اونس طلا2300.52
مظنه14,846,000
18 گرم3,427,200
ارزش سکه33,448,038
قدیم (بهار)38,000,000
جدید (امامی)41,500,000
نیم24,000,000
ربع15,200,000

شرطی که قیمت طلا را صعودی می کند

تحلیلگران عقیده دارند اگر بانک مرکزی ژاپن مداخله کند ارزش دلار در کوتاه مدت پایین می‌آید و تا حدی از بازار فلزات گرانبها حمایت می‌شود.تمرکز بازار در حال حاضر بر اطلاعات مربوط به لیست حقوق بگیران بخش غیر کشاورزی آمریکا در ماه سپتامبر است که قرار است در روز جمعه منتشر شود.

افزایش ارزش دلار و سود اوراق بهره قرضه خزانه داری آمریکا به دنبال بالا رفتن احتمال افزایش دوباره نرخ بهره بانک مرکزی این کشور، قیمت طلا را کاهشی کرد.

قیمت طلا امروز، چهارشنبه پس از آن که داده‌های قوی شغلی آمریکا، بازارها را در انتظار تشدید بیشتر سیاست‌های پولی نگه داشت، به دلیل افزایش ارزش دلار و بازده اوراق قرضه به سمت پایین‌ترین سطح هفت ماهه خود برگشت، در حالی که پالادیوم به پایین‌ترین سطح خود از اواخر سال ۲۰۱۸ کاهش یافت.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 8 دلار کاهش به 1814 دلار رسید.

اشتغال در آمریکا به طرز غیرمنتظره‌ای در ماه اوت افزایش یافته و احتمال بالا رفتن دوباره نرخ بهره فدرال رزرو این کشور را در ماه آینده بالا برده است.

جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا روز سه شنبه گفت که نسبت به چشم انداز اقتصاد بسیار خوش‌بین است و افزود که تورم در کوتاه مدت در حال کاهش است و بازار کار بسیار قوی است. مقامات فدرال رزرو افزایش بازده بدهی بلندمدت خزانه‌داری ایالات متحده را برای کارآمد بودن سیاست‌های پولی فشرده آنها می‌بینند اما حداقل در حال حاضر می‌گویند که آنها زنگ خطری را برای اقتصاد به صدا در نمی‌آورند.

همواره از طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن در برابر تورم و بی‌ثباتی‌های اقتصادی یاد می‌شده، اما بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیرسودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

کاهش ارزش دلار در برابر ین ژاپن قیمت طلا را موقتا افزایش داد، اما شاخص دلار خیلی زود برای اولین بار از اکتبر 2022 به بالاتر از 150 رسید و احتمال مداخله بانک مرکزی ژاپن را افزایش داد.

تحلیلگران عقیده دارند اگر بانک مرکزی ژاپن مداخله کند ارزش دلار در کوتاه مدت پایین می‌آید و تا حدی از بازار فلزات گرانبها حمایت می‌شود.

تمرکز بازار در حال حاضر بر اطلاعات مربوط به لیست حقوق بگیران بخش غیر کشاورزی آمریکا در ماه سپتامبر است که قرار است در روز جمعه منتشر شود.

در میان سایر فلزات گرانبها قیمت نقره با 0.59 درصد افزایش به 21 دلار و 25 سنت رسید و پلاتین با 0.58 درصد کاهش 866 دلار و 77 سنت معامله می‌شود.

بر اساس گزارش رویترز، اس‌پی دی‌آر گلدتراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، اعلام کرد که دارایی‌های آن در روز سه‌شنبه ۰.۲ درصد کاهش یافت.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد