اونس طلا2337.71
مظنه14,931,000
18 گرم3,446,800
ارزش سکه33,639,543
قدیم (بهار)38,000,000
جدید (امامی)41,100,000
نیم24,200,000
ربع14,500,000

قیمت طلا گران می شود

بسیاری از تحلیلگران در مورد طلا بی طرف می‌مانند و منتظرند ببینند آیا بازده اوراق به اوج خود رسیده است یا خیر.

به گزارش سایت طلا،قیمت طلا بعد از حل بحران بانکی آمریکا حال خوبی ندارد و غالبا در مسیر نزولی حرکت می‌کند. اما در هفته گذشته کار به جایی رسید که ریزش طلا رکوردی بی سابقه در یک سال گذشته را ثبت کرد.

هفته‌ای که گذشت، هفته سختی برای طلا بود زیرا بازار جهانی شاهد طولانی‌ترین روند زیان روزانه خود در هفت سال گذشته بود و قیمت‌ها نزدیک به پایین‌ترین سطح خود از مارس در نوسان بودند.

اگرچه قیمت طلا همچنان می‌تواند در کوتاه‌مدت کاهش بیشتری پیدا کند، برخی تحلیلگران اظهار کردند که ممکن است نوری در انتهای تونل وجود داشته باشد. این فلز گرانبها با افزایش اندک، روز جمعه و آخرین روز بازارکاری را پایان می‌دهد و ۹ روز زنجیره باخت تمام می‌شود.

این هفته، 13 تحلیل‌گر وال استریت در نظرسنجی طلای سایت کیتکو شرکت کردند. پنج کارشناس یا 38 درصد انتظار داشتند که در هفته آینده شاهد افزایش قیمت طلا خواهیم بود، پنج کارشناس دیگر نیز پیش‌بینی کردند قیمت این فلز گران‌بها کاهش می‌یابد. سه تحلیلگر یا 23 درصد، اعلام کردند قیمت طلا در هفته آینده تغییر نخواهد کرد.

در نظرسنجی‌های آنلاین 528 نفر شرکت کردند و از این تعداد، 227 سرمایه‌گذار خرد یا 43 درصد پییش‌بینی کردند قیمت طلا در هفته آینده صعودی می‌شود. 222 نفر یا 42 درصد انتظار داشتند که قیمت کاهش می‌یابد و 79 پاسخ دهنده یا 15 درصد معتقد بودند این فلز گران‌بها در هفته آینده تغییر قیمت نخواهد داشت.

همچنین معامله‌گران خرد انتظار دارند طلا در هفته آینده 1842 دلار به ازای هر اونس مبادله شود که 30 دلار کمتر از پیش‌بینی هفته گذشته و 11 دلار بیشتر از قیمت کنونی طلا است.

«مایکل مور» مدیر سایت «مور آنالیتیکس» (Moor Analytics) معتقد است روند طلا نزولی خواهد بود، اما قیمت اخیر این فلز گران‌بها در سطحی بوده که به نظر می‌رسد برای بازگشت به روند مثبت آماده باشد.

«جیمز استنلی» استراتژیست ارشد بازار معتقد است که طلا احتمالاً در هفته آینده در محدوده اخیر خود باقی خواهد ماند.

افزایش روز جمعه پس از آن رخ داد که قیمت طلا به پایین‌ترین حد خود در هفت ماه اخیر رسید و داده‌ها نشان داد اقتصاد ایالات‌متحده در ماه گذشته ۳۳۶ هزار شغل ایجاد کرده است که به طور قابل‌توجهی از انتظارات بازار پیشی گرفته است. با این حال، به گفته برخی از تحلیلگران، رشد ناامیدکننده دستمزدها و نرخ بیکاری بدون تغییر به فدرال رزرو فرصت می‌دهد تا نرخ‌ها را در ماه آینده بدون تغییر نگه دارد.

اگر شاهد افزایش قیمت باشیم، می‌تواند نشانه شروع یک ساختار بلندمدت صعودی جدید باشد. در عین حال، بسیاری از تحلیلگران در مورد طلا بی طرف می‌مانند و منتظرند ببینند آیا بازده اوراق به اوج خود رسیده است یا خیر.

بر اساس گزارش کیتکونیوز، افزایش بیشتر در بازده اوراق قرضه بلندمدت همچنان بزرگترین محرک قیمت طلاست. فروش این فلز گرانبها در این هفته زمانی رخ داد که بازده اوراق قرضه ۳۰ ساله ایالات‌متحده برای اولین بار از سال ۲۰۰۷ به ۵ درصد افزایش یافت، در حالی که بازده اوراق ۱۰ ساله به بالاترین حد خود در ۱۶ سال گذشته یعنی ۴.۸ درصد رسید.

به نوشته سایت کیتکو، «دارین نیوسام» - تحلیلگر ارشد بازار - می‌گوید: «قیمت طلا در هفته آینده افزایش خواهد یافت و قیمت آتی این فلز گران‌بها برای ماه دسامبر در موقعیتی است که می‌تواند روند صعودی به خود بگیرد.»

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد