اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

قیمت طلا به این دلیل صعودی خواهد ماند

طلا یکی از بزرگترین برندگان جنگ حماس و رژیم صهیونیستی بوده و از زمان آغاز این جنگ بیش از 9 درصد افزایش قیمت داشته است. احتمالاً ادامه این درگیری‌ها باز هم به نفع طلا خواهد بود، چون خاورمیانه یک منطقه حیاتی برای عرضه جهانی انرژی است.

به گزارش سایت طلا،قیمت طلا که در روز جمعه برای اولین بار از ماه مه به بالاتر از 2000 دلار رسیده بود، امروز از این سطح فاصله گرفت و پایین آمد. حمله زمینی رژیم صهیونیستی به غزه آنقدرها که سرمایه‌گذاران انتظار داشتند گسترده نبوده است و از طرفی سرمایه‌گذاران نیز در آستانه نشست سیاست‌گذاری فدرال رزرو در این هفته محتاطانه عمل می‌کنند.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 6 دلار کاهش به 1995 دلار رسید.

کونال شاه، رئیس بخش تحقیقات یک شرکت فعال در کالاهای اساسی در بمبئی گفت، طلا در روز جمعه در آستانه یک رویداد بزرگ ژئوپلیتیکی افزایش یافت اما بازار ادامه یافتن حمله زمینی اسرائیل به غزه را پذیرفت چراکه امروز شاهد اندکی فروش بودیم.

طلا در روز جمعه به دنبال آغاز عملیات زمینی رژیم صهیونیستی علیه غزه 1.1 افزایش قیمت داشت. رژیم صهیونیستی اعلام کرده این حمله طولانی مدت خواهد بود. بنابراین ترس از تاثیر یک حمله ناگهانی بر شرایط ژئوپلیتیکی منطقه کاهش یافته است.

طلا یکی از بزرگترین برندگان جنگ حماس و رژیم صهیونیستی بوده و از زمان آغاز این جنگ بیش از 9 درصد افزایش قیمت داشته است. تقاضا برای این فلز گرانبها به عنوان یک پشتوانه ایمن افزایش یافته است. احتمالاً ادامه این درگیری‌ها باز هم به نفع طلا خواهد بود، چون خاورمیانه یک منطقه حیاتی برای عرضه جهانی انرژی است.

این درگیری تاثیر نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا و سود اوراق قرضه خزانه‌داری این کشور بر قیمت طلا را کنار زده است. اما سرمایه‌گذاران هنوز هم از نزدیک سیاست‌های پولی بانک‌های مرکزی بزرگ دنیا را که قرار است در این هفته دیدار داشته باشند دنبال می‌کنند.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 0.35 درصد کاهش به 23 دلار و 32 سنت رسید و پلاتین با 0.41 درصد کاهش، 931 دلار و 90 سنت معامله می‌شود.

فعالان بازار اکنون به سیاست‌گذاری بانک مرکزی آمریکا در روز چهارشنبه چشم دوخته‌اند. در حالی‌که بسیار انتظار می‌رود فدرال رزرو، نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کند.

مت سیمپسون، تحلیلگر ارشد سیتی ایندکس، گفت، موج آمارهای اقتصادی قوی به این معنی است که فدرال رزرو مجبور خواهد بود تا موضع تند خود را با وجود افزایش نگران‌ها در مورد مناقشه غرب آسیا، حفظ کند.

کایل رودا، تحلیلگر بازار مالی در Capital اظهار کرد که بازگشت به زیر ۲۰۰۰ دلار بسیار جزئی و قیمت همچنان نشان‌دهنده خطرات تشدید درگیری است.

انتظار می‌رود بانک ژاپن در نشست روز سه‌شنبه پیش‌بینی‌های تورم خود را اصلاح کند و تغییرات بیشتری را در کنترل بازده اوراق قرضه خود مورد بحث قرار دهد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد