اونس طلا2363.11
مظنه15,006,000
18 گرم3,464,100
ارزش سکه33,808,518
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,500,000
نیم23,800,000
ربع15,200,000

خبری که قیمت طلا را صعودی می کند

ذخایر طلای گلدتراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری طلا در جهان به کمترین میزان در 4 سال گذشته رسیده است.کاهش نرخ تورم آمریکا خبر خوبی برای طلا خواهد بود و قیمت این فلز گران‌بها می‌تواند دوباره روند افزایشی پیدا کند.

قیمت طلا امروز به کمترین میزان خود در بیش از یک ماه اخیر رسید، چراکه دورنمای بالا ماندن نرخ بهره آمریکا به مدت طولانی‌تر باعث رشد ارزش دلار شده است.

به گزارش سایت طلا، قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 19 دلار کاهش نسبت به روز گذشته به 1878 دلار رسید.

ارزش دلار در برابر رقبایش به بالاترین سطح در 10 ماه گذشته رسید زیرا سوددهی اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا به دلیل چشم‌انداز بالا ماندن نرخ بهره برای مدت طولانی‌تری افزایش یافته است.

ذخایر طلای گلدتراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری طلا در جهان به کمترین میزان در 4 سال گذشته رسیده است.

نیل کشکاری، رئیس فدرال رزرو مینیاپولیس دیروز گفت، 40 درصد احتمال وجود دارد که فدرال رزرو برای مقابله با تورم مقدار معناداری نرخ بهره را افزایش دهد.

بانک مرکزی آمریکا (فدرال رزرو) طی دو ماه اخیر نشان داده که نرخ‌های بهره بالاتر، به مدت طولانی‌تری در این سطح باقی خواهد ماند، اما افزایش قیمت نفت و خطر رشد تورم، بازار را به شدت تحت تأثیر قرار داده است.

زمانی که نرخ بهره بالا است، جذابیت طلا برای معامله‌‎گران کاهش می‌یابد چراکه در این مقطع گزینه‌های دیگری وجود دارد که می‌تواند سود بالاتری برای سرمایه‌گذار داشته باشد؛ این می‌تواند یکی از دلایلی باشد که در حال حاضر تقاضا برای طلا کاهش پیدا کرده است.

برای درک بهتر چگونگی تغییر نرخ بهره در آینده، معامله ‎گران در انتظار تازه‌ترین «شاخص هزینه‌های مصرف شخصی در آمریکا» (PCE) هستند که قرار است روز جمعه منتشر شود. این شاخص، یکی از ابزارهای مهم بانک مرکزی آمریکا برای نظارت بر میزان تورم است.

کاهش نرخ تورم آمریکا خبر خوبی برای طلا خواهد بود و قیمت این فلز گران‌بها می‌تواند دوباره روند افزایشی پیدا کند. همچنین کاهش تورم می‌تواند انتظارات از ادامه سیاست‌های سختگیرانه بانک مرکزی آمریکا را کمی کاهش دهد.

ییپ جان رانگ، استراتژیست بازار طلا گفت، بازار احتمالا مجبور باشد برای توجیه اینکه فدرال رزرو ممکن است به افزایش نرخ بهره ادامه ندهد، یک سری آمار به ویژه تورم و گزارش فرصت‌های شغلی را در نظر بگیرد و در صورت لزوم سیاست‌های منعطف بیشتری برای کاهش نرخ بهره داشته باشد.

گزارش وزارت کار نیز که به صورت ماهانه گزارش بیکاری را منتشر می‌کند در 6 اکتبر منتشر خواهد شد و پس از آن در 12 اکتبر گزارش شاخص قیمت مصرف کننده CPI منتشر می‌شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد