اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

ریزش قیمت دلار نیاز به سوخت جدید دارد؟

گروهی معتقدند اخبار تبادل زندانیان از قبل در بازار پیشخور شده بود و برای همین قیمت دلار جان کاهش نداشت. از نظر آن‌ها ریزش قیمت دلار نیاز به سوخت جدید دارد و اگر در آینده این توافقات ایران و آمریکا ادامه‌دار باشد قیمت دلار شروع به کاهش بیشتر خواهد کرد.

به گزارش سایت طلا،قیمت دلار هرات در روز دوشنبه با 49 هزار و 450 تومان شروع به کار کرد و با خبر به انجام رسیدن تبادل زندانیان و آزادسازی 6 میلیارد دلار ایران و انتقال آن به بانک‌های قطر کاهشی شد. بازار ارز هرات با افت 200 تومانی به مرز حمایت 49 هزار و 200 تومان رسید. این در حالی بود که قیمت دلار هرات در پشت خط دوشنبه شب راه رفته را برگشت و به قیمت 49 هزار و 430 تومان رسید.

در روز دوشنبه همراه با خبر تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا و آزادسازی وجوه ایران، خبر سفر رئیسی به نیویورک برای نشست سازمان ملل مورد توجه معامله‌گران بود. همچنین پس از آزادسازی پول‌ها و تبادل زندانیان، مقامات آمریکا همچنان بر سر موضع منفی خود نسبت به ایران ماندند. جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در واکنش به توافق تبادل زندانی واشنگتن و تهران، مدعی شد که این کشور به تحمیل هزینه‌ها علیه ایران پس از تبادل زندانی‌ها ادامه خواهد داد. همچنین رئیس‌جمهوری آمریکا همزمان با استقبال از آزادی زندانیان آمریکایی خواستار تحریم بیشتر علیه جمهوری اسلامی ایران شد.

گروهی از معامله‌گران برگشت قیمت دلار را به این مواضع منفی ربط می‌دادند. گروهی هم معتقدند اخبار تبادل زندانیان از قبل در بازار پیشخور شده بود و برای همین قیمت دلار جان کاهش نداشت. از نظر آن‌ها ریزش قیمت دلار نیاز به سوخت جدید دارد و اگر در آینده این توافقات ایران و آمریکا ادامه‌دار باشد قیمت دلار شروع به کاهش بیشتر خواهد کرد و حتی کف قیمت دلار در سال 1402 یعنی 47 هزار و 600 تومان را از دست خواهد داد.

دسته‌ای از معامله‌گران هم معتقدند با توجه به این موضوع که همه می‌دانشتند که در روز دوشنبه تبادل زندانی انجام می‌شود و منتظر کاهش قیمت دلار بودند این اتفاق نیفتاد. آن‌ها تصور می‌کنند زمانی‌که آماتورها احساس کردند که قیمت دلار دست از کاهش برداشته و خریدار شدند، قیمت شروع به کاهش خواهد کرد.

معامله‌گران تکنیکال معتقدند حمایت مهم دلار هرات 49 هزار و 200 تومان است که اگر از دست برود فشار فروش در بازار بیشتر خواهد شد و امکان ورود دلار به کانال 48 هزار تومان وجود دارد. اما اگر در روزهای آینده قیمت دلار بالای این مرز حمایت بماند می‌توان گفت قیمت دلار در این نواحی چارت‌سازی کرده و از آن حمایت محکمی ساخته است. در صورت چنین اتفاقی قیمت دلار می‌تواند کم کم به رشد خود ادامه دهد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد