اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

بازار ارز قوی تر از طلا شد!

در حال حاضر وضعیت بازارهای ارز قوی‌تر شده و این وضعیت مثبت در بازارهای مربوط به ارز طولانی‌تر شده است. روند افزایشی ارزش دلار آمریکا ممکن است به این زودی‌ها پایان نیابد و بازار طلا را تحت فشار قرار دهد.

به گزارش سایت طلا، معاملات امروز قیمت طلا را برای هفتمین روز پیاپی پایین آورده که این طولانی‌ترین روند نزولی قیمت طلا از اوت ۲۰۲۲ است.

علت کاهش ارزش طلا به افزایش قابل توجه ارزش دلار و پیش‌بینی‌ها از افزایش دوباره نرخ بهره آمریکا نسبت داده شده است.

در حال حاضر وضعیت بازارهای ارز قوی‌تر شده و این وضعیت مثبت در بازارهای مربوط به ارز طولانی‌تر شده است. روند افزایشی ارزش دلار آمریکا ممکن است به این زودی‌ها پایان نیابد و بازار طلا را تحت فشار قرار دهد.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 10 دلار کاهش به 1825 دلار رسید.

به گزارش سایت طلا، ارزش دلار تا بالاترین رقم طی ۱۰ ماه گذشته افزایش یافته و سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا هم به بالاترین رقم طی ۱۶ سال گذشته رسیده است. بالا رفتن ارزش دلار خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گرانتر کرده و تمایل برای آن را پایین می‌آورد.

مقامات فدرال رزرو آمریکا عقیده دارند سیاست‌های پولی باید برای یک مدت دیگر محدود کننده باقی بمانند تا تورم به هدف ۲ درصد بانک مرکزی برسد و این به معنای افزایش دوباره نرخ بهره بانک مرکزی این کشور است.

بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه که غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را کاهش می‌دهد.

تای وونگ، تاجر مستقل فلزات مستقر در نیویورک، گفته: «خرید از سوی بانک‌های مرکزی به وسیله طلا به شکل آشکاری متوقف شده است.»

بازارها ۴۵ درصد احتمال می‌دهند نرخ بهره ۲۵ واحد دیگر تا پایان سال جاری میلادی افزایش یابد اما ۴۲ درصد هم احتمال دارد سیاست‌های پولی در نیمه اول ۲۰۲۴ آرام‌تر شوند.

«جیم ویکاف» تحلیل‌گر ارشد شرکت «کیتکو متالز» (Kitco Metals) اعلام کرده: «این پیش‌بینی وجود دارد که نرخ‌های بهره به مدت طولانی‌تری در سطوح بالای فعلی باقی خواهد ماند؛ اتفاقی که باعث کاهش ارزش بازار طلا شده است. این امکان وجود دارد که قیمت طلا در کوتاه‌مدت به کمتر از 1800 دلار نیز سقوط کند.»

از زمانی که طلا در اوایل ماه می 2023 به بالاتر از سطح کلیدی 2 هزار دلار در هر اونس رسید، قیمت این فلز گران‌بها بیش از 11 درصد یا 230 دلار کاهش یافته است؛ فشاری که ناشی از افزایش بسیار زیاد بازدهی اوراق قرضه دولتی خزانه‌داری آمریکا بوده چراکه باعث می‌شود طلای بدون بازده، جذابیت کمتری داشته باشد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد