اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

جهش عجیب قیمت طلا / صعود ادامه دارد؟

تحلیلگران عقیده دارند افزایش درگیری‌ها در منطقه می‌تواند از قیمت طلا حمایت کند و آن را تا 1945 دلار بالا ببرد.

قیمت جهانی طلا امروز، چهارشنبه به بالاترین حد خود در یک ماه گذشته رسید و تقاضای دارایی امن را حفظ کرد.

طبق گزارش رویترز، قیمت طلا از زمان آغاز درگیری با توجه به تمایل به افزایش نرخ دلار و بازده اوراق قرضه بیش از ۱۰۰ دلار افزایش یافته است.

به گزارش سایت طلا،انفجار در بیمارستان غزه ترس از بالا گرفتن درگیری‌ها در منطقه را افزایش داده و قیمت طلا را یک درصد در روز چهارشنبه بالا برده است. تقاضا برای طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن افزایش یافته است.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 17 دلار افزایش نسبت به روز گذشته به 1940 دلار رسید.

شهادت صدها نفر در انفجار بیمارستان غزه در روز سه شنبه اعتراض‌ها در کرانه باختری و کل خاورمیانه را در آستانه دیدار رئیس جمهور آمریکا از فلسطین اشغالی افزایش داده است.

افزایش تمایل برای طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن در بحبوحه درگیری‌های ژئوپلوتیکی در خاورمیانه اصلی‌ترین عامل بالا رفتن قیمت آن است.

تحلیلگران عقیده دارند افزایش درگیری‌ها در منطقه می‌تواند از قیمت طلا حمایت کند و آن را تا 1945 دلار بالا ببرد.

قیمت طلا از آغاز درگیری‌های خاورمیانه و علی رغم احتمال افزایش دوباره نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا بیش از 100 دلار افزایش یافته است. بالا رفتن نرخ بهره ارزش دلار و اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا را هم بالا می‌برد.

سرمایه‌گذاران منتظر اظهارات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا در روز پنجشنبه هستند تا سرنخ‌هایی در مورد نرخ بهره به دست آورند.

رشد سریع‌تر از حد انتظار اقتصاد چین در سه ماهه سوم سال جاری میلادی هم از قیمت طلا حمایت کرده است.

«بانک کومرتس» واقع در آلمان پیش‌بینی کرده قیمت طلا تا پایان سال جاری میلادی در محدود 1900 دلار به ازای هر اونس باقی می‌ماند و ارزش این فلز گران‌بها در پایان سال 2024 میلادی به 2 هزار و 100 دلار به ازای هر اونس خواهد رسید.

همچنین سخنرانی رئیس بانک مرکزی آمریکا (فدرال رزرو) در روز پنجشنبه می‌تواند مسیر سیاست پولی این بانک را بیشتر روشن کند و در نتیجه روند قیمت طلا نیز تا حد زیادی مشخص خواهد شد.

کارشناسان معتقدند اگر اشاره‌ای وجود داشته باشد که فدرال رزرو در حال نزدیک شدن به پایان چرخه افزایش نرخ بهره است، این خبر خوبی برای طلا است، حتی اگر به زودی شاهد کاهش نرخ بهره نباشیم.

قیمت نقره امروز با 0.92 درصد افزایش به 23 دلار و 24 سنت رسید و پلاتین با 0.68 درصد افزایش 905 دلار و 80 سنت معامله می‌شود.

ایپ جان رانگ، استراتژیست بازار IG گفت: جریان های امن در میان تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه، کاتالیزور غالب قیمت طلا باقی مانده است. خطرات تشدید بیشتر درگیری ممکن است در حال حاضر از قیمت ها حمایت کند اما سطح ۱۹۴۵ دلار ممکن است مقاومتی حیاتی برای غلبه بر آن باشد.

انتهای پیام/32

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد