بانک‌ها برای تامین نیازهای کوتاه‌مدت خود دچار مشکل هستند و با نرخ بالا از یکدیگر قرض می‌کنند. محل تامین تسهیلات مسکن در شرایط سیاست انقباضی نقطه کور این ماجراست.

در شرایطی که اکثریت بانک‌ها برای تامین نیازهای کوتاه‌مدت خود مجبور به دریافت وام در بازار شبانه با نرخ بالا هستند، در سایه سایر تسهیلات تکلیفی برای پرداخت تسهیلات نهضت ملی دچار مشکل خواهند شد و با توجه به سیاست‌های کنترل ترازنامه‌ای مجبور می‌شوند سایر تسهیلات پرداختی را محدود‌تر کنند که با اثر گذاری بر سرمایه در گردش شرکت‌ها و باعث رکود خواهد شد.

در چنین شرایطی برای پرداخت تسهیلات نهضت مسکن ملی بانک مرکزی یا باید خط اعتباری جدیدی برای بانک‌ها در نظر بگیرد یا اجازه اضافه برداشت از بانک مرکزی را به بانک‌ها بدهد. چنین اقدامی آهنگ ضریب فزاینده نقدینگی را افزایش می‌دهد که با اثرگذاری بر میزان نقدینگی و افزایش سرعت آن می‌تواند رشته‌های بانک مرکزی را در کاهش سرعت رشد نقدینگی و کاهش تورم، پنبه کند و با اثرگذاری بر نقدینگی زمینه را برای افزایش تورم و بالا رفتن قیمت دلار فراهم کند.

شرط نزولی دلار

پس از سفر کوتاه شنبه شب آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا به عراق، روز قبل نخست وزیر عراق به ایران آمد، باتوجه به نقش عراق در ارسال پیام‌ها میان ایران و سایر طرف‌ها مانند عربستان، بازار ارز این سفر را مهم ارزیابی کرد و نشانه انتقال پیام ارزیابی کرد.

بازار ارز جان افزایش ندارد و در میان اخبار منتشر شده از آتش‌بس و یا توقف موقت جنگ، دلار تهران روند نزولی به خود گرفته‌است و خریداران از بازار عقب‌کشیده‌اند، دلار تهران همچنان بالای حمایت ۵۱ هزار و ۲۰۰ تومان معامله می‌شود ولی اگر این حمایت را بشکند و پایین آن تثبیت شود به معنای تقویت انتظارات کاهشی در بازار ارز است.

سیگنال طلای جهانی به سکه و طلای آب‌شده

انس طلا کانال ۱۹۸۰ دلاری را از دست داده و درکانال ۱۹۷۰ دلار معامله می‌شود، این مسئله نشان می‌دهد که سکه و طلای آب‌شده از جانب طلای جهانی سیگنال کاهشی دریافت کرده‌اند. با توجه به کاهش ارزش انس طلا و قیمت دلار اگر در روز جاری سکه امامی حمایت ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را از دست بدهد و پایین آن تثبیت شود احتمال از دست‌رفتن خاکریز ۲۹ میلیون تومانی افزایش پیدا می‌کند.

همزمانی مقاومت بورس با یک سخنرانی

بازار سرمایه روز قبل سبزپوش شد ولی حال سهم‌های کوچک بازار بهتر از شرکت‌های بزرگ بود چرا که رشد شاخص هم‌وزن بیشتر از شاخص کل رقم خورد.

صندوق حمایت بازار، اوراق تبعی حمایتی برای تعدادی از نمادها منتشر می‌کند. سررسید این اوراق برای آبان سال بعد است و نمادهای شگویا، شکام، صبا، فزر، آریا، فرابورس، کزغال و شاوان مشمول اوراق حمایتی می‌شوند. دارندگان نمادهای مذکور می‌توانند با خرید اوراق حمایتی نمادهای فوق سرمایه خود را بیمه کنند و در سررسید با اعمال اوراق فروش با نرخی بالاتر از نرخ کنونی و بیشتر از سود بانکی سالانه سهام خود را تسویه کنند.

انتشار چنین ا‌وراقی در بازه کنونی به معامله‌گران این آرامش ذهنی را می‌دهد که بازار در محدوده‌های ارزنده‌ای ‌است که بازارساز اقدام به حمایت و تضمین نرخ فروش کرده است.

بازار سرمایه در پایان هفته به مقاومت محدوده دو میلیون و ۵۰ هزار واحدی می‌رسد و باید دید با توجه به سخنرانی روز شنبه سیدحسن نصرالله بازار به این مقاومت کوتاه‌مدتی چه واکنشی نشان می‌دهد و واکنشی متفاوت از هفته قبل رقم می‌زند یا خیر؟

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد