اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

طلا در آستانه بزرگترین افزایش قیمت

تحلیلگران عقیده دارند گسترش درگیری بین رژیم صهیونیستی و حماس با ادامه حملات هوایی و زمینی به غزه، قیمت طلا و نفت را بالاتر خواهد برد.

به گزارش سایت طلا،قیمت طلا برای اولین بار از ماه مه به بالاتر از 2000 دلار در هر اونس رسیده است زیرا تشدید درگیری‌ها در سرزمینهای اشغالی به خرید امن دامن زد و این در حالی بود که سرمایه‌گذاران منتظر نشست سیاست گذاری فدرال رزرو ایالات‌متحده بودند.

نگرانی در مورد تشدید درگیری‌ها در خاورمیانه تاثیر افزایش اخیر سود اوراق قرضه خزانه داری آمریکا را از بین برده است.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 24 دلار افزایش به 2006 دلار رسید.

به این ترتیب طلا در آستانه بزرگترین افزایش قیمت ماهانه از ژوئیه 2020 قرار دارد. قیمت طلا در آن زمان به اوج 2.75 دلار و 47 سنت رسیده بود.

قیمت طلا حدود 9 درصد از زمان آغاز حمله حماس به رژیم صهیونیستی در هفتم اکتبر افزایش یافته که دلیل اصلی آن را می‌توان افزایش تمایل به این فلز گرانبها به عنوان یک پشتوانه ایمن دانست.

تحلیلگران عقیده دارند گسترش درگیری بین رژیم صهیونیستی و حماس با ادامه حملات هوایی و زمینی به غزه، قیمت طلا و نفت را بالاتر خواهد برد.

این درگیری باعث شده رابطه بین طلا و سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا قطع شود. سود این اوراق به بالاترین رقم طی بیش از یک دهه گذشته رسیده است.

بالا رفتن نرخ بهره و سود اوراق قرضه معمولا به ضرر طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده است.

بالا رفتن قیمت نفت به دنبال تشدید درگیری‌ها در غزه تورم را افزایش داده و بانک‌های مرکزی را برای مهار آن بدون آسیب دیدن اقتصادها به چالش می‌اندازد و این شرایط به نفع طلا خواهد بود.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 0.09 درصد کاهش به 22 دلار و 89 سنت رسید و پلاتین با 0.16 درصد افزایش، 97 دلار و 55 سنت معامله می‌شود.

کریگ ارلام، تحلیلگر ارشد بازار در OANDA گفت: با بازدهی خزانه‌داری آمریکا نزدیک به بالاترین سطح ۱۶ سال اخیر و عملکرد دلار، طلا افزایش یافته است.

بر اساس گزارش رویترز، کایل رودا، تحلیلگر بازار مالی افزود که قیمت طلا تا زمانی که اوضاع در خطر تشدید باشد، تابعی از درگیری رژیم صهیونیستی و حماس خواهد بود.

به گزارش سایت طلا،قیمت نفت نیز در معاملات روز جمعه بازار جهانی در پی نگرانی‌ها نسبت به متاثر شدن عرضه از تشدید تنش‌ها در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، حدود سه درصد جهش پیدا کرد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد