اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

صعودی چشمگیر در انتظار قیمت طلا !

طلا در معاملات امروز با رشد قیمت همراه شد و در همین حال سرمایه‌گذاران اکنون منتظر ارقام تولید ناخالص داخلی ایالات‌متحده برای سه ماهه سوم و شاخص هزینه مصرف شخصی در روز جمعه و پیش از تصمیم فدرال رزرو در هفته آینده هستند.

به گزارش سایت طلا،فلز زرد امروز پنجشنبه افزایش یافت زیرا درگیری‌های خاورمیانه سرمایه گذاران را نگران نگه داشته است.

بهای هر اونس طلا در لحظه تنظیم این گزارش با 18 دلار افزایش به 1992 دلار سید.

به گفته کارشناسان، نگرانی‌های ژئوپولیتی در کوتاه‌مدت از میان نخواهند رفت و همین امر منجر به حمایت از قیمت طلا می‌شود.

اگر داده‌های جدید آمریکا، نشانه‌ای مبنی بر کندی رشد اقتصادی باشند، شانس افزایش نیافتن نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا بالا می‌رود و همین امر یک عامل مهم و مثبت برای قیمت طلا است. در این شرایط قیمت طلا حتی می‌تواند به بیش از 2 هزار دلار به ازای هر اونس صعود کند.

بازدهی دلار و معیار خزانه داری ۱۰ ساله ایالات‌متحده پس از آن که داده‌ها نشان داد که فروش خانه‌های نوساز در سپتامبر به بالاترین میزان در ۱۹ ماه گذشته رسیده است، افزایش یافت و انتظارات بازار را برای افزایش طولانی مدت نرخ های بالای ۲۰۲۴ تأیید کرد.

سرمایه‌گذاران اکنون منتظر ارقام تولید ناخالص داخلی ایالات‌متحده برای سه ماهه سوم و شاخص هزینه مصرف شخصی در روز جمعه و پیش از تصمیم فدرال رزرو در هفته آینده هستند.

نیکوس کاوالیس، مدیر عامل شرکت مشاور متالز فوکس گفت: فدرال رزرو نرخ‌های بهره بالاتر را راهی برای مهار تورم می‌داند. در همین حال، انتظار می‌رود بانک مرکزی اروپا نرخ‌های بهره را در روز پنج‌شنبه بدون تغییر در بالاترین حد خود نگه دارد.

بر اساس گزارش رویترز، طلا اغلب به عنوان دارایی ایمن در مواقع ناآرامی اقتصادی و سیاسی در نظر گرفته می‌شود، اگرچه نرخ‌های بهره بالاتر جذابیت شمش بدون بازده را کاهش می دهد.

از سوی دیگر، مصرف طلای چین از ژانویه تا سپتامبر 2023 به دلیل افزایش تقاضا در بحبوحه بهبود اقتصادی، 7/32 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۲ درصد افزایش به ۲۲.۹۳ دلار رسید، پلاتین ۰.۴ درصد کاهش یافت و به ۸۹۹ دلار و ۵۰ سنت رسید و پالادیوم با ۰.۱ درصد کاهش به ۱۱۲۴ دلار و ۸۰ سنت رسید.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد