اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

رییس سازمان امور مالیاتی چقدر مالیات می‌دهد؟! + فیلم

رئیس سازمان امور مالیاتی گفت : نمی‌دانم چقدر مالیات می‌دهم و ناراحت هم نمی شوم بابت مبلغی که هر ماه به عنوان یک کارمند از حقوقم کسر می شود. باید بپذیریم که کشور را با مالیات اداره کنیم.

به گزارش سایت طلا، رئیس سازمان امور مالیاتی گفت : نمی‌دانم چقدر مالیات می‌دهم و ناراحت هم نمی شوم بابت مبلغی که هر ماه به عنوان یک کارمند از حقوقم کسر می شود. باید بپذیریم که کشور را با مالیات اداره کنیم.

لازم به ذکر است؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی با افزایش یک درصدی نرخ مالیات بر ارزش افزوده در طول اجرای برنامه هفتم توسعه مخالفت کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت صبح امروز (دوشنبه) و در جریان ادامه بررسی گزارش کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه، بند پ ماده ۲۷ لایحه را حذف کردند.

در بند پ ماده ۲۷ لایحه آمده بود که؛ نرخ موضوع ماده (۷) مالیات بر ارزش افزوده در سال دوم برنامه، یک واحد درصد تا سقف ده درصد ( %۱۰) به عنوان مالیات سهم دولت اضافه می شود. منابع حاصل از این موضوع متناسب با شاخص جمعیت میان استان ها توزیع شده و صرف طرح های عمرانی استانی با اولویت طرح های نیمه تمام مدارس(احداث، تخریب، بازسازی و مقاوم سازی)، سلامت، آب و راه می شود. منابع مذکور مازاد بر اعتبارات عمرانی بودجه های سنواتی می باشد.

بر اساس ماده ۷ قانون مالیات بر ارزش افزوده، نرخ مالیات و عوارض کالاها و خدمات مطابق با ماخذ موضوع ماده ۵ این قانون، به استثنای کالاهای خاص که نرخ آنها در ماده ۲۶ این قانون تصریح شده، ۹ درصد می باشد.

محمد باقر قالیباف در جریان بررسی این بند از لایحه با بیان اینکه دولت افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده را در طول اجرای برنامه هفتم توسعه ۴ درصد پیش بینی کرده بود، گفت: هیچ کدام از کالاهای اساسی که وارد کشور می شود نه تنها مالیات بر ارزش افزوده شامل آنها نمی شود بلکه سود بازرگانی و گمرکی آنان نیز صفر است. بیش از ۷۵ کالایی که مردم مصرف می کنند اصلا شامل مالیات بر ارزش افزوده نمی شود. کالاهای خاص که افرادی که توان مالی بیشتری دارند از آن استفاده می کنند مشمول این مالیات می شود.

در نهایت نمایندگان با حذف این بند از لایحه برنامه هفتم توسعه موافقت کردند.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد