اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

عقب نشینی دلار صعود قیمت طلا را رقم زد

به گفته تحلیلگران، با افزایش غیرمنتظره فرصت‌های شغلی آمریکا در ماه آگوست، کار پایدار برای نیروی کار وجود دارد و این سبب می‌شود تا طلا با توجه به چشم انداز نرخ‌ بهره بالا و سوددهی اوراق قرضه و تقویت دلار آمریکا کاهشی شود.

به گزارش سایت طلا،قیمت‌ها برای هفتمین جلسه متوالی در روز سه‌شنبه کاهش یافته بود که کمترین رقم از ماه مارس به شمار می‌رود و برابر با 1813 دلار در هر اونس بود.

طلا امروز، پنجشنبه افزایش یافت و قرار بود به زنجیره زیان خود پایان دهد زیرا بازده اوراق قرضه ایالات‌متحده و دلار از بالاترین سطح اخیر در آستانه انتشار گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی در این هفته عقب‌نشینی کردند.

بهای هر اونس طلا در لحظه تنظیم این گزارش با 7 دلار افزایش به 1821 دلار رسید تا از ضعیف ترین سطوح خود از ماه مارس که در روز سه‌شنبه به ثبت رسید، بازگردد.

جانت یلن، وزیر خزانه‌داری ایالات‌متحده تاکید کرد که نسبت به چشم‌انداز اقتصادی این کشور بسیار خوش‌بین است.

یلن در مورد نرخ‌های بهره فدرال رزرو گفت: این احتمال وجود دارد که نرخ‌ها برای مدت طولانی‌تر نسبت به پیش‌بینی‌های اولیه بالاتر بمانند، اما چنین نرخ‌هایی به هیچ وجه مشخص نیستند.

ایپ جان رانگ، استراتژیست بازار IG گفت: در حالی که تلاش می‌شود قیمت طلا در جلسه امروز تثبیت شود، هنوز اعتقاد زیادی به بازگشت وجود ندارد. وی افزود که هر گونه حرکت قبل از لیست حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات‌متحده در این هفته ممکن است کوتاه‌مدت باشد.

داده‌های روز پنجشنبه نشان داد که حقوق و دستمزد خصوصی ایالات‌متحده در ماه سپتامبر بسیار کمتر از حد انتظار افزایش یافته است.

فروش گسترده اوراق قرضه دولتی جهان در روز چهارشنبه، بازدهی ۳۰ ساله خزانه‌داری آمریکا را برای اولین بار از سال ۲۰۰۷ به ۵ درصد و بازدهی ۱۰ ساله آلمان را به ۳ درصد رساند که می‌تواند رکود جهانی را تسریع کند و به سهام و اوراق قرضه شرکتی آسیب برساند.

بازده اوراق قرضه ۱۰ ساله ایالات متحده در روز پنجشنبه از بالاترین سطح ۱۶ سال گذشته کاهش یافت و دلار آمریکا ۰.۲ درصد کاهش یافت و برخی از فشارها بر طلای بدون بازده را کاهش داد.

اس‌پی‌دی‌آرگلدتراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان اعلام کرد که دارایی‌های آن در روز چهارشنبه ۰.۵ درصد کاهش یافت و به ۸۶۹.۳۱ تن رسید که پایین‌ترین میزان از آگوست ۲۰۱۹ است.

طبق گزارش رویترز، کاهش ارزش دلار همچنین سایر فلزات گرانبها با قیمت دلار را تقویت کرد و نقره با ۱.۱ درصد افزایش به ۲۱.۱۹ دلار در هر اونس رسید. پلاتین با ۰.۵ درصد افزایش به ۸۷۰ دلار و ۱۶ سنت رسید که از پایین‌ترین میزان خود در یک سال گذشته در جلسه گذشته افزایش یافت و پالادیوم با ۱.۲ درصد افزایش به ۱۱۸۱ دلار و ۱۵ سنت رسید.

به گفته تحلیلگران، با افزایش غیرمنتظره فرصت‌های شغلی آمریکا در ماه آگوست، کار پایدار برای نیروی کار وجود دارد و این سبب می‌شود تا طلا با توجه به چشم انداز نرخ‌ بهره بالا و سوددهی اوراق قرضه و تقویت دلار آمریکا کاهشی شود.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد