اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

درگیری اسرائیل و حماس طلا را گران کرد

به نظر می‌رسد یک جنگ بزرگ در خاورمیانه در راه باشد که می‌تواند قیمت نفت را افزایش داده و تقاضا برای پشتوانه‌های ایمنی مانند اوراق قرضه، دلار،ین ژاپن و طلا را افزایش دهد.

به گزارش سایت طلا، قیمت طلا بیش از یک درصد در روز دوشنبه افزایش یافته است. درگیری‌ها بین رژیم صهیونیستی و حماس خطر درگیری‌های وسیع‌تر در خاورمیانه را افزایش داده و تمایل به طلا به عنوان یک سرمایه‌گذاری ایمن را بالا برده است.

کارشناسان معتقدند ادامه درگیری‌ها میان حماس و اسرائیل می‌تواند سرمایه‌گذاران را به سوی خرید دارایی‌های امن مانند طلا سوق دهد.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 17 دلار افزایش به 1851 دلار رسید.

تمایل به طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن به دنبال مخاطرات ژئوپلیتیکی در خاورمیانه افزایش یافته است.

طبق گفته مت سیمسون، تحلیلگر ارشد سیتی ایندکس:«قیمت طلا احتمالاً به 1880 دلار می‌رسد، ولی به نظر نمی‌رسد به این زودی‌ها از مرز 1900 دلار فراتر رود. مگر اینکه سود اوراق قرضه خزانه داری آمریکا کاهش قابل توجهی داشته باشد».

به نظر می‌رسد یک جنگ بزرگ در خاورمیانه در راه باشد که می‌تواند قیمت نفت را افزایش داده و تقاضا برای پشتوانه‌های ایمنی مانند اوراق قرضه، دلار،ین ژاپن و طلا را افزایش دهد.

اما اطلاعات اقتصادی جدید آمریکا احتمال پایان قریب الوقوع روند افزایش نرخ بهره فدرال رزرو این کشور را پایین آورده و می‌تواند مانع افزایش قابل توجه قیمت طلا شود.

بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

در میان سایر فلزات گرانبها قیمت نقره با 1.14 درصد افزایش به 21 دلار و 97 سنت رسید و پلاتین با 1.01 درصد افزایش 890 دلار و 46 سنت معامله می‌شود.

داده‌های هفته گذشته نشان داد که اشتغال در ایالات‌متحده در ماه سپتامبر به بیشترین میزان در هشت ماه گذشته افزایش یافته است که نشان‌دهنده قدرت پایدار بازار کار است. انتشار تورم در اواخر هفته می‌تواند راه را برای افزایش نرخ بهره آمریکا در سال جاری هموار کند. نرخ‌های بالاتر ایالات متحده هزینه فرصت نگهداری طلا را افزایش می‌دهد که سودی به همراه ندارد.

«پیتر کاردیلو» - اقتصاددادن ارشد بازار - اعلام کرده طلا یک مانع مناسب در برابر آشفتگی‌های بین‌المللی است؛ در این شرایط دلار هم منفعت می‌برد، زیرا هر زمان که یک تنش بین‌المللی به وجود آمده، دلار قوی‌تر شده است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد