اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

عاملی که قیمت طلا را دوباره گران می کند

تحولات مثبت در مورد طرح‌های اقتصادی چین می‌تواند تقاضا برای طلا در این کشور را به عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده و مصرف کننده این فلز گرانبها افزایش دهد.

به گزارش سایت طلا،قیمت طلا پس از افزایش شدید در روز جمعه، در معاملات امروز به علت فروش‌های فنی کاهش یافت اما نگرانی‌ها در مورد تشدید درگیری‌ها در غرب آسیا همچنان مانع از کاهش بیشتر قیمت طلا شد.

فلز زرد در اولین ساعات تجارت در روز دوشنبه پس از رسیدن به بالاترین رقم نزدیک به یک ماه کاهش یافت. سرمایه‌گذاران از یک طرف امیدوارند طرح‌های محرک اقتصادی چین بتواند اقتصاد این کشور را تقویت کند و از طرف دیگر درگیری‌های ژئوپلیتیکی بین رژیم صهیونیستی و فلسطین همچنان ادامه دارد.

طلا که در زمان‌های نامشخص به عنوان یک سرمایه‌گذاری مطمئن محسوب می‌شود، پس از افزایش ۳.۴ درصدی در روز جمعه در بزرگترین افزایش یک روزه خود در هفت ماه گذشته از ۲۰ سپتامبر به ۱۹۳۴ دلار و ۸۲ سنت رسید.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 19 دلار کاهش به 1914 دلار رسید.در این بین، شاخص دلار هم تا 106.60 پایین آمده است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در روز یکشنبه هشدار داد حماس را از طریق حمله زمینی به غزه نابود خواهد کرد. بدین ترتیب درگیری‌های ژئوپلیتیکی بین رژیم صهیونیستی و فلسطین تقاضا برای سرمایه‌های ایمن‌تری مانند طلا را افزایش می‌دهد.

اما از طرف دیگر، افزایش شاخص قیمت مصرف کننده در آمریکا در ماه سپتامبر احتمال افزایش دوباره نرخ بهره فدرال رزرو این کشور را بالا برده که می‌تواند ارزش دلار را افزایش داده و تاثیر منفی بر قیمت طلا داشته باشد.

در جای دیگری از دنیا، تحولات مثبت در مورد طرح‌های اقتصادی چین می‌تواند تقاضا برای طلا در این کشور را به عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده و مصرف کننده این فلز گرانبها افزایش دهد. رئیس بانک مرکزی چین در سخنرانی خود در صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد مقامات این کشور همچنان از رشد اقتصاد حمایت می‌کنند.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره امروز با 0.15 درصد کاهش به 22 دلار و 86 سنت رسید و پلاتین با 0.12 درصد افزایش 885 دلار و 23 سنت معامله می‌شود.

به گزارش سایت طلا،درگیری بین رژیم صهیونیستی و حماس بر افزایش ریسک‌های ژئوپلیتیکی برای بازارهای مالی متمرکز شده است زیرا سرمایه‌گذاران منتظرند ببینند آیا این درگیری به کشورهای دیگر با پتانسیل افزایش بیشتر قیمت نفت و وارد کردن ضربه‌ای تازه به اقتصاد جهانی کشیده می‌شود یا خیر.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد