اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

آخرین وضعیت بازار طلا / دلار به بالاترین حد خود رسید

دلار به بالاترین حد خود در ۱۰ ماه گذشته رسید، در حالی که بازدهی شاخص ۱۰ ساله خزانه‌داری همچنان در اوج خود در ۱۶ سال اخیر است.

به گزارش سایت طلا،فلز زرد امروز سه‌شنبه با افزایش بازدهی دلار و خزانه‌داری کاهش یافت و سرمایه‌گذاران منتظر گزارش تورم مصرف‌کننده برای سرنخ‌های بیشتر هستند که آیا فدرال رزرو یک بار دیگر نرخ بهره را در سال جاری افزایش خواهد داد یا خیر.

هشدار فدرال رزرو آمریکا در مورد بالا بردن نرخ بهره ارزش دلار را به بالاترین رقم طی 10 ماه گذشته رسانده و باعث کاهش قیمت طلا شده است.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 7 دلار کاهش به 1913 دلار رسید.

قیمت طلا در معاملات آتی در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش 0.5 درصدی به 1936 دلار و 60 سنت در هر اونس رسیده است.

شاخص دلار در روز دوشنبه به بالاترین رقم از نوامبر سال گذشته میلادی رسید. بالا رفتن ارزش دلار خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گرانتر کرده و تمایل برای آن را پایین می‌آورد.

قیمت دلار از هفته گذشته که فدرال رزرو از افزایش 0.25 درصدی نرخ بهره تا پایان سال جاری میلادی خبر داده، رو به افزایش بوده است. بانک مرکزی آمریکا در اجلاس روز چهارشنبه نرخ بهره را برای ماه سپتامبر ثابت نگه داشت.

یک نظرسنجی نشان داد روحیه تجاری آلمان در ماه سپتامبر کاهش یافته است و برای پنجمین ماه متوالی سقوط کرد و بر ترس از رکود در بزرگترین اقتصاد منطقه یورو تأکید کرد.

دورنمای افزایش دوباره نرخ بهره به ضرر طلاست چون هزینه نگهداری آن به عنوان یک سرمایه غیر سودده را پایین آورده و تمایل برای خرید آن را کاهش می‌دهد. سیاست افزایش نرخ بهره آسیب زیادی به طلا طی یک سال گذشته زده و مانع بهبود ارزش آن شده است.

جروم پاول رئیس فدرال رزرو آمریکا در کنفرانس هفته گذشته اعلام کرد بانک مرکزی همچنان متعهد به پایین آوردن نرخ تورم تا هدف 2 درصد است.

وی گفت:«ما آماده هستیم در صورت لزوم نرخ بهره را باز هم بالاتر ببریم. این واقعیت که تصمیم گرفتیم نرخ بهره را در این جلسه ثابت نگه داریم بدین معنا نیست که به پایان روند افزایش نرخ بهره رسیده‌ایم».

فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را 11 بار از فوریه 2022 تا ژوئیه 2023 افزایش داد و آن را از 0.25 به 5.25 درصد رساند.

قیمت نقره امروز با 0.68 درصد کاهش به 23 دلار و 23 سنت رسید و پلاتین با 0.41 درصد کاهش 910 دلار و 98 سنت معامله می‌شود.

پیش‌بینی‌ها نشان داد که اکثر سیاست‌گذاران فدرال‌رزرو شاهد افزایش نرخ بهره در سه ماه آینده هستند اما سرمایه‌گذاران همچنان به قیمت‌ها با احتمال ۵۰ درصدی برای انقباض بیشتر در سال ۲۰۲۳ ادامه می‌دهند. نرخ‌های بهره بالاتر بر شمش‌های بدون بهره که به دلار قیمت‌گذاری می‌شوند، فشار می‌آورد.

اس‌پی‌دی آرگلدتراست، بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان اعلام کرد که دارایی‌های آن در روز دوشنبه ۰.۱ درصد کاهش یافت و به پایین‌ترین سطح خود از ژانویه ۲۰۲۰ رسید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد