اونس طلا2351.51
مظنه14,476,000
18 گرم3,341,700
ارزش سکه32,614,428
قدیم (بهار)37,800,000
جدید (امامی)40,500,000
نیم23,700,000
ربع14,800,000

طلا از منطقه خطر دور شد/ گرانی ادامه دارد ؟

تحلیلگر بازار طلا عقیده دارد با توجه به مخاطرات ژئوپلیتیکی و شرایط سختگیرانه مالی، فدرال رزرو آمریکا نیازی به افزایش دوباره نرخ بهره در ادامه سال جاری میلادی ندارد. بنابراین طلا فعلاً از منطقه خطر دور شده است

بر اساس گزارش رویترز، قیمت طلا از پایین‌ترین سطح هفت ماهه اخیر بازگشت زیرا تنش‌های خاورمیانه به تقاضای پناهگاه امن برای شمش دامن زد اما حرکت بعدی آن به داده‌های تورم این هفته ایالات‌متحده بستگی دارد که برای تعیین مسیر نرخ آتی فدرال رزرو ضروری است.

به گزارش سایت طلا،علیرغم اینکه درگیری در خاورمیانه بازارها را آشفته کرده، سردرگمی سرمایه‌گذاران در مورد احتمال روند افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا مانع از صعود بیشتر قیمت طلا شده است.

قیمت جهانی طلا امروز، چهارشنبه نزدیک به بالاترین حد بیش از یک هفته‌ای خود باقی ماند زیرا دلار کاهش یافت و این در حالی بود که چند مقام فدرال رزرو آمریکا پیشنهاد کردند که افزایش اخیر بازدهی خزانه‌داری ممکن است افزایش بیشتر نرخ‌ها را الزامی نداند.

دلار در برابر سبدی از ارزها به پایین‌ترین سطح دو هفته ای سقوط کرد و کاهش بازدهی خزانه داری ایالات‌متحده را دنبال کرد که از بالاترین سطح خود در سال ۲۰۰۷ که هفته گذشته کاهش یافته بود، عقب‌نشینی کرد.

بر اساس گزارش رویترز، بازارها اکنون منتظر گزارش جلسه سپتامبر بانک مرکزی ایالات‌متحده هستند که قرار است در روز چهارشنبه برگزار شود.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش تغییر چندانی نداشت و با یک دلار کاهش به 1861 دلار رسید.

طلا 1.6 درصد در روز دوشنبه افزایش قیمت داشت که بیشترین افزایش قیمت آن از ماه مه بود. تمایل به خرید طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن به دنبال حمله حماس به رژیم صهیونیستی افزایش یافته است.

تغییر رویکرد سیاستمداران آمریکا هم تا حدی از این فلز گرانبها حمایت کرده است. سیاستگذاران آمریکا به این نتیجه رسیده‌اند افزایش اخیر سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا می‌تواند جایگزین افزایش نرخ بهره شود. بالا رفتن نرخ بهره تاثیر منفی بر طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده دارد.

ادوارد مویا، تحلیلگر بازار در اواندا عقیده دارد با توجه به مخاطرات ژئوپلیتیکی و شرایط سختگیرانه مالی، فدرال رزرو آمریکا نیازی به افزایش دوباره نرخ بهره در ادامه سال جاری میلادی ندارد. بنابراین طلا فعلاً از منطقه خطر دور شده است. تحلیلگران عقیده دارند عملکرد این فلز گرانبها در بلند مدت بستگی به تاثیر بحران خاورمیانه بر شرایط اقتصادی و مالی دنیا دارد.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 0.7 درصد افزایش به 21 دلار و 99 سنت رسید و پلاتین با 0.20 درصد افزایش 888 دلار و 6 سنت معامله می‌شود.

نیل کشکاری، رئیس فدرال رزرو مینیاپولیس، روز سه‌شنبه گفت: احتمال دارد که افزایش اخیر در بازده بلندمدت خزانه‌داری به این معنی باشد که بانک مرکزی ایالات‌متحده به افزایش نرخ بهره نیاز ندارد، در حالی که رافائل بوستیک، رئیس فدرال رزرو آتلانتا افزود که دیگر شاهد افزایش نرخ بهره در آمریکا نیست.

مری دالی، رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو گفت، خطر افزایش اندک نرخ ‌بهره دیگر با کاهش تورم در ایالات‌متحده از اوج خود، بر خطر افزایش بیش از حد نرخ ها بیشتر نیست. نرخ‌های بالاتر، هزینه فرصت نگهداری طلا را افزایش می‌دهد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد